تنها 18 درصد کاربران اندروید در ایالات‌متحده به سری آی‌فون 13 اپل علاقه دارند!

مدل‌های آینده آی‌فون موسوم به سری آی‌فون 13 در آینده‌ای بسیار نزدیک (احتمالا روز 23 شهریور ماه) رسما معرفی خواهند شد.  اکنون نیز مطابق روال سالیان گذشته این پرسش عجیب مطرح می‌شود که چه تعداد از کاربران اندروید خواهان مهاجرت به آی‌فون‌های اپل هستند؟

بر اساس نظرسنجی جدیدی که توسط موسسه SellCell انجام شده است؛ تعداد این افراد چندان زیاد نیست. این سرویس فعال در حوزه فناوری نظر بالغ بر 5000 کاربر اندروید در ایالات‌متحده پیرامون علاقه‌مندی آن‌ها به سری آی‌فون 13 را جویا شد.

موضوع عجیب اینکه 81.7 درصد از مخاطبان به این پرسش پاسخ منفی دادند. بدین‌ترتیب تنها 18.3 درصد از افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی به‌دنبال خاتمه وفاداری خود نسبت به پلتفرم اندروید هستند.

نکته جالب اینکه موسسه SellCell در سال گذشته نیز نظرسنجی مشابهی را اجرا کرد و نتایج آن نشان داد که تقریبا 33 درصد از کاربران اندروید در حال بررسی خریداری آی‌فون هستند. بدین‌ترتیب میزان علاقه‌مندی به آی‌فون در میان کاربران اندروید پس از گذشت 1 سال تقریبا 15 درصد کاهش یافته است.

ظاهرا میزان وفاداری کاربران به اندروید طی سال جاری افزایش یافته است

اکنون این پرسش در ذهن مطرح می‌شود که چرا تعداد محدودی از کاربران اندروید به تعویض گجت‌های خود با آی‌فون فکر می‌کنند؟ بر اساس اعلام نظرسنجی، اکثر کاربران تمایلی به از دست دادن حسگر اثرانگشت روی هندست خود ندارند؛ چرا که گوشی‌های سری آی‌فون 13 اپل به احتمال فراوان فاقد تاچ آی‌دی بوده و کماکان صرفا بر سیستم فیس آی‌دی تکیه خواهند کرد. این موضوع زمانی منطقی به‌نظر می‌رسد که به یاد داشته باشیم جهان کماکان درگیر یک بیماری کشنده و فراگیر است. بی‌تردید در دوران استفاده کاربران از ماسک‌های صورت، احراز هویت از طریق حسگر اثرانگشت نسبت به فیس آی‌دی برتری دارد؛ حتی اگر سیستم تشخیص چهره عملکرد مطلوبی از خود ارائه دهد.

عدم قابلیت سفارشی‌سازی سیستم‌عامل iOS مهمترین دلیل بعدی به‌شمار رفته و مشخصه جنجالی اسکن تصاویر آی‌کلاد نیز سومین عامل کاهش جذابیت آی‌فون قلمداد می‌شود. اپل در راستای تلاش برای تعقیب سوء استفاده‌کنندگان و جلوگیری از کودک‌آزاری، تصاویر کاربران را اسکن می‌کند. نمودار مربوط به ادله کاربران به‌صورت تفکیک شده مطابق تصویر زیر است:

البته پرسش کلیدی این است که آیا مشکلات مطرح شده توسط کاربران اندروید طی سال جاری به کاربران آی‌فون نیز تعمیم خواهند یافت یا خیر. همچنین بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که آیا تعداد کاربران مهاجرت‌کننده به اندروید افزایش پیدا خواهد کرد یا خیر.

3 در مورد “تنها 18 درصد کاربران اندروید در ایالات‌متحده به سری آی‌فون 13 اپل علاقه دارند!”

  1. شک نکنید یک درصد ایفون بازا هم به اندروید علاقه ندارند. اینجا بازم برتری اپل خودشو نشون داد!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH