بهترین ساعت هوشمند بازار در رده‌های قیمتی مختلف

در این مطلب با بهترین ساعت های هوشمند بازار در رده‌های قیمتی مختلف از برندهای سامسونگ ، شیائومی ، هواوی و اپل آشنا شوید.

ساعت های هوشمند طی سال‌های اخیر به یکی از گجت‌های جذاب و پر طرفدارا بازار تبدیل شده‌اند و هر سال خریداران بیشتری به تهیه یک ساعت هوشمند با کیفیت ترغیب می‌شوند.

ساعت‌های هوشمند قابلیت‌های متعددی دارند که می‌تواند بر روی زندگی ما تاثیر بگذارند، برخی ساعت‌های هوشمند را تنها یک دستگاه برای چک کردن زمان با واچ فیس‌های جذاب، کنترل موسیقی و دیدن نوتیفیکیشن‌ها بدون نیاز به تلفن همراه می‌پندارند اما واقعیت آن است که شرکت‌های معتبر این حوزه مانند اپل، سامسونگ، شیائومی و هواوی، امکانات متنوعی را مخصوصا در حوزه سلامت به ساعت‌های هوشمند اضافه کرده‌اند تا این گجت‌ها به یک همراه همیشگی برای انسان‌ها تبدیل شود.

بهترین ساعت های هوشمند بازار ساخت اپل، سامسونگ ، شیائومی و هواوی است، البته شیائومی با زیر برند خود یعنی امیزفیت در بازار ساعت های هوشمند فعالیت می‌کند.

در حال حاضر ساعت های هوشمند در رنج‌های قیمتی متفاوتی در بازار قابل خریداری هستند و ما قصد داریم 8 مدل از بهترین ساعت های هوشمند ساخت سامسونگ ، اپل، شیائومی و هواوی را به شما معرفی کنیم.

این مطلب را نیز بخوانید: راهنمای جامع خرید ساعت هوشمند

ساعت‌های معرفی شده در این مطلب در رده قیمتی خود از بهترین‌های بازار هستند و قابلیت‌های کاربردی دارند، به این ترتیب اگر به دنبال خرید یک ساعت هوشمند هستید، با معرفی بهترین ساعت های هوشمند بازار در رده‌های قیمتی مختلف همراه آی‌تی‌رسان باشید:

ساعت هوشمند شیائومی می واچ لایت

شیائومی به جز برند امیزفیت، برخی از ساعت‌های هوشمند تولیدی خود را با بند اصلی شیائومی به بازار عرضه کرده است. ساعت می واچ لایت یکی از محصولات اختصاصی شیائومی است که با قیمت ارزانی که دارد، به یکی از پرفروش‌ترین ساعت‌ های هوشمند بازار نیز تبدیل شده است.

می واچ لایت یک ساعت هوشمند جذاب، با کیفیت، کاربردی و ارزان قیمت است، این ساعت برای افرادی پیشنهاد می‌شود که قصد صرف هزینه بالا برای ساعت هوشمند را ندارند و در عین حال می‌خواهند از قابلیت‌های یک ساعت هوشمند با کیفیت بهره‌مند شود.

ساعت هوشمند شیائومی از یک نمایشگر مربعی 1.4 اینچی TFT با رزولوشن و تراکم پیکسلی مناسب استفاده می‌کند که از نظر روشنایی، رنگ و عملکرد لمسی، جزو بهترین‌های بازار نیست اما نقطه ضعف بزرگی هم ندارد. می واچ لایت ارزان‌ترین ساعت هوشمند بازار با جی‌پی‌اس داخلی است و بدون نیاز به تلفن هوشمند می‌تواند حرکت شما را در ورزش‌هایی مانند پیاده‌روی، دو و میدانی، دوچرخه‌سواری و غیره پیگیری کند. این ساعت همچنین به سنسورهای ژیروسکوپ،  فشار سنج، شمارش ضربان قلب و گام شمار نیز مجهز شده است.

ساعت هوشمند شیائومی ضد آب است و با آن می‌توان تا عمق 50 متری شنا کرد، این ساعت از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند و نوتیفیکیشن‌های فارسی را بدون مشکل نشان می‌دهد. باتری 230 میلی‌آمپرساعتی با طول عمر 9 روز از دیگر مشخصات ساعت هوشمند شیائومی می واچ لایت است.

نقاط قوت و ضعف می واچ لایت:
  • قیمت مناسب
  • جی‌پی‌اس داخلی
  • اپلیکیشن جذاب با بیش از 120 واچ فیس متنوع
  • گاهی کانکشن ساعت قطع می‌شود

ساعت هوشمند هواوی واچ فیت

هواوی واچ فیت از آن مدل‌های همه چیز تمام است که نام هواوی را در بازار ساعت‌های هوشمند مطرح ساخته، این ساعت قابلیت‌های فراوانی دارد و در عین حال با قیمت بسیار مناسبی روانه بازار شده است.

هواوی واچ فیت از یک نمایشگر مستطیلی شکل در اندازه 1.64 اینچ با پنل امولد و نمایش 16 میلیون رنگ استفاده می‌کند که کیفیت تحسین بر انگیزی دارد. با وجود صفحه نمایش نسبتا بزرگ، وزن واچ فیت بسیار سبک است و این ساعت تنها 21 گرم وزن دارد.

هواوی در این مدل از پردازنده مرکزی کایرین A1 و رابط کاربری Os Lite استفاده کرده که در مجموع عملکردی بسیار مناسب دارند، قدرت پردازش ساعت بالاست و جابه‌جایی میان صفحات با سرعت مناسبی انجام می‌شود.

واچ فیت به مجموعه کاملی از سنسورها شامل ژیروسکوپ، فشار سنج، ضربان قلب، ارتفاع سنج، کنترل سطح اکسیژن خون و غیره مجهز شده که برای پایش سلامت و پیگیری ورزش بسیار مفید هستند و دقت بالایی هم دارند.

این ساعت از یک باتری 180 میلی‌آمپرساعتی بهره می‌بیرد که در یک استفاده معمولی حدود 6 روز دوام می‌آورد. این مدل نیز مانند واچ لایت شیائومی دارای جی‌پی‌اس داخلی و قابلیت ضد آب است.

از معدود مشکلات ساعت‌های هوشمند هواوی در ایران میتوان به کارنکردن برخی بخش‌های اپلیکیشن و ساعت هوشمند در کشور اشاره کرد، البته این مشکلات معمولا با استفاده از فیلترشکن یا انتخاب یک کشور دیگر در تنظیمات اولیه رفع می‌شود اما به هر جهت کار با ساعت‌های هوشمند هواوی دردسرهایی دارد که خریداران باید پیش از تهیه آن بدانند.

نقاط قوت و ضعف هواوی واچ فیت:
  • طراحی زیبا و سبک
  • نمایشگر عالی
  • سنسورهای متنوع و دقیق
  •   دریافت نوتیفیکیشن فارسی
  • کار نکردن برخی قابلیت‌ها با ip ایران

ساعت هوشمند شیائومی امیزفیت تی‌رکس

همانطور که گفتیم ساعت های هوشمند امیزفیت توسط شیائومی تولید می‌شوند و با توجه به سیاست قیمت گذاری شیائومی، ساعت‌های امیزفیت هم قیمت بسیار مناسبی دارند.

امیزفیت تی‌رکس یک مدل خاص و جذاب برای ورزشکاران به ویژه کوه‌نوردان است. این ساعت استانداردهای نظامی دارد و در سرمای -40 درجه، +70 درجه، محیط‌های اسیدی و پرفشار به خوبی کار می‌کند. ساعت تی‌رکس دارای بدنه پلی‌کربناتی بسیار مستحکمی است که با افتادن و حتی ضربه زدن به آن دچار آسیب نمی‌شود، همچنین نمایشگر این ساعت روکش گوریلا گلس 3 دارد که از آن در برابر خط و خش و آسیب محافظت می‌کند.

بهترین ساعت هوشمند

ساعت هوشمند امیزفیت تی‌رکس تمامی مشخصات مورد نیاز ورزشکاران مانند گام شمار، کالری شمار، ضربان قلب، ارتفاع سنج، فشار سنج، ژیروسکوپ، سنجش نور محیط و غیره را دارد و در بخش تمرینات ورزشی نیز بیش از 100 ورزش مختلف را پیگیری می‌کند.

امیزفیت تی‌رکس نسبت به دیگر ساعت‌های بازار کمی بزرگ و سنگین است، این مدل از جی‌پی‌اس داخلی بهره می‌برد اما قابلیت مکالمه ندارد و البته نوتیفیکیشن‌های فارسی را نیز نشان نمی‌دهد.

ساعت هوشمند شیائومی امیزفیت تی‌رکس را می‌توان بهترین مدل برای ورزشکاران و ماجراجویان در طبیعت دانست البته با کمی هزینه بیشتر مدل تی‌رکس پرو با قابلیت‌هایی مانند مکالمه تلفنی قابل خریداری است.

نقاط قوت و ضعف امیزفیت تی‌رکس:
  • بسیار مستحکم و مقاوم
  • نمایشگر امولد با کیفیت
  • پیگیری دقیق انواع ورزش‌ها و فعالیت‌های بدنی
  • اپلیکیشن جذاب با واچ فیس‌های فراوان
  • عدم نمایش پیام‌های فارسی
  • نبود قابلیت مکالمه

ساعت هوشمند شیائومی امیزفیت GTS2e

امیزفیت مدل  GTS2e یکی از بهترین ساعت های هوشمند این شرکت است، البته امیزفیت در همین رده ساعت‌های جذاب دیگری در رده 2 تا 3 میلیون تومان با طراحی و مشخصات متفاوت دارد که برای بررسی آن‌ها می‌توانید مدل‌های امیزفیت GTS،  GTS 2 mini، GTR 2e  و  GTR را نیز مد نظر داشته باشید.

اما به هر حال امیزفیت GTS2e انتخاب ماست، این ساعت با فرم مربعی شکل دارای یک نمایشگر 1.65 اینچی امولد با بدنه آلومینیومی است که البته بدنه فلزی موجب سنگینی ساعت نشده و GTS2e وزن متعادل 25 گرمی دارد.

بهترین ساعت هوشمند

این ساعت تمام رفتارها و شاخص‌های سلامت شما را پیگیری و پایش می‌کند و بیش از 90 تمرین ورزشی مختلف را می‌توان با امیزفیت GTS2e انجام داد. شیائومی در این ساعت از باتری 246 میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده که در استفاده معمولی بیش از 14 روز بدون نیاز به شارژر کار می‌کند. البتهبهترین ساعت امیزفیت از نظر عمرباتری مدل GTR2e است که با باتری 471 میلی‌آمپرساعتی بیش از 24 روز می‌توان از آن استفاده کرد

امیزفیت GTS2e همچنین به دستیار صوتی الکسا مجهز شده و  از زبان فارسی برای نوتیفیکیشن‌ها نیز پشتیبانی می‌کند و پیام‌ها را به شما نشان می‌دهد اما قابلیت اتصال تماس ندارد.

نقاط قوت و ضعف امیزفیت GTS 2e:
  • ظاهر شیک و زیبا
  • نمایشگر با کیفیت
  • سنسورهای متنوع و دقیق
  • عمر باتری طولانی
  • عدم امکان پاسخ به تماس

ساعت هوشمند هواوی واچ  GT2

مدل واچ  GT2 از بهترین ساعت های هوشمند بازار است که توسط هواوی تولید و عرضه شده و ترکیبی کامل از یک ساعت شیک و رسمی و یک ساعت اسپرت و بادوام است. این ساعت فرم دایره‌ای شکل دارد و دارای نمایشگر امولد 1.3 اینچی با بدنه استیل ضد زنگ و شیشه 3D است که زیبایی خاصی به این ساعت می‌بخشد. البته این مدل با 41 گرم وزن، تقریبا در رده ساعت‌های سنگین بازار قرار می‌گیرد.

مجموعه کاملی از سنسورهای سلامت و پیگیری ورزش از جمله ژیروسکوپ، فشار سنج، ضربان قلب، قطب نما، ژئومغناطیس و غیره در ساعت هواوی واچ  GT2 به کار رفته تا این ساعت توانایی اندازه گیری ضربان قلب، میزان اکسیژن خون، سوخت و ساز بدن، میزان استرس، سطح مطلوب خواب و بیش از 80 تمرین ورزشی پیش‌فرض خود را به خوبی پیگیری کند.

بهترین ساعت هوشمند

این مدل به جی‌پی‌اس داخلی مجهز شده و دارای 4 گیگابایت حافظه داخلی است، همچنین هواوی برای پردازش داده‌ها از تراشه کایرین a1 در این ساعت استفاده کرده است.

هواوی واچ  GT2 ضد آب است و تا عمق 50 متری می‌توان از آن استفاده کرد، این ساعت قابلیت مکالمه مستقیم ندارد اما با اتصال به هندزفری بلوتوثی، می‌توانید بدون نیاز به تلفن همراه، تماس‌ها را پاسخ دهید. هواوی در این مدل از باتری 455 میلی‌آمپرساعتی استفاده کرده که طول عمر مفید آن در حالت استفاده عادی دو هفته است، البته با استفاده کمتر بیش از دو هفته نیز می‌توان از واچ  GT2 استفاده کرد.

برای این ساعت هواوی نیز مشکل عدم کارکرد برخی از قابلیت‌ها در منطقه ایران وجود دارد که با تغییر ip و انتخاب منطقه مکانی دیگر می‌توان این مشکل را رفع کرد.

نقاط قوت و ضعف هواوی واچ GT2:
  • نمایشگر عالی
  • امکانات متعدد
  • سنسورهای متنوع و دقیق
  • شارژدهی طولانی
  • نبود قابلیت برقراری تماس مستقیم
  • محدودیت‌های اپلیکیشن هواوی در ایران

ساعت هوشمند سامسونگ واچ اکتیو 2

اگر می‌خواهید یک ساعت هوشمند حرفه‌ای با امکانات متنوع و البته هزینه بیشتر خریداری کنید، سامسونگ واچ اکتیو 2 یکی از بهترین گزینه‌ها خواهد بود. واچ اکتیو 2 درواقع ساعت هوشمند مقرون به صرفه سامسونگ است که در بازار ایران حدود 4 میلیون و 600 هزار تومان قیمت دارد.

این مدل مانند دیگر ساعت‌های هوشمند سامسونگ نمایشگر دایره‌ای شکل دارد. سامسونگ برای این مدل از یک نمایشگر بسیار با کیفیت سوپرامولد در اندازه 1.4 اینچ با محافظ گوریلا گلس DX و بدنه آلومینیومی استفاده کرده است. ساعت هوشمند سامسونگ 4 گیگابایت حافظه داخلی دارد و می‌توان در حافظه آن موسیقی ریخت و بدون نیاز به گوشی به موسیقی گوش داد. این ساعت قابلیت اتصال مکالمه تلفنی را دارد و پیام‌های فارسی را بدون مشکل نشان می‌دهد.

بهترین ساعت هوشمند

واچ اکتیو 2 به قابلیت‌های متعدد و جذابی مجهز شده، با این ساعت می‌توانید به دوربین خود متصل شوید و صفحه دوربین خود را در ساعت تماشا کنید و از سوژه‌های مختلف عکس بگیرید. برای گوش دادن به موسیقی و ورزش کردن اپلیکیشن‌های مختلف مانند اسپاتیفای، اندوموندو، استراویا، مای فیتنس‌پال و غیره در کنار برنامه‌های اصلی ساعت در اختیار شما قرار می‌گیرند تا تجربه بهتری از ساعت داشته باشید.

در عین حال ساعت هوشمند سامسونگ واچ اکتیو 2 بهترین پایش‌گر سلامت و فعالیت‌های بدنی شماست، این ساعت به سنسورهای ژیروسکوپ، فشار سنج، ضربان قلب، شتاب سنج و نور محیط مجهز شده که دیتا‌های دریافتی آن‌ها برای پایش وضعیت خواب، استرس، فعالیت‌های بدنی و به طور کلی وضع سلامت بدن مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سامسونگ برای این ساعت از یک باتری 340 میلی‌آمپرساعتی استفاده کرده که در یک استفاده معمولی بیش از یک هفته می‌تون از ساعت استفاده کرد.

نقاط قوت و ضعف گلکسی واچ اکتیو 2:
  • مقاوم و زیبا
  • نمایشگر با کیفیت
  • اپلیکیشن‌های داخلی متنوع
  • سنسورهای دقیق
  • عمل نکردن برخی قابلیت‌ها در منطقه ایران

ساعت هوشمند اپل واچ SE

اگر از محصولات اپل استفاده می‌کنید و می‌خواهید ساعت هوشمند سری اپل واچ را نیز خریداری کنید، اپل واچ SE از مقرون به صرفه‌ترین مدل‌های بازار به شمار می‌آید. البته که اپل واچ سری 5 و 6 هم به بازار وارد شده ولی قیمت آن‌ها بالاست و شاید خریداران زیادی به فکر خرید اپل واچ‌های جدید بازار نباشند.

اما اپل واچ SE قابلیت‌ها و کارکردهای بسیاری دارد که مطمئنا طرفداران محصولات اپل را  راضی نگه می‌دارد. این مدل با اپل واچ‌های سری 5 و 6 تفاوت ظاهری چندانی ندارد و همانند آن‌ها با نمایشگر اولد رتینا عرضه شده، البته صفحه نمایش این ساعت 1.7 اینچی بوده و تراکم پیکسلی پایین‌ترین نسبت به مدل‌های جدیدتر دارد.

اپل واچ SE با به راحتی به گوشی‌های اندروید متصل نمی‌شود بنابراین بهتر است افرادی آیفون دارند برای خرید اپل واچ اقدام کنند. این مدل از iOS14 به بالا و گوشی آیفون 6s  جدیدتر پشتیبانی می‌کند و به گوشی‌های قدیمی هم متصل نمی‌شود.

بهترین ساعت هوشمند

اپل واچ SE با 32 گیگابایت حافظه داخلی و پردازنده S5 یک دستگاه کامل مستقل است و بدون اتصال به گوشی‌هم می‌توان به راحتی از ساعت و تمام امکانات آن استفاده کرد. این مدل اپلیکیشن‌های داخلی متعددی دارد و با اتصال به وای‌فای می‌تواند به صورت مستقل کار کند.

همچون دیگر محصولات اپل، تعدادی از قابلیت‌های واچ SE نیز در ایران کار نمی‌کند، همچنین این گوشی از زبان فارسی نیز پشتیبانی نمی‌کند البته می‌توان با آن به تماس‌ها پاسخ داد. اپل در این مدل برای پایش فعالیت بدنی از سنسورهای شتاب سنج، ژیروسکوپ و ضربان قلب استفده کرده که دقت بسیار بالایی دارند. همچنین یک باتری 300 میلی‌آمپرساعتی در این مدل استفاده شده که در استفاده سبک حدود یک هفته شارژ نگه می‌دارد.

نقاط قوت و ضعف اپل واچ SE:
  • طراحی زیبا و با کیفیت
  • نمایشگر عالی
  • اپلیکیشن‌های درونی متعدد
  • قدرت سخت افزاری بالا
  • سنسورهای دقیق
  • عدم کارکرد برخی قابلیت‌ها در ایران
  • قیمت بالا

ساعت هوشمند گلکسی واچ 3

هرچند ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ 4 نیز به بازار آمده و مدلی جدیدتر نسبت به گلکسی واچ 3 محسوب می‌شود اما قیمت بالای گلکسی واچ 4 و امکانات بسیار خوب گلکسی واچ 3 ما را مجاب کرد که در این مطلب، مدل گلکسی واچ 3 را به شما معرفی کنیم، البته که با پرداخت هزینه‌ای نزدیک به 10 میلیون تومان می‌توانید گلکسی واچ 4 را نیز خریداری کنید اما گلکسی واچ سه هنوز هم یکی از بهترین ساعت های هوشمند بازار است.

گلکسی واچ 3 از یک نمایشگر دایره‌ای 1.4 اینچی سوپرامولد بهره می‌برد که دور آن فولاد ضد زنگ و بر روی آن روکش محافظ گوریلا گلس DX قرار دارد. این ساعت مانند دیگر مدل‌های سامسونگ دارای سیستم عامل تایزن است که به اندروید و iOS متصل می‌شود.

بهترین ساعت هوشمند

سامسونگ در گلکسی واچ 3 از 8 گیگابایت حافظه داخلی و یک گیگابایت رم استفاده کرده که با آن می‌توان اپلیکیشن‌های متنوعی را به صورت مستقیم و بدون نیاز به تلفن همراه بر روی ساعت نصب و استفاده کرد. این ساعت برای پایش سلامت و فعالیت‌های ورزشی به سنسورهای ضربان قلب، نوار قلب، ژیروسکوپ، فشار سنج و حجم سنج نوری مجهز شده، گلکسی واچ 3 همچنین دارای میکروفون و اسپیکر برای پاسخ به تماس‌های تلفنی است و تا عمق 50 متری آب نیز بدون مشکل کار می‌کند.

دور نمایشگر حلقه‌ای برجسته و حساس به لمس وجود دارد که با چرخواندن آن می‌توان بین برنامه‌های مختلف جا‌به‌جا شد یا صدا را مدیریت کرد، البته که نمایشگر این ساعت نیز لمسی بوده و بدون نیاز به حلقه لمسی نیز می‌توان از تمام قابلیت‌های ساعت استفاده کرد.

سامسونگ در این مدل از باتری 350 میلی‌آمپرساعتی استفاده کرده که در یک استفاده معمولی بیش از یک هفته شارژ نگه می‌دارد. از دیگر مشخصات ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ 3 می‌توان به بندهای قابل تعویض، مقاومت بالا و دارا بودن به استانداردهای نظامی و شارژ بی‌سیم اشاره کرد.

نقاط قوت و ضعف گلکسی واچ 3:
  • طراحی زیبا و مقاومت بالا
  • اپلیکیشن‌های داخلی و امکانات متعدد
  • نمایشگر عالی
  • سخت افزار قدرتمند و سنسورهای دقیق
  • قیمت بالا
  • در دسترس نبودن برخی قابلیت‌ها در ایران

2 در مورد “بهترین ساعت هوشمند بازار در رده‌های قیمتی مختلف”

  1. وقتی اپل واچ اومد تو بازار ساعتای اندرویدی همشون آشغال بودن. الان خوب تونستن خودشونو بکشن بالا!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH