شرکت سازنده بازی انگری بردز به نقض حریم خصوصی کودکان متهم شد!

بر اساس یک گزارش جدید، دادستان کل ایالت نیومکزیکو آمریکا از شرکت Rovio Entertainment به اتهام جمع‌آوری و فروش اطلاعات شخصی کودکان زیر 13 سال شکایت کرد. این دادخواست حقوقی طی روز چهارشنبه گذشته در دادگاه فدرال ثبت شد و هکتور بالدراس؛ دادستان کل نیز شرکت Rovio را به نقض قانون حفظ حریم خصوصی آنلاین کودکان (COPPA) متهم کرد. بر اساس شنیده‌ها یکی از دلایل تنظیم چنین دادخواستی این است که بازی انگری بردز برای کاربرانی با سن کمتر روانه بازار شده است.

قانون COPPA شرکت‌های مختلف را ملزم می‌کند که پیش از جمع‌آوری اطلاعات شخصی کودکان زیر 13 سال از والدین آن‌ها کسب اجازه نمایند. بعلاوه کمپانی‌ها بایستی اقدامات ویژه‌ای را در زمینه خدمات کلان بازار برای تمامی گروه‌های سنی اجرا کنند. هدف از این اقدامات، اطمینان یافتن از عدم گردآوری اطلاعات کاربران در این بازه سنی است.

هکتور بالدراس شرکت Rovio را به هدف‌گیری جدی کودکان خردسال از طریق فروش کالاهای درون بازی، رسانه‌های خارج از بازی و سایر کالاها متهم نموده است. بعلاوه دادستان کل ادعا می‌کند هنگامی که کودکان سرگرم انجام بازی انگری بردز هستند؛ شرکت Rovio اطلاعات شخصی آن‌ها را به‌صورت مخفیانه جمع‌آوری نموده و سپس از این داده‌های شخصی برای مقاصد تجاری خود بهره‌برداری می‌کند.

کمپانی با فروش این داده‌ها به شرکت‌های بازاریابی متفرقه در واقع امنیت کودکان ایالت نیومکزیکو را به خطر می‌اندازد. همچنین این اقدام موجب تضعیف توانایی والدین در حفاظت از فرزندان خود و حریم خصوصی آن‌ها شده و قوانین ایالتی و فدرال را نیز نقض می‌کند.

مقامات ایالتی از دادگاه درخواست کرده‌اند تا به منظور جلوگیری از وقوع تخلفات مشابه در آینده، رفع مشکلات جاری در قانون و پرداخت خسارت و غرامت به ساکنان ایالت، حکم دائمی علیه Rovio صادر شده و این شرکت به مجازات‌های مدنی، پرداخت جریمه تنبیهی و کلیه هزینه‌های قانونی در کنار انجام سایر اقدامات جبرانی محکوم شود.

هکتور بالدراس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: “نیومکزیکو همواره شرکت‌هایی که امنیت کودکان را به خطر می‌اندازند را وادار به پاسخ‌گویی خواهد کرد.”

1 در مورد “شرکت سازنده بازی انگری بردز به نقض حریم خصوصی کودکان متهم شد!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH