پیش‌بینی اپل از فروش 60 میلیون دستگاهی تبلت‌های آی‌پد طی سال جاری حکایت دارد

با افزایش مداوم اندازه نمایشگر اسمارت‌فون‌ها، بسیاری از کارشناسان بر این باور بودند که بازار تبلت به پایان دوران حیات خود رسیده است. درچنین شرایطی این پرسش مطرح می‌شد که آیا کاربران اصولا به تبلت احتیاج خواهند داشت؟ اکنون با عرضه دستگاه‌های تاشو نظیر سامسونگ گلکسی زد فولد 3 کاربران می‌توانند تبلت و اسمارت‌فون را در قالب یک دستگاه به‌همراه داشته باشند.

اما با شیوع فراگیر ویروس کرونا همه چیز دستخوش تغییر شد. در این دوره افراد برای انجام فعالیت‌های خود از محیط منزل یا شرکت در کلاس‌های درس به‌صورت از راه دور از تبلت‌ها استفاده کردند. اکنون کاربران با استفاده از تبلت‌های خود قادر به انجام فعالیت‌های روزمره، اجرای بازی‌ها و تماشای ویدیو هستند.

روند رشد فروش آی‌پدهای شرکت اپل در سال مالی 2020 آغاز شد. با شروع 3 ماهه سوم سال مالی 2020 (حد فاصل ماه‌های آوریل تا ژوئن همزمان با آغاز همه‌گیری ویروس کرونا) فروش تبلت‌های آی‌پد در هر دوره 3 ماهه افزایش پیدا کرد. فروش آی‌پد طی 3 ماهه دوم سال مالی جاری در مقایسه با دوره مشابه سال قبل حدودا 79 درصد افزایش یافت.

بر اساس اعلام وبسایت Digtimes با توجه به شایعات مطرح شده پیرامون عرضه آی‌پد نسل 9 با قیمت‌گذاری ارزان‌تر طی ماه آینده، شرکت اپل می‌تواند رکورد فروش 60 میلیون دستگاه تبلت در تقویم زمانی سال 2021 را به ثبت برساند.

پیش‌تر در ماه ژانویه اعلام شد که آی‌پد نسل 9 اپل احتمالا با تغییراتی نه‌چندان چشمگیر به بازار عرضه خواهد شد. بر اساس پیش‌بینی‌ها اندازه نمایشگر این تبلت کماکان برابر با 10.2 اینچ خواهد بود. بعلاوه مدل جدید از الگوی طراحی مشابه با آی‌پد ایر 3؛ محصول سال 2019 کمپانی اپل استفاده خواهد کرد. انتظار می‌رود که آی‌پد مینی 2021 نیز به فروش 60 میلیون واحدی تبلت‌های اپل طی سال جاری کمک کند.

تصویر لو رفته که طراحی احتمالی کیس مخصوص آی‌پد مینی 6 اپل را نمایش می‌دهد

مارک گورمن؛ خبرنگار نشریه بلومبرگ پیش‌تر اعلام کرد که آی‌پد مینی جدید با بزرگ‌ترین بازطراحی در تاریخ عرضه این مدل معرفی خواهد شد. بر این اساس آی‌پد مینی 6 احتمالا از الگوی طراحی مشابه با آی‌پد پرو 2021 بهره گرفته و با حواشی باریک‌تر در اطراف نمایشگر و پنل پشتی از جنس آلومینیوم صیقل‌خورده عرضه می‌شود. بعلاوه حسگر تاچ آی‌دی نیز با دکمه پاور تبلت ادغام خواهد شد.

پیش از شیوع مجدد بیماری کووید 19 در جهان انتظار می‌رفت که فروش جهانی تبلت‌ها طی سال جاری افت 5.9 درصدی را تجربه نموده و به رقم 37.5 میلیارد دلار برسد. همچنین پیش‌بینی‌ها از ادامه این روند تا سال 2025 و افت فروش تبلت‌ها تا مرز 34.3 میلیارد دلار حکایت داشتند.

3 در مورد “پیش‌بینی اپل از فروش 60 میلیون دستگاهی تبلت‌های آی‌پد طی سال جاری حکایت دارد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH