نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A52s 5G: جانشین برحق!

گلکسی A52s 5G سومین مدل سری A52 سامسونگ است که طی 6 ماه اخیر به بازار عرضه شده، سری گلکسی A52 همانند سری A51 جزو گوشی‌های پرفروش و پرطرفدار سامسونگ است، به همین دلیل این شرکت کره‌ای تصمیم گرفته تا نسخه 5G آن را در دو نسخه معمولی و S راهی بازار کند. البته واقعیت آن است که گلکسی A52، A52 5G و A52s 5G شباهت‌های بسیاری به یکدیگر دارند، به ویژه A52 5G و مدل فعلی A52s 5G که تنها یک تغییر در آن‌ها به وجود آمده و آن هم در قسمت پردازنده است.

به هر ترتیب سامسونگ تصمیم گرفته تا مدل‌هایی بسیار شبیه به یکدیگر را با اختلاف قیمت کم روانه بازار کند. در بازار کشور در حال حاضر گلکسی A52s 5G قیمتی کمتر از گلکسی A52 5G دارد و نسبت به این مدل به صرفه‌تر است.

ما در نقد و بررسی گوشی جذاب گلکسی A52 به آن مدل لقب کاپیتان کاریزما را دادیم، البته سری A52 به دلیل مشخصات خوبی که دارند همگی کاپیتان کاریزما هستند اما حداقل گلکسی A52s 5G یک کاپیتان کاریزمای تکراریست، به دلیل آن که تقریبا هیچ چیز جدید قابل لمسی را نسبت به گلکسی A52 5G ارائه نمی‌دهد، بله پردازنده این مدل قدرتمندتر شده اما گلکسی A52 و A52 5G هم مشکلی از نظر پردازشی نداشتند.

به نظر می‌رسد این مدل آمده تا جای گلکسی A52 را بگیرد و میان‌رده‌های 5G سامسونگ را در بازار افزایش دهد. به گلکسی A52s 5G  نباید به عنوان یک مدل جدید نگاه کنیم زیرا این مدل جایگزین است و قرار است با قیمت مناسب خود جایگزین گلکسی A52 و گلکسی A52 5G شود. به این ترتیب عمر این دو مدل کوتاه‌تر از آن چیزی بود که فکر می‌کردیم اما به هر شکل گلکسی A52s 5G کاپیتان کاریزمای جانشین سامسونگ برای حضور در زمین رقابت بازار جهانی است.

این مدل جانشین چند روزی در اختیار ما قرار داده شد تا به طور کامل آن را نقد و بررسی کنیم، بنابراین اگر قصد خرید تلفن همراه در بازه 10 تا 12 میلیون تومان را دارید، با آی‌تی‌رسان همراه باشید. این گوشی از طریق داریا همراه برای نقد و بررسی در اختیار ما قرار گرفت.

مشخصات گلکسی گلکسی A52s 5G

ابعاد
159.9 در 75.1 در 8.4 میلی‌متر
وزن
189 گرم
نمایشگر
6.5 اینچ Super AMOLED با رزولوشن فول‌اج‌دی پلاس و رفرش‌ریت 120 هرتز
پردازنده
Snapdragon 778G 5G
پردازنده گرافیکی
Adreno 642L
رم
 8 گیگابایت + 4 گیگابایت مجازی
حافظه داخلی
256 گیگابایت
سیستم عامل
رابط کاربری One UI 3.1 بر پایه اندروید 11
دوربین اصلی
چهار‌گانه: 64 واید + 12 التراواید + 5 ماکرو + 5 تشخیص عمق
دوربین سلفی
32 مگاپیکسل واید
باتری
4500 میلی‌آمپرساعت با شارژ سریع 15 واتی

اقلام درون جعبه سامسونگ گلکسی A52s 5G

اقلام درون جعبه سامسونگ گلکسی A52s 5G همان همیشگی‌ها به علاوه یک مهمان هستند. سامسونگ در جعبه این محصول یک قاب ژله‌ای گذاشته که معمولا در جعبه گوشی‌های این شرکت نمی‌دیدیم. البته این قاب بسته به منطقه محصول تهیه شده و احتمالا همه گلکسی A52s 5G‌هایی که در ایران به فروش می‌رسند باید این قاب ژله‌ای را داشته باشند.

البته قاب ژله‌ای فقط برای آن‌هایی مهم است که از آن استفاده می‌کنند. چیزی که برای همه اهمیت دارد، شارژر است. در جعبه این مدل یک شارژر و کابل شارژ USB نیز وجود دارد. شارژر درون جعبه 15 واتی است، البته خود گوشی از شارژ سریع 25 واتی نیز پشتیبانی می‌کند اما مانند همیشه باید شارژر 25 واتی را خود تهیه کنید. به جز این موارد، برگه راهنما، گارانتی و البته سوزن خشاب سیمکارت نیز درون جعبه دیده می‌شود.

طراحی و کیفیت ساخت سامسونگ گلکسی A52s 5G

کپی برابر اصل، در این بخش عبارت «کپی برابر اصل» مناسب گلکسی A52s 5G است. از نظر طراحی هیچ تفاوتی میان سه مدل گلکسی A52 ،A52 5G و  A52s 5G وجود ندارد. ابعاد، وزن، طراحی و خلاصه همه چیز یکسان است.

طراحی

سامسونگ، گلکسی A52s 5G را با همان بدنه پلاستیکی مات عرضه کرده که رنگ‌بندی جذابی دارد و مات بودن آن باعث می‌شود بازتاب نور یا لک انگشت کمتر بر روی آن بماند. این مدل همچون گلکسی A52 فریم پلاستیکی براق با ظاهری شبیه به آلومینیوم دارد.

گلکسی A52s 5G طراحی نسبتا ساده‌ای دارد. در جلو گوشی یک نمایشگر بزرگ دیده می‌شود که در دور آن یک قاب پلاستیکی مشکی رنگ فرا گرفته، این قاب به فریم براق دور گوشی متصل می‌شود اما در پشت گوشی فریم مستقیما به بدنه متصل است. تنها نکته‌ای که در پشت گوشی وجود دارد ماژول دوربین چهارگانه در گوشه بالا سمت چپ بدنه گوشی است که برجستگی بسیار کمی دارد، اما با این حال زمانی که گوشی بر روی یک سطح صاف مانند میز قرار می‌گیرد، لق می‌خورد.

گلکسی A52s 5G

ظاهر ماژول دوربین در گلکسی A52s 5G با دیگر مدل‌های سری A52 و حتی A72 برابر است. سامسونگ در این مدل هم از زبان طراحی جدید خودش که از پرچمداران به میان‌رده‌ها آمده، استفاده کرده و همانطور که گفتیم از نظر ظاهری تفاوتی میان این مدل و گلکسی A52 5G دیده نمی‌شود.

درگاه‌ها

بر روی قسمت راست گوشی بر روی فریم دو دکمه پاور و بلندی صدا دیده می‌شود، در قسمت سمت چپ هیچ چیزی وجود ندارد. بر روی فریم بالایی تنها جای خشاب سیمکارت و یک میکروفون وجود دارد اما بر روی فریم پایینی بسیار شلوغ است، در این قسمت یک میکروفون دیگر، اسپیکر، درگاه شارژ و جک 3.5 میلی‌متری هدفون را می‌بینیم.

اسپیکر دوم یا همان اسپیکر مکالمه هم در مزر میان قاب پلاستیکی دور نمایشگر و فریم قرار داده شده، این اسپیکر بسیار باریک است و به سختی دیده می‌شود، حتی می‌توان گفت در مرز میان قاب و فریم استتار شده زیرا باید کمی دقت کنید تا این اسپیکر را ببینید.

ابعاد

این مدل 15.9 سانتی‌متر طول، 7.5 سانتی‌متر عرض، 8.4 میلی‌متر ضخامت و 189 گرم وزن دارد. ابعاد و وزن گلکسی A52s 5G بسیار استاندارد و مناسب است، البته قطعا این مدل خوش‌دست‌ترین و سبک‌ترین گوشی بازار نیست اما ابعاد و وزن مناسب آن یکی از جذابیت‌های این مدل و سری گلکسی A52 سامسونگ به شمار می‌رود.

استحکام و مقاومت

هر چند گلکسی A52s 5G از پلاستیک ساخته شده اما این مدل نیز گواهی IP67 را دریافت کرده و در مقابل آب و گرد و غبار مقاوم است. حتی با این مدل می‌توانید به مدت 30 دقیقه در عمق یک و نیم متری آب شنا کنید. این قابلیت مهم در اکثر گوشی‌های این رده و جود ندارد و سامسونگ در سال جدید میلادی برخی از گوشی‌های میان‌رده خود را به صورت ضد آب به بازار عرضه کرده که قطعا ارزش خرید آن‌ها را افزایش می‌دهند.

همچنین بر روی نمایشگر محافظ گوریلا گلس 5 قرار دارد که تا 2 برابر بیشتر نسبت به گوریلا گلس 3 استقامت دارد و اگر گوشی از قسمت نمایشگر از ارتفاع 1.2 متری بر روی زمین بیفتد، صفحه نمایش آسیب نمی‌بیند.

به طور کلی می‌توانیم بگوییم در قسمت طراحی هیچ چیز جدیدی وجود ندارد و اگر سه گوشی گلکسی A52 ،A52 5G و A52s 5G را کنار یکدیگر بگذارید، نمی‌توانید تفاوت آن‌ها را متوجه شوید، حتی رنگ‌های در نظر گرفته شده برای این سه مدل یکسان هستند و هر سه در چهار رنگ مشکی، سفید، یاسی و آبی به بازار عرضه شده‌اند.

صفحه نمایش گلکسی A52s 5G

در این بخش نیز همه‌چیز کپی برابر اصل است. همواره گفتیم که صفحه نمایش گوشی‌های سامسونگ یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت این محصولات به شمار می‌روند زیرا یک قانون کلی وجود دارد، نمایشگر گوشی‌هایی که بر روی آن لوگوی سامسونگ حک شده، یک سر و گردن از دیگر مدل‌های همرده و رقیب بهتر است.

گلکسی A52s 5G

در مورد گلکسی A52s 5G همه این موارد صدق می‌کند. سامسونگ در این گوشی از یک نمایشگر 6.5 اینچی به شدت با کیفیت سوپرآمولد استفاده کرده است. این نمایشگر با وجود حاشیه نسبتا ضخیمی که در اطراف آن وجود دارد، 84 درصد پنل جلویی را می‌پوشاند. صفحه نمایش A52s 5G، رزولوشن 1080 در 2400 و نسبت 20:9 دارد که در بسیاری از گوشی‌ها دیده می‌شود.

HDR

نمایشگر گلکسی A52s 5G از +HDR10 پشتیبانی می‌کند و همین مورد موجب شده تا رنگ‌ها در این صفحه نمایش، کاملا واقعی، زنده و قابل لمس باشند. همچنین به دلیل وجود پنل اولد، تمام پیکسل‌ها به طور جداگانه روشن و خاموش می‌شوند و با وجود این قابلیت، نمایش عمق رنگ مشکی در این نمایشگر یک سر و گردن از دیگر میان‌رده‌های این دسته بالاتر است.

نرخ تازه‌سازی

همانطور که می‌دانید مدل گلکسی A52 با رفرش‌ریت 90 هرتز تولید شده است که باعث می‌شود کار کردن با نمایشگر این مدل جذابیت فراوانی داشته باشد، اما مدل گلکسی A52 5G دارای نمایشگر 120 هرتزی است و همین نمایشگر در گلکسی A52s 5G نیز به کار گرفته شده، به این ترتیب صفحه نمایش این مدل از رفرش‌ریت بالای 120 هرتز بهره می‌برد که یک لول از نمایشگرهای 90 هرتزی بهتر است.

البته چندین میان‌رده ارزان قیمت‌تر شیائومی نیز دارای صفحه 120 هرتزی هستند اما سامسونگ تاکنون از این نمایشگر تنها در چند مدل‌ بالارده و پرچمدار خود استفاده کرده است.

با وجود رفرش‌ریت 120 هرتزی، حرکات انیمیشن‌های صفحه و افکت‌ها در منو و بازی‌ها بسیار سیال‌ و روان‌تر خواهند بود و شما می‌توانید در منوی تنظیمات یکی از دو گزینه صفحه نمایش 60 یا 120 هرتزی را انتخاب کنید. البته صفحه 120 هرتزی این مدل متغیر نیست و همواره بر روی 120 هرتز باقی می‌ماند، یعنی حتی زمانی که هیچ کاری با نمایشگر ندارید صفحه نمایش ثابت است، صفحه 120 هرتز نرخ تازه‌سازی بالایی دارد و به این ترتیب زودتر باتری را خالی می‌کند. در مدل‌هایی که صفحه نمایش 120 هرتزی متغییر دارند، اگر صفحه را لمس نکنید، نرخ تازه‌سازی کاهش پیدا می‌کند، همچنین رفرش‌ریت بر اساس فعالیت شما تغییر می‌کند و به این ترتیب در مصرف باتری صرفه جویی می‌شود.

روشنایی

از دیگر مشخصات صفحه نمایش فول‌اچ‌دی سامسونگ گلکسی A52s 5G می‌توان به میانگین روشنایی 400 نیت و حداکثر روشنایی 800 نیت اشاره کرد. با این قابلیت حتی در صورت کارکردن با گوشی زیر تابش مستقیم خورشید نیز می‌توانید اجزای صفحه را به خوبی بخوانید و نور صفحه متناسب با نور محیط افزایش و کاهش پیدا خواهد کرد. در تاریکی نیز نور صفحه تا نزدیک به صفر نیت می‌رسد و پیکسل‌های صفحه سوپرامولد خاموش می‌شوند، اتفاقی که در ذخیره انرژی باتری تاثیر فراوانی دارد.

گلکسی A52s 5G

صفحه نمایش گلکسی A52s 5G در یک کلام فوق‌العاده است. نمایشگر سوپر آمولد با رزولوشن فول‌اچ‌دی پلاس، پشتیبانی از +HDR10 و رفرش‌ریت 120 هرتزی پکیجی از تمامی امکانات مورد نیاز برای گیمینگ، تماشای ویدیو، کار کردن با گوشی و وبگردی را برای کاربران فراهم می‌سازد و باعث می‌شود تجربه کار با گلکسی A52s 5G کم‌نظیر و دلنشین باشد.

بیومتریک و امنیت گلکسی A52s 5G

در گلکسی A52s 5G برای ورود به گوشی خود به جز روش‌های قدیمی وارد کردن پترن، پسورد و پین، دو راه ایمن بیومتریکی هم خواهید داشت. یکی استفاده از حسگر اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر و دوم قفل تشخیص چهره.

حسگر اثر انگشت

افرادی که قبلا از گوشی‌های سامسونگ استفاده کرده‌اند، با حسگر‌های اپتیکال زیر نمایشگر این شرکت آشنایی دارند. حسگر اثر انگشت اپتیکال سامسونگ سرعت و دقت بالایی در تشخیص انگشت دارد. البته هنگام باز کردن قفل، همچنان مکث یک ثانیه‌ای لازم است، ما در نقد و بررسی مدل گلکسی A52 نیز اعلام کردیم که وقتی انگشت بر روی حسگر قرار می‌گیرد، حسگر حدودا بعد از یک ثانیه قفل را باز می‌کند.

گلکسی A52s 5G

این مکث طبیعی است زیرا حسگر‌های اپتیکال زیر نمایشگر همچون حسگرهای فیزیکی سرعت بالایی ندارند اما انتظار داشتیم با توجه به پیشرفت پردازنده در گلکسی A52s 5G سرعت این حسگر کمی افزایش پیدا کند که این اتفاق نیفتاد و همچنان برای باز کردن قفل توسط حسگر اپتیکال باید یک لحظه صبر کنید.

به این ترتیب استفاده از این حسگر به انتخاب خودتان خواهد بود، در هر صورت سرعت استفاده از حسگر اثر انگشت نسبت به پین و پسورد بالاتر، ولی سرعت آن نسبت به قفل تشخیص چهره پایین‌تر است.

قفل تشخیص چهره

قفل تشخیص چهره سامسونگ مانند همیشه کم نقص است، این قفل به سرعت چهره شما را تشخیص می‌دهد و دقت آن نیز بسیار بالاست. هنگامی که چشم بسته باشد و یا ماسک بر روی صورت باشد، قفل باز نمی‌شود. همچنین قفل تشخیص چهره با تصویر شما باز نمی‌شود به این ترتیب می‌توان گفت از نظر امنیت، قفل تشخیص چهره بی‌نقص است.

همانطور که گفتیم، سرعت قفل تشخیص چهره در گلکسی A52s 5G کاملا قابل قبول است. هنگامی که نور مناسب در محیط وجود داشته باشه و دوربین مقابل صورت شما باشد، قفل به زودی باز می‌شود، حتی اگر نور محیط کم باشد، قفل می‌تواند چهره شما را تشخیص دهد و عملکردش در شرایط نرمال بسیار خوب است. تنها زمانی که نور محیط بسیار پایین باشد و یا زاویه دوربین نسبت به صورت شما خوب نباشد، قفل چهره از باز کردن صورت باز می‌ماند.

نرم افزار

اندروید 11 با طعم رابط کاربری One UI 3.1 محیطی را برای شما می‌سازد که در تمامی گوشی‌های چند ماه اخیر سامسونگ ارائه شده است. رابط کاربری One UI 3.1 همگام با اندروید 11 با تغییرات مثبتی همراه شده که محیط کاری گوشی‌های سامسونگ را جذاب‌تر کرده است. البته تغییرات در حدی نیستند که بگوییم با یک محیط تازه طرف هستیم اما برپایه همان One UI قدیمی برخی بخش‌ها مانند اعلان‌ها ظاهری جدید به خود گرفته‌اند.

گلکسی A52s 5G

البته تاکنون در نقد و بررسی‌های مختلف در خصوص این رابط کاربری صحبت کرده‌ایم، One UI 3.1 در گلکسی A52s 5G چیز جدیدی را نسبت به دیگر گوشی‌های میان‌رده سامسونگ عرضه نمی‌کند اما به هر شکل ما بخش‌هایی کاربردی از رابط کاربری سامسونگ را برای شما شرح خواهیم داد.

صفحه خانه

با نگه داشتن انگشت خود بر روی صفحه خانه می‌توانید منوی تنظیمات هوم اسکرین را مشاهده کنید، قسمت‌هایی شامل ویجت، تم و والپیپیر همگی در دسترس هستند و حتی برای کاربران ایرانی با زبان فارسی خدمت رسانی می‌کنند. شما می‌توانید تنها در بخش تم و والپیپیر هزاران تم، آیکون، گرافیک AOD و والپیپیر جذاب برای گوشی خود انتخاب و دانلود کنید. به جز این موارد، زمانی که به سمت چپ صفحه می‌روید گوگل دیسکاور به نمایش در می‌آید که می‌توان آن را تغییر داد و سامسونگ فری را فعال کرد.

دسترسی‌ها

هم سامسونگ و هم گوگل در اندروید 11 و به طبع آن در رابط کاربری One UI 3.1، توجه بیشتری به امنیت بخش دسترسی‌ها داشتند و برخی از قوانین این بخش تغییر کرده است. به طور مثال شاید شما دسترسی‌های زیادی به یک برنامه داده باشید اما زمانی که مدت طولانی از آن برنامه استفاده نکنید، دسترسی‌ها غیر فعال شده و در صورت مراجعه مجدد، بار دیگر اجازه استفاده از دسترسی‌ها از شما دریافت می‌شود.

همچنین دسترسی‌های صادر شده تنها در مدت استفاده از برنامه فعال خواهند بود، به طور مثال زمانی که دسترسی به میکروفون را به یک پیام‌رسان داده‌اید، تنها در زمانی که آن برنامه در حال اجراست، به میکروفون دسترسی دارد و اگر آن پیام‌رسان را ببندید، دسترسی آن به میکروفون قطع می‌شود.

نوتیفیکیشن‌ها

منوی نوتیفیکیشن‌ها از دیگر بخش‌های متحول شده اندروید 11 است که نسبت به نسخه‌های قبلی تغییرات زیادی به خود دیده، بخش نوتیفیکیشن آنقدر گزینه و آپشن قابل تنظیم دارد که خود به یکی از قسمت‌های اصلی منوی تنظیمات تبدیل شده است. در این بخش می‌توانید نمای اعلان‌ها را در دو حالت خلاصه یا دارای جزئیات تنظیم کنید. در حالت مختصر یا Brief در صورت دریافت اعلان، پیام نوتیفیکیشن به صورت پاپ‌آپ در بالای صفحه نمایان می‌شود.

البته شما می‌توانید تنظیم کنید که این قابلیت برای چه برنامه‌هایی فعال و برای چه برنامه‌هایی غیرفعال باشد. در رابط کاربری سامسونگ این قابلیت وجود دارد که در صورت دریافت اعلان پاپ‌آپ، یک افکت خاص با رنگ و فونت خاص در صفحه به نمایش در بیاید.

همچنین حالت نوتیفیکیشن شناور نیز دیگر قابلیتی است که به شما کمک می‌کند تا در صورت دریافت یک پیام در شبکه‌های اجتماعی، یک پیام شناور در صفحه نمایان شود و شما بتوانید در حین استفاده از دیگر برنامه‌ها، به چت کردن با مخاطب‌تان در شبکه‌های اجتماعی نیز ادامه دهید.

گلکسی A52s 5G

شما حتی در گلکسی A52s 5G می‌توانید در نوار اعلان نیز گفت‌و‌گو‌های خود را مدیریت کنید، به طوری که اعلان دریافت شده در نوار نوتیفیکیشن به شما نشان داده می‌شود و شما در همان‌جا با انتخاب Reply می‌توانید به پیام طرف مقابل خود پاسخ دهید، بدون آنکه به برنامه پیام‌رسان وارد شوید.

پنل اج

یکی از جذاب‌ترین آپشن‌های رابط کاربری سامسونگ، پنل اج است. با فعال کردن اج پنل در تنظیمات، این پنل در یک سمت نمایشگر مشخص خواهد بود؛ به وسیله آن می‌توانید چند پنجره را در صفحه گوشی باز کنید. برای اینکار کافیست آیکون برنامه مورد نظر خود را در پنل اج لمس و به صفحه اصلی درگ کنید، در این زمان می‌توانید این برنامه را در نیمه بالایی صفحه، نیمه پایینی صفحه یا به صورت یک پنجره پاپ‌آپ در میان صفحه باز کنید.

سخت افزار گلکسی A52s 5G

بخش سخت افزار تنها قسمتی است که دچار تغییر شده و باعث تفاوت گلکسی A52s 5G با دیگر مدل‌های سری A52 می‌شود. سامسونگ در این مدل از تراشه اصلی اسنپدراگون 778 5G استفاده کرده است. این تراشه چهار هسته پردازشی Cortex A78 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و چهار هسته پردازشی Cortex A55 با فرکانس 1.9 گیگاهرتز دارد. همانطور که مشخص است، به طور کامل با یک پردازنده قدرتمند و توانا طرف هستیم که می‌تواند از پس تمامی پردازش‌های سنگین بر بیاید.

رم و حافظه

سامسونگ مدل گلکسی A52s 5G را در چند نسخه مختلف عرضه کرده است، مدل ارزان‌تر 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه اصلی دارد، اما حافظه 256 گیگابایت با رم 6 نیز به بازار عرضه می‌شود، همچنین این مدل با رم 8 و حافظه 128 و 256 گیگابایت نیز عرضه شده که نسخه رم 8 و حافظه 256 گیگابایت آن در دسترس ما بود. باید گفت از این مقدار حافظه حدود 220 گیگابایت در دسترس بود.

در خصوص رم این مدل باید نکته‌ای را اشاره کنیم و آن اینست که به تازگی سامسونگ قابلیت رم مجازی یا Virtual Ram را به گوشی‌های میان‌رده و بالارده خودش اضافه کرده است، با این قابلیت در مواقع لزوم، 4 گیگابایت از حافظه اصلی به عنوان رم مورد استفاده قرار می‌گیرد، در واقع گوشی که رم 8 گیگابایت دارد، از 8 گیگابایت رم اصلی و 4 گیگابابت رم مجازی بهره خواهد برد.

در این مدل نیز به همین شکل است، با برسی مشخصات رم متوجه می‌شویم که 4 گیگابایت رم مجازی برای این مدل در نظر گرفته شده و در مواقع مورد نیاز، 12 گیگابایت رم در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. البته 4 گیگابابت رم مجازی سرعت پایین‌تری نسبت به رم اصلی دارد اما زمانی که استفاده سنگینی از گوشی دارید، از کندی و هنگ کردن گوشی جلوگیری می‌کند.

نکته دیگر آن است که سامسونگ در این مدل از حافظه نوع UFS 2.1 استفاده کرده که شاید برای این مدل مناسب نباشد، انتظار داشتیم تا سامسونگ از حافظه‌ پرسرعت‌تر UFS 3.1 در این مدل استفاده کند.

امتیاز Geekbench

تک هسته‌ای / چند هسته‌ای

امتیاز GFXBench

امتیاز 8 Antutu

امتیاز 9 Antutu

نام مدل

3518/1107

33fps

657150

754572

 Galaxy S21 Ultra

3489/1085

33fps

668722

742950

MI 11

3238/1032

60fps

584055

695373

Galaxy S21

3266/926

50fps

631850

681052

POCO F3

3296/906

45fps

543986

582320

Galaxy S20 FE

2574/735

38fps

453223

561303

Poco X3 Pro

2603/880

42fps

508760

560815

Galaxy Note 20 Ultra

2909/803

35fps

465534 

534003

Mi 11 Lite 5G

2801/771

28fps

429675 

508844

Galaxy A52s 5G

2164/687

29fps

395503

479015

nova 5T

1820/636

16fps

334981

395853

Galaxy A52 5G

1577/525

15fps 

261282 

346979

Galaxy A52

1763/580

16fps

283750

349090

Poco X3 NFC

1785/570

15fps

279625

338587

Redmi Note 9 Pro

1603/492

14fps

279355

334231

Redmi Note 8 Pro

 

بازدهی و گیمینگ

پردازنده گلکسی A52s 5G کاملا مناسب یک مدل میان‌ده قدرتمند است و تقریبا همه نیازهای شما را برطرف می‌سازد. گلکسی A52s 5G یک مدل گیمینگ نیست اما به راحتی می‌توانید بازی‌های روز را با کیفیت بالا با آن اجرا کنید و در طول بازی هم با لگ مواجه نشوید.

با تراشه Adreno 642L این گوشی می‌توانید با خیال راحت و بدون لگ از تمامی برنامه‌های سنگین استفاده کنید، همچنین تمام بازی‌ها مانند کالاف دیوتی موبایل با گرافیک و رفرش‌ریت High قابل اجرا هستند. قدرت پردازنده به مقداری هست که در هنگام بازی حتی به مدت طولانی با لگ‌های شدید و متوالی مواجه نشوید، ضمن اینکه گوشی خیلی کم داغ می‌کند و تنها بعد از یک ساعت بازی شاید کمی پشت گوشی گرم شود.

گلکسی A52s 5G

این مدل دو سیمکارته است اما برای استفاده از کارت حافظه باید بیخیال سیمکارت دوم شوید. از دیگر مشخصات گلکسی A52s 5G می‌توان به Wi-Fi 802.11، بلوتوث 5.0 و درگاه Type-C 2.0 اشاره کرد، این مدل به NFC نیز مجهز شده و از این قابلیت آن هم می‌توان استفاده کرد.

دوربین گلکسی A52s 5G

در بخش دوربین نیز می‌توانیم از واژه کپی برابر اصل استفاده کنیم. تمام دوربین‌های این مدل با گلکسی A52 5G برابر هستند اما به علت قدرت پردازشی بالاتر، یک برتری جزئی میان دوربین این مدل و A52 5G دیده می‌شود.

گلکسی A52s 5G

سامسونگ در این مدل از چهار دوربین استفاده کرده است، اگر بخواهیم به ترتیب ماژول دوربین سامسونگ را معرفی کنیم، از بالا اولین لنزی که می‌بینید مربوط به دوربین التراواید 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و گستره پوشش 123 درجه‌ای است. دوربین دوم، دوربین واید 64 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و اندازه 26 میلی‌متر است که در گلکسی A52 نیز وجود داشت.

دوربین سوم و دوربین چهارمی که در کنار فلاش LED قرار دارند هر دو 5 مگاپیکسل با دیافراگم f/2.4 هستند اما اولی برای تشخیص عمق و دومی برای ثبت تصاویر ماکرو کاربرد دارد.

تصویربرداری در روز

دوربین اصلی گلکسی A52s 5G قابلیت‌های مناسبی برای عکاسی و فیلم‌برداری در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با این دوربین در طول روز و با وجود نور مناسب می‌توانید تصاویر بسیار با کیفیت و مناسبی را ثبت کنید.

تصاویر دوربین اصلی با وجود نور مناسب، نویز بسیار کمی دارند و جزئیات در آن‌ها واضح است. همچنین به لطف پشیبانی از HDR، داینامیک رنج تصاویر مناسب است اما گاهی تعادل نقاط روشن و تاریک برهم می‌خورد.

التراواید

دوربین التراواید نیز در طول روز عملکرد بسیار خوبی دارد، به تصاویر این دوربین ایراد خاصی نمی‌توان گرفت. عکس‌های التراواید کنتراست مناسبی دارند و رنگ‌ها را شاداب و واقعی نشان می‌دهند.

زوم

در منوی دوربین قابلیت عکس برداری در سه حالا التراواید، واید و با زوم دوبرابر ممکن است. برای زوم بیشتر باید دو انگشت خود را بر روی صفحه بکشید و سپس زوم را تا 10 برابر می‌توانید افزایش دهید. تا زوم 6 برابر تصویر وضوح خود را از دست می‌دهد اما باز هم کیفیت کلی تصویر قابل قبول است اما با زوم 10 برابر تصویر به طور کلی کیفیت و شفافیت خود را از دست خواهد داد.

عکس در شب

عملکرد دوربین گلکسی A52s 5G در شب نیز قابل قبول است، البته در شب وضوح تصویر کمتر و نویزها بیشتر می‌شوند اما در مجموع کیفیت تصویربرداری با دوربین اصلی در شب مناسب است. رنگ‌ها، سایه‌ها و کنتراست تصویر در شب نه در حد عالی ولی در حد بسیار خوبی هستند.

حالت نایت مود

با این وجود حالت نایت مود خودکار کمک می‌کند تا نقاط تاریک واضح‌تر دیده شوند و نویز تصویر کاهش پیدا کند. حالت نایت مود تاثیر کم اما مفیدی بر روی تصاویر می‌گذارد و اندک نقص موجود در رنگ‌ها و وایت بالانس را تصحیح می‌کند. در شب با دوربین التراواید نیز می‌توانید عکس برداری کنید که کنتراست تصاویر کمی افزایش پیدا می‌کند اما کیفیت کلی قابل قبول است.

ماکرو

معمولا دوربین ماکرو در مدل‌های میان‌رده آنطور که باید جدی گرفته نمی‌شود اما شرکت‌های تولید کننده تلفن همراه اصرار دارند تا مدل‌های میان‌رده را با چهار دوربین که یکی از آن‌ها ماکرو است، عرضه کنند. مدل‌های جدید سری گلکسی A سامسونگ اکثرا از دوربین ماکرو بهره می‌برند و البته کیفیت دوربین ماکرو در آن‌ها افزایش پیدا کرده است.

برای گرفتن بهترین نتیجه از تصاویر ماکرو، دوربین را باید به فاصله 3 تا 4 سانتی‌متری سوژه نزدیک کنید. اگر نور محیط خوب باشد، کیفیت تصاویر و رنگ‌ها قابل قبول خواهد بود، اما در صورتی که نور خوبی در محیط نباشد، تعادل رنگ‌ها به هم ریخته و بعضا دمای رنگ‌ها نیز کاملا دگرگون می‌شود.

پرتره

با وجود دوربین تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی، گرفتن تصاویر پرتره با دوربین اصلی به یکی از کارهای مورد علاقه شما با دوربین گلکسی A52s 5G تبدیل می‌شود. به لطف دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی این مدل، عکس‌های پرتره با گلکسی A52s 5G شفافیت بسیار مناسبی دارند و سوژه به خوبی از بک‌گراند جدا شده است.

مرز میان سوژه و پس‌زمینه در هنگام عکس گرفتن از سوژه‌های ساده به خوبی تشخیص داده می‌شود و معمولا در تصویر نهایی خطایی از این نظر وجود ندارد، اما اگر کمی سوژه یا تصویر پس‌زمینه چالش برانگیز باشد، دوربین گاها در تشخیص مرز میان این دو به مشکل برمی‌خورد.

به طور مثال هنگامی که موی شما بلند است، یا در پس‌زمینه خطوط موازی متوالی وجود داشته باشد، دوربین در پیدا کردن مرز میان سوژه اصلی و پس‌زمینه به دردسر می‌افتد. اما در بقیه موارد مشکل خاص دیگری در تصاویر پرتره دیده نمی‌شود و کیفیت تصاویر برای یک گوشی میان‌رده کاملا مناسب و حتی فراتر از انتظار است.

سلفی

در حفره دوربین سلفی بالای نمایشگر، یک دوربین 32 مگاپپیکسلی با لنز واید و دیافراگم f/2.2 قرار گرفته است. این دوربین سلفی همان دوربینی است که در گلکسی A51 تا به امروز همه مدل‌های سری A5 سامسونگ از آن بهره می‌برند.

تصاویر دوربین سلفی نیز بسیار با کیفیت هستند. وضوح تصاویر دوربین سلفی، جزئیات سوژه و نویز کم، از جمله مشخصه‌های کلیدی تصاویر دوربین سلفی هستند.

با دوربین سلفی گلکسی A52s 5G می‌توانید با نمای معمولی و عریض عکس‌برداری کنید، نمای معمولی، یک کادر سلفی استاندارد دارد اما نمای واید فضای بیشتری از محیط را نشان می‌دهد. کیفیت و وضوح تصاویر این دو نما تفاوت عمده‌ای با یکدیگر ندارد و می‌توان گفت نمای معمولی برشی کوچک از تصویر اولیه دوربین با نمای عریض است. به همین دلیل شاید بتوان گفت تصاویر سلفی واید رزولوشن بهتری دارند.

در تصاویر دوربین سلفی رنگ‌ها به سمت گرمی مایل هستند، در بسیاری از مواقع این حالت دیده نمی‌شود اما در برخی موارد نیز صورت زردتر از حد عادی خود در تصویر ثبت می‌شود.

تصاویر پرتره سلفی نیز کیفیت قابل قبولی دارند، سوژه و بک‌گراند به خوبی از یک دیگر جدا می‌شوند، البته گاهی اشکالاتی در تشخیص میان سوژه و پس‌زمینه دیده می‌شود اما تصاویر پرتره سلفی گلکسی A52s 5G برای یک گوشی میا‌ن‌رده کاملا خوب است.

فیلم‌برداری گلکسی A52s 5G

در گلکسی A52 با دوربین اصلی می‌توانید به صورت 4K با 30 فریم در ثانیه فیلم‌برداری کنید. در حین فیلم‌برداری قابلیت سوییچ بر روی دوربین التراواید وجود دارد به این ترتیب می‌توانید بین دوربین التراواید و دوربین اصلی جابه جا شوید و تا 10 برابر زوم کنید. همچنین عملکرد لرزش‌گیر اپتیکال هنگام فیلم‌برداری بسیار مناسب است و حجم زیادی از لرزش‌های دوربین در هنگام فیلم‌برداری مهار می‌شود.

گلکسی A52s 5G

از مهم‌ترین قابلیت‌های این گوشی قابلیت فیلم‌برداری سلفی با کیفیت فول‌اچ‌دی و با 60 فریم بر ثانیه است، قابلیتی که در گلکسی A52 وجود نداشت ولی در این مدل به لطف پردازنده و تراشه گرافیکی بالاتر، می‌توانید با 60 فریم به صورت سلفی نیز فیلم‌برداری کنید.

صدا و اسپیکر

در گلکسی A52s 5G یک اسپیکر در فریم پایینی گوشی و یک اسپیکر در مرز میان فریم و نمایشگر در بالای نمایشگر قرار دارد. اسپیکر مکالمه در اصل حکم اسپیکر دوم را دارد و در هنگام تماشای ویدیو یا گوش دادن به موسیقی، به عنوان اسپیکر فعال خواهد شد.

به این ترتیب صدای خروجی گلکسی A52s 5G به صورت استریو خواهد بود و از دو سمت تلفن همراه به گوش می‌رسد. البته اسپیکر اصلی قدرت بیشتری دارد و هنگام گوش دادن به موسیقی متوجه خواهید شد که صدایی که از اسپیکر اول شنیده می‌شود، حجم بیشتری دارد.

گلکسی A52s 5G

حجم صدای خروجی گلکسی A52s 5G بسیار مناسب است و در یک فضای نسبتا بزرگ می‌توانید از این مدل به عنوان یک اسپیکر استفاده کنید اما باس صدا راضی کننده نیست و از شنیدن آهنگ‌های شلوغ راک، رپ یا متال با اسپیکر این گوشی خیلی لذت نخواهید برد.

باتری گلکسی A52s 5G

گلکسی A52s 5G به یک باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی مجهز شده است. همچون گلکسی A52، همراه گوشی درون جعبه یک شارژر 15 واتی نیز قرار دارد. در جعبه گلکسی A52 یک شارژر 15 واتی قرار داشت، البته خود گوشی از شارژ 25 واتی پشتیبانی می‌کرد اما باید شارژر 25 واتی را جداگانه خریداری می‌کردیم.

اما خود باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی ظرفیت مناسبی دارد و مدت زمان طولانی شارژ نگه می‌دارد، البته این عملکرد به رفرش‌ریت صفحه نمایش وابسته است، در حالت 60 هرتز اگر استفاده متعادلی از گوشی داشته باشید، یعنی دو ساعت در اینترنت بگردید، یک ساعت بازی کنید، کمی به موسیقی گوش دهید و برخی از کارهای روزانه خود را انجام دهید، باتری حدود 2 روز یا شاید بیشتر نیازی به شارژر نخواهد داشت.

گلکسی A52s 5G

اما اگر استفاده بیشتر شود، طبیعتا شارژ باتری نیز زودتر خالی خواهد شد. از نکات منفی این گوشی آن است که در حالت عادی نرخ تازه‌سازی متغیر نیست، در بسیاری از مدل‌های میان‌رده در مواقعی که لازم نیست، نرخ تازه‌سازی به صورت خودکار کاهش پیدا می‌‌کند.

اما در گلکسی A52s 5G زمانی که نرخ تازه سازی را بر روی 120 هرتز گذاشته‌اید، حتی هنگامی که روی صفحه هوم هستید و هیچ کاری انجام نمی‌دهید نیز نرخ 120 هرتز فعال است و شارژ باتری را کم می‌کند.

اگر نرخ تازه‌سازی بر روی 120 هرتز باشد، در حالت استفاده عادی، شاید تا یک روز و نیم باتری شارژ نگه دارد اما اگر بیشتر فیلم ببینید یا بازی کنید، باتری نهایت یک روز همراه شما خواهد بود.

پس از اتمام شارژ می‌توانید با شارژر 15 واتی ظرف مدت 30 دقیقه، 34 درصد شارژ باتری را پر کنید. همچنین در مدت یک ساعت و نیم نیز کل شارژ باتری فول خواهد شد. در بالا نمودار شارژ این گوشی مشخص شده است.

نتیجه گیری

گلکسی A52s 5G در جایگاه یک گوشی جایگزین کاملا قابل قبول است. این مدل قابلیت‌های بهتری نسبت به گلکسی A52 دارد اما تغییرات آن نسبت به گلکسی A52 5G کمتر است. باید توجه داشت که اختلاف قیمت A52 و A52s 5G بسیار کم است و به همین دلیل بسیاری از افرادی که قصد دارند گلکسی A52 را خریداری کنند، می‌توانند با کمی هزینه بیشتر به سراغ گلکسی A52s 5G بروند.

گلکسی A52s 5G

این مدل همچون گلکسی A52 و A52 5G همه چیز تمام است؛ یعنی هیچ نقص بزرگی در آن دیده نمی‌شود و از پس همه کارهای شما بر می‌آید. البته در برخی از قسمت‌ها مانند باتری می‌شد مشخصات بهتری را به کار گرفت اما همانطور که گفتیم این مدل کاملا استاندارد و کم نقص است.

از رقبای این مدل می‌توان به گلکسی S20 FE اشاره کرد که در مجموع امکانات بهتری نسبت به گلکسی A52s 5G دارد اما کم کم یک مدل قدیمی محسوب می‌شود. همچنین شیائومی می 10T 5G نیز دیگر رقیب این مدل است که این مدل هم از نظر سخت افزاری قدرت بیشتری دارد اما نمایشگر و قابلیت ضد آب بودن گلکسی A52s 5G نسبت به مدل شیائومی برتری دارد.

گروه‌های مختلف

میزان مناسب بودن گوشی

والدین 
بله
پسر‌ها
بله
دختر‌ها
بله
طرفداران گیم
بله
طرفداران عکاسی
بله
طرفدارن شبکه‌های اجتماعی
بله
طرفداران فیلم و سریال
بله
طرفداران موسیقی
بله
طرفداران سفر و گردش
بله
کارمندان
بله
مدیران
بله
مشاغل آزاد
بله
رانندگان
بله
کارگران
خیر
معلمین
بله
دانش‌آموزان
بله
دانشجویان
بله
اینفلوئنسرها
بله
فریلنسرها
بله

به طور کل از نظر قیمتی اگر گلکسی A52s 5G حدودا دو میلیون تومان ارزان‌تر باشد به مدلی به رقیب در بازار تبدیل خواهد شد اما میان‌رده‌های سامسونگ کمی از استاندارد بازار گران‌تر هستند و این پولی است که شما برای دریافت محصولات با کیفیت سامسونگ پرداخت می‌کنید.

با تمام این تفاسیر، گلکسی A52s 5G یک گوشی 5G با قدرت و سرعت بالاست که از نظر تمامی مشخصات، در سطح بالایی قرار دارد و به طور کامل می‌تواند جایگزین مدل‌های سری A52 شود.

نقاط قوت

سبک و خوش دست

طراحی زیبا با رنگ‌بندی جذاب

ضد آب

نمایشگر با کیفیت و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز

قدرت سخت افزاری بالا و اجرای روان مالتی تسکینگ

دوربین اصلی و سلفی با کیفیت

پشتیبانی از قابلیت رم مجازی تا ۴ گیگابایت

 

نقاط ضعف

پردازنده می‌توانست بهتر باشد (با توجه به رقبا)

ظرفیت باتری می‌توانست بیشتر باشد

 

 

228 در مورد “نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A52s 5G: جانشین برحق!”

  1. سلام
    من این گوشی و تازه خریدم اول اینکه داخلش قاب ژله ای نداشت
    دوم اینکه از همون زمانی که روشن کردم اندروید 12 بود این طبیعیه چون اندروید این گوشی 11 هستش و باید با بروزرسانی و ارتقا 12 میشد
    همون ابتدا که روشن کردم 12 بود

    1. سعید صانعی

      سلام، شاید دوشاخ شارژر تفاوت داشته باشه، به جز اون هیچ تفاوتی ندارند، این مواردی هست که معمولا فروشده‌ها برای فروش جنس خودشان مطرح میکنند

  2. سلام آقای صانعی این جور ک من نظرات رو خوندم بنظرم مشکل a52s فقط باطریشه حالا بعضی هارو هم دیدم ک میگن صفحش پر پر میکنه بعضی هاهم شنیدم میگن شارژر داخل کارتونش ضعیفه الان خدایی من خیلی سرم تو بازی و تلگرامه منکه مدام سرم تو گوشیه الان مترسم a52s بخرم با این حجم ک من مصرف میکنم از گوشی همش دنبال شارژ کردن این گوشی باشم . ینی خدایی چ گوشی بخرم بنظرت آقای صانعی عجب شری گیر کردیم خدایی کاش باطریش یکم قوی تر بود لامصب

    1. سعید صانعی

      سلام، این مشکل باتری مربوط به همه نیست، گلکسی A52s 5G گوشی بسیار خوبیه و طبیعیه که وقتی یک گوشی پر فروش میشه، تعداد افرادی که از اون انتقاد میکنند هم افزایش پیدا میکنه، چون تعداد زیادی از اون مدل به فروش رفته ولی در نقطه مقابل تعداد زیادی هم رضایت داشتند و خیلی از این مدل تعریف کردند. انتخاب اول من همین مدل هست اما اگر میخواید میتونید مدل گلکسی A53 رو بخرید

      1
      3
    1. سعید صانعی

      در IMEI گوشی اگز عدد هفتم و هشتم دارای دو رقم از سه رقم 0 و 3 و 4 بود یعنی ساخت چین اگر دو رقم 0 و 7 بود یعنی مونتاژ ویتنام

  3. سلام خوب هستین من ۴ ماهی میشه ک گوشیa52sرو خریداری کردم و تا الان خیلی ازش راضی بودم ولی دیروز صفحش پاک کردم نگو پس صفحش از دستمال کثیف لک گرفت بعد هر کاری کردم با انگشت من کار نکرد و هنگ کرد بعد بردم رمزش همسرم زد کار کرد یعنی اون کار کردنی گوشی کار کرد ولی با سرعت یکم کند تر
    میشه بگین دلیلش میتونه از چی باشه؟؟
    خواهشش میکنم زوو تر جواب بدین

    1. سعید صانعی

      سلام، احتمالا ماده‌ای که باهاش صفحه رو پاک کردید مناسب نبوده، روی صفحه گلس دارید؟ اگه اره، گلس رو بردارید

      1. سلام خوب هستید من میخوام این گوشی رو بخرم چند تا بررسی دیدم گفتن خیلی خوبه و … اما نظرات رو که میخونم اکثرا ازش بد گفتن مثل داغی زیاد و پرپرشدن صفحه و خیلی چیزای دیگه الان موندم چه کنم؟؟؟؟؟؟؟

        1. سعید صانعی

          ببینید این گوشی در مدتی که دست ما بود واقعا مشکلی نداشت اما به هر حال برخی دوستان با این مدل مشکل دارند، ضمن اینکه باید دقت کنید A52S 5G مدل پر فروشی هست و طبیعتا چندین برابر افرادی که با این مدل مشکل دارند، اشخاص دیگری هستند که گوشی رو خریداری کردند و بدون مشکل دارند ازش استفاده میکنند.

          1
          1
  4. سلام بین این دوتا گوشی واقعا موندم
    A52s و poco f3
    مثلا سامسونگ میتونه کالاف رو بخوبی اجرا کنه و لگ و باگ نداشته باشه؟

      1. سحر حاجی زاده

        سلام خسته نباشید من این گوشی رو دوماهه خریدم اولش عالی بود. الان دوهفته ک شارژ خالی میکنه یعنی از گوشی ک استفاده نمیکنم شارژش کم میشه این عادیه یا ن؟

        1. اگه میخوای باطریت بیشتر عمر کنه و کمتر شارژ خالی کنه برو توی تنظیمات تو گزینه ی مراقبت از دستگاه و باطری. اونجا گزینه ی بهینه شدنو بزن تا همه ی برنامه هایی که مشکل دارن و به تازگی شارژ زیادی مصرف میکننو تو حالت خواب قرار میده اینطوری باطریت خیلی بیشتر عمر میکنه و شارژم زود خالی نمیکنه. بهتره که هر روز چک کنی این گزینه رو. البته اینم بگم که اگه برنامه ها تو حالت خواب قرار برن هیچ مشکلی واسشون پیش نمیاد دقیقا مثل قبل هستن حتی یه ذره هم اتفاقی نمیفته. من خودم شخصا هر روز اینکار رو با گوشی galaxy m20 خودم میکنم و ۴ ساله ازش استفاده میکنم ولی باطریش کاملا بدون مشکل کار میکنه دقیقا مثل نوعش هست

  5. سلام خسته نباشید عیدتون مبارک واقعا تحلیل خوبی رود دمت گرم
    من برای استفاده روزانه بین a52s و m52 گیر کردم
    و میگن a52s مشول گیر کردن و هنگ کردن داره و گیر تاچ درسته ایا

    3
    1
    1. a52s دارم،به جرعت بهت میگم هنگ و گیر در تاچ به هیچ عنوان نداره،روان تر از انچه که تصور میکنید هست

      1. سلام. برای منم رادیو خیلی مهمه.
        و کنجکاو هستم بدونم در گوشیهای جدید 2022 رادیو وجود داره یا نه؟
        میشه بفرمایین پردازنده جدید سامسونگ exynos 1280 از رادیو پشتیبانی میکنه یا نه؟
        با تشکر.

        1. سعید صانعی

          سلام، تا اینجایی که بنده دیدم، گوشی‌ها سامسونگ جدید اکثرا رادیو ندارن

        2. سلام چند تا بازی معروف که این گوشی A52S راحتتر اجراشون میکنه معرفی بفرمایید؟؟
          دز ضمن برنامه ظبط صدا هم پیدا کردم کسی خواست معرفی کنم؟

    1. سعید صانعی

      سلام، شاید دوشاخ شارژر تفاوت داشته باشه، به جز اون هیچ تفاوتی ندارند، این مواردی هست که معمولا فروشده‌ها برای فروش جنس خودشان مطرح میکنند

  6. سلام لطفا یک برنامه ظبط مکالمه صدای دو طرف را برای A52s با اندروید 12 معرفی بفرمایید.چون خیلی برنامه ها صدای طرف مقابل ظبط نمیشه

    1. سعید صانعی

      این مورد به دلیل حفظ حریم خصوصی دیگه ممکن نیست و آموزش خاص خودش رو داره به زودی در سایت منتشر میشه

    1. سعید صانعی

      سلام، بستگی داره شما چه مشخصاتی براتون مهم باشه، نمیشه برای همه نسخه یکسان داد
      مثلا a52s 5g نمایشگر 120 هرتز داره یا a72 دوربین تله فوتو
      شما مشخصاتی که براتون اهمیت دارند رو بگید

      1. سلام مجدد من A72 را نگفتم A71 منظورم بود.منظورم اینه الان که A71تولیدش متوقف شده و در بازار نیست. آیا A52S در حد A71 هست؟ یا کلا این دو گوشی چه مزیت و برتری نسبت به هم دارند.

        1. سعید صانعی

          بله گلکسی a52s 5g امکانات بسیار بهتری نسبت به a71 داره و در خریدش شک نکنید

  7. اگه در روز چهار پنج بار بین ۱۲۰ و ۶۰ هرتز جابه جا کنیم توی بلند مدت یا کوتاه مدت مشکل بوجود میاره؟

  8. سلام هنگ میکنه یا نه و خروجی صدا داره؟ یعنی هندزفری میخوره؟ واینکه از صداش هنگام تماس و اهنگ اکثرا راضی هستن؟

  9. دوستان
    A52s دارم
    هر ۳ ، ۴ دقیقه تو وب گردی اینستاگرامو این چیزا
    ۱ درصد باطری کم میکنه
    ایا مال همه همینطوره؟
    یعنی در کل گوشی با حدود ۶ .۷ ساعت وب گردی باطریش تموم میشه

  10. سلام جناب مدیر محترم
    من میخوام این گوشی خریداری کنم لطفا بگید آیا این گوشی مشکل صفحه نمایش پیدا میکنه؟پر پر زدن صفحه؟
    ممنون اگه سریع جواب بدین

  11. علیرضا نوروزی

    سلام خسته نباشید..من a52s خرید ۲۵۶ بعد از ۲۰ روز روی تماس های ورودی خروجی نمایشگر برفکی میشه فرستادم واسه گارانتی فلش و اینا زدن باز درس نشد به شدت از این مدل زده شدم.

    6
    2
  12. اردلان سهند

    سلام من یه شارژر خریدم برند معروفی هم هست فست شارژ داره امروز زدم به شارژ با شارژر ۵ واتی خدش تفاوتی نداشت از نظر زمانی!
    حتما باید سوپر فست شارژ باشه شارژر برای شارژر سریع ؟؟

  13. اردلان سهند

    سلام
    یه سوال من شارژر AUKEY گرفتم برای فست شارژ گوشیم که مدلش A52S هست وقتی میزنم شارژ تفاوت زمانی نداره با شاٰژر ۱۵ واتی خودش !!!
    میدونید تفاوت زمانی شارژر ۲۵ وات با ۵ واتی خودش هم چقدر هست؟
    تنظیماتی هست که باید فعال شه؟!

  14. من به تازگی این گوشیو گرفتم اما اسپیکر گوشی در هنگام مکالمه تلفنی کمی همراه با نویز هس این طبیعیه؟

    1. سعید صانعی

      اگر صدای نویز رو در همه تماس ها میشنوید، حتی تماس‌های اینترنتی، مشکل طبیعی نیست و گوشی رو به شرکت گارانتی نشون بدید

  15. فرض بگیریم که پردازنده شیائومی اصلا بهترین پردازنده بازار باشد، وقتی تجربه کاربری با گوشی خوب نیست، پردازنده قدرتمند ارزشی نخواهد داشت. یادتان باشد سامسونگ اندروید ۱۲ را خیلی زود دریافت کرد و بدون لگ آنچنانی اجرا کرد که لقب بهترین گوشی اندرویدی بازار را میتوان به آن نسبت داد.

    1. سعید صانعی

      چند سال مد نظرتونه؟ قطعا تا دو / سه سال آینده میتونه بازی‌ها رو اجرا کنه ولی روی بالاترین کیفیت نه

  16. سلام ضمن سپاس از صبر و حوصله تون ، میتونم بپرسم مدل هندی در چه رنگهایی تولید شده و ویتنام چطور ؟

    1. سعید صانعی

      سلام، این مدل به طور کلی در چهار رنگ یاسی، سبز نعنایی، مشکی و سفید ساخته شده و تا جایی که من اطلاع دارم تفاوتی در رنگ مدل بر اساس منقطه ساخت وجود ندارد

  17. سلام ، من میدونم که باتری این گوشی لیتیوم پلیمری هستش اما من بعد از تست با اپلیکیشن های مختلف متوجه شدم که باتریش لیتیوم یونیه ، پس چطور ممکنه که گوشیم با مشخصاتش فرق کنه ؟

        1. سعید صانعی

          بله در مشخصات زده لیتیوم پلیمری و این موضوع کمی عجیبه، شاید سری ساختی که به ایران یا خاورمیانه فرستاده شده لیتیوم یونی باشد چون چند نفر دیگر هم این مشکل رو دارند

        2. سعید صانعی

          سلام، a52s نباید در حالت عادی خیلی داغ کنه
          گوشی شما چه مواقعی داغ میکنه؟

    1. سعید صانعی

      ببینید گوشی‌های سری m برای هند ساخته شده‌اند و یک بار در هند انلاک میشن، ممکنه این مدل‌ها با فرکانس‌های مخابراتی ایران مشکلاتی داشته باشند مثلا 4.5g نشوند، یا نشه شماره‌های اضطراری رو باهاشون گرفت، به خاطر همین بهتره سراغ سری m نرید، من همین A52s 5g رو پیشنهاد میکنم

        1. سعید صانعی

          سلام، بستگی داره چه ویژگی‌هایی برای شما اهمیت بیشتری داشته باشه
          A72 ضد آبه، دوربینش بهتره
          m52 نمایشگر و پردازندش بهتره
          باتری هر دو در یک سطحه

        2. ب تازگی این a52s خریداری کردم و متوجه نقطه سبز بالای صفحه سمت چپ گوشی شدم … ممنون میشم راهنماییم کنید ک علت ظاهرشدن این نقطه چیست

        3. سعید صانعی

          سلام، این نقطه در هیچ حالتی از بین نمی‌رود؟ نمایشگر ضربه نخورده؟

          2
          1
        4. این نقطه یعنی اینکه یه برنامه داره از دوربین یا میکروفون استفاده میکنه که توی اپدیت اندروید 12 این امکان جدیدا اضافه شده

  18. سلام آقای صانعی وقتتون بخیر. در مورد نکهداری شارژ گوشی a52s پرسیدم و اینکه گوشی چندروزی هست خریدم استفاده از اینترنت تا حدودی زیاده و اینستا و واتساپ. شما فرمودین یک روز باید شارژ نگهداره
    اما گوشی من در عرض ۳ ساعت ۴۰ تا ۴۵ درصد شارژ از دست میده بنطر شما نُرماله؟

      1. آقای صانعی نگاه کردم صفحه رو ۶۰ هرتز هست..
        الان ناراحتم یعنی مشکل باطری داره گوشی؟
        ممنون از پاسخ دهیتون

        1. سعید صانعی

          اگر واقعا مصرفتون خیلی بالاست، یعنی مدام فیلم دانلود و آپلود میکنید، طبیعیه ولی غیر این صورت به نظرم کمی بیش از حد مصرف داره
          سعی کنید از دارک مود استفاده کنید، برنامه‌های پس زمینه رو ببندید و از وای‌فای استفاده کنید

        2. نه فیلم دانلود یا آپلود نمیکنم فقط همون واتساپ و اینستا استفاده دارم..ممنون از شما

  19. سلام آقای صانعی من گوشی a52s تازه خریدم نُرمال نگهداری شارژ چقدر باشه..از اینترنت به نسبت زیاد استفاده میکنم اینستا و واتساپ بخصوص

    1. سعید صانعی

      سلام، با توجه به استفاده شما، با رفرش‌ریت 120 هرتز فکرکنم یک روز کامل رو جواب بده و با صفحه 60 هرتز، بیش از یک روز

  20. آقای صانعی
    اگه با شارژر۲۵واتی استفاده کنیم برای این گوشی مشکلی که به مرور زمان پیش نمیاد?
    این گوشی که 5G هست قطعا 4G روهم پشتیبانی میکنه دیگه اره?

    1. سعید صانعی

      سلام، استفاده از شارژر 25 واتی به طول عمر مفید گوشی آسیب نمیزنه ولی اگر شارژر 15 واتی استفده کنید قطعا فشار کمتری به باتری میاد
      در مورد سوال دوم هم باید بگم بله

      1. باتری گوشی من لیتیوم یونیه اما در مشخصاتش تو همه سایتا نوشته لیتیوم پلیمری ، حالا باید چیکار کنم ؟

        1. تست کردم دیدم لیتیوم یونیه اما برام عجیبه که باید پلیمری میزاشتن نه یونی

  21. سلام آقای صانعی
    من شدیدا بین poco x3 pro و A52sگیر کردم و نمیدونم کدومو بخرم عمر و دوام بیشتری داشته باشه؟؟؟؟؟

    2
    2
    1. سعید صانعی

      سلام، گزینه کلیپ‌بورد بیشتر مربوط به کیبورد شما میشه نه مدل گوشی‌تون
      کیبورد سامسونگ، جی‌بورد و مایکروسافت سویفت کی همشون کلیپ‌بورد دارن و میتونید از این قابلیت استفاده کنید

  22. سلام ایا این گوشی برای استفاده سنگین خوب است یعنی ارزش داره که ۱۰ تومن برا این گوشی خرج کنیم ایا این گوشی بعد از ۱ سال یا ۲ سال هنگ نمیکنه،صفحه سیاه نمیشه لطفا بگید ایا این گوشی بعد ۲ یا ۳ ساعت بازی کردن هنگ نمیکنه؟ لطفا بگید

    1. سعید صانعی

      سلام، خیر گلکسی A52s 5G از همه نظر یک گوشی عالی و پرقدرت هست و انتخاب عالی برای شما حساب میشه

      1
      8
  23. سلام دوست من . فایل های دانلود شده در تلگرام اعم از فیلم یا اهنگ یا pdf ، رو کجا میتونم پیدا کنم در گوشیم؟ مدل a52s هست
    پیداشون نمیکنم داخل فایل های شخصی

  24. سلام خوبین خسته نباشین والا من یکماهی هستش گوشی a52s گرفتم روزی دوبارم میزنم بشارژ امروز یهو دیدم لمسش کار نمیکنه یهو هنگ کرد بعداز اینکه روشن خاموشش کردم درست شد بنظرت ایراد از چیه؟

    2
    1
    1. سعید صانعی

      سلام، مشکل از شارژ نیست، گوشی‌ها بعضی مواقع هنگ میکنن که بیشتر به باز بودن برنامه‌های متعدد و پر شدن رم بر میگرده، سعی کنید حواستون باشه هنگام استفاده از گوشی، برنامه‌های باز رو ببندید.

    2. محمد رضابیگلو

      سلام هر از گاهی ریستارت کنید مشکل‌های همچنانی بیشتر از نرم افزار میتونه باشه و همچنین نرم افزارهای سیستمی رو بروز نگهشون دار اگه مشکل حل نشد با تیم پشتیبانی تماس بگیرید و در ضمن با استفاده از کد های مخصوص سلامتی دستگاه رو چک کنید

  25. سلام دوست عزیز. بهترین درصد برای شارژ کردن باتری این گوشی چند درصده؟ خیلی ها میگن وقتی به ۲۰ درصد رسید به شارژ بزنیم و به ۸۰ درصد که رسید از شارژ بکشیم.این درسته؟
    یعنی اگر به ۱۰۰ برسه، روی سلامت باتری تاثیر میذاره؟

    و سوال بعدیم اینه که این کالیبره شدن به چه معنی هست؟؟؟؟

    1. سعید صانعی

      سلام، کالیبره کردن به معنای بهینه‌سازی هست که برای نمایشگر باتری یا یخش‌های دیگر تلفن همراه انجام میشه
      در خصوص باتری و درصد شارژ هر نکته‌ای بخواید در این مقاله توضیح داده شده، مطالعه کنید

    2. محمد رضابیگلو

      سلام ج سوال اول بله درسته اگه به سلامتیه باتری و دستگاهتان اهمیت میدید ۲۰ تا ۸۰ درصد شارژ کنید
      ج۲ کالیبره زمانی به درد میخوره که از باطری گوشی زیاد استفاده کنی یعنی یه جورایی سیستم عامل نتونه ظرفیت باتری رو تشخیص بده در این صورت شما باید آنقدر از گوشی استفاده کنید که باتری کاملا خالی شده و گوشی خاموش شود و دوباره دستگاه رو روشن کرده تا باز باقی مانده‌ی باتری تخلیه شده و مجددا گوشی خاموش شود بعد از اینکه خاموش شد تا شارژ کامل و صد در صدی گوشی رو شارژ میکنید و شارژ را قطع میکنید ودوباره دستگاه رو روشن میکنید اگه مشکل حل شد که هیچ اگه حل نشه باید اقدام به خرید باتری جدید کنید چون در این صورت احتمالا باتری فرسوده شده

  26. سلام جناب صانعی .این کاری که گفتید رو انجام دادم.میکروفون پایین گوشی صدا رو قویتر و واضح تر از میکروفون بالای گوشی ضبط کرده بود. این طبیعیه که میکروفون پایین گوشی قویتر باشه؟؟؟؟
    ممنون بابت پاسخگوییتون

    1. سعید صانعی

      سلام، میکروفون پایینی به عنوان میکروفون اصلی طبیعتا کیفیت بهتری دارد، ولی اگر تفاوت کیفیت صدای این دو میکروفون در ویدیو خیلی زیاده، احتمالا میکروفون بالایی کمی آسیب دیده

  27. سلام دوست عزیز وقت شما بخیر. گوشی من a52s هستش
    و متاسفانه اشتباها به جای اینکه با سوزن مخصوص به جایگاه سیم کارت وارد کنم، به اون یکی جایگاه کوچولوش یعنی میکروفون دوم سوزن رو وارد کردم. الان نگرانم که نکنه میکروفون دومش رو خراب کرده باشم. چطوری متوجه بشم که خراب شده یا نه؟؟؟؟

    1. سعید صانعی

      سلام، برید در دوربین و شروع کنید به فیلم برداری، بعدش حرف بزنید و هر دو میکروفون به ترتیب به دهانتون نزدیک کنید. این فیلم رو پلی کنید متوجه می‌شید که هر دو میکروفون زمانی که شما اون‌‎‌ها رو نزدیک به دهانتون کردید به خوبی کار میکن یا خیر

  28. به نظر شما اگر از شارژر 15 واتی به جای شارژر 25 واتی استفاده کنیم گوشی اسیب میبینه…لطفا راهنمایی کنید که اگر لازمه شارژر 25 واتی بخرم

    1. سعید صانعی

      ببینید از نظر تئوری تقریبا ثابت شده که سرعت شارژ بالاتر در طولانی مدت باعث کاهش کیفیت باتری می‌شود، البته هر روز فناوری‌های جدید‌تری عرضه میشه اما باید به صورت عملی هم این فناوری‌ها تست بشه تا به اثبات برسته که سرعت شارژ بالا واقعا به عملکرد باتری تاثیر می‌گذارد یا خیر. اگر قرار است که گوشی خودتون رو بیش از 2 تا 3 سال داشته باشید، بهتره با شارژر 15 واتی گوشیتون رو شارژ کنید تا دوام باتری بالاتر برود، اما اگر برنامه دارید تا مثلا 2 سال دیگر گوشیتون رو عوض کنید، استفاده از شارژر با سرعت بالا درصد کمی روی سلامت باتریتون تاثیرگذار خواهد بود

    2. محمد رضابیگلو

      خیر فست شارژ در مواقع ضروری مثلا میخوای بری مسافرت دیرتر شده بهتره کلا اگه از فست شارژ استفاده نکنی بهتره میتونید تو تنظیمات گوشی این کادرو غیر فعال کنید

  29. سلام تفاوت این مدل (A52s 5G) با مدل (S20FE 5G) چی هست؟
    بعضی ها میگویند که A52s 5G بهتر هست ولی چرا قیمت S20Fe 5 G بیشتر هست ؟

    1. سعید صانعی

      سلام، S20FE 5G پردازنده قدرتمندتری دارد، دوربین تله فوتو دارد، به امکاناتی مانند شارژ وایرلس و سامسونگ دکس هم مجهز شده که باعث میشه در نهایت کیفیت بهتری نسبت به A52s 5G داشته باشد

      1
      9
  30. “در بازار کشور در حال حاضر گلکسی A52s 5G قیمتی کمتر از گلکسی A52 5G دارد و نسبت به این مدل به صرفه‌تر است.”
    چرا باید این مدل از ارزونتر باشع ؟

    1. سعید صانعی

      سلام، این اتفاقات به دلیل اوضاع نا به سامان بازار ایران رخ می‌دهد و در بازار جهانی این شکلی نیست، بعضی مواقع یک گوشی در بازار کمیاب هست به همین دلیل قیمتش افزایش پیدا می‌کند، همچنین خیلی مواقع خود شرکت‌های وارد کننده در تعیین قیمت گوشی نقش فراوانی دارند و دلایل دیگری که در این اتفاق دخیل هست….

      10
  31. مهدی زارعی

    بسیار عالیست ! بررسی بسیار جامع و خوبی بود .

    حاشیه ها سری A 2021 واقعا زیاد هستند و اصلا و ابداً قابل قبول نیست .

    نکته ای که میشه گفت سامسونگ امسال A72 5G رو معرفی نکرد !!!!

    ولی جایگزین مناسبی برای A72 5G معرفی شد : >>>> Samsung M52 5G

    + صفحه نمایش بهتری نسبت به A52s داره (امولد پلاس)
    + حاشیه های بسیار کمتری داره
    + باریکتر هست
    + باتری بهتری داره

    5
    11
    1. تفاوت A72با بقیه میانرده ها وجود دوربین تله فوتو با زوم اپتیکال و ois است که در هیچ میانرده دیگری این دوربین را نداریم.و M52هم این قابلیت را ندارد.واقعا اگر A72 5G به بازار بیاید یک میانرده بی رقیب است.

      2
      7
    2. مهدی کربلایی

      a52s ضد آبه ، لنز تشخیص عمق داره ، اثر انگشت زیر نمایشگر داره ، دوربین جلوش فیلمبرداری4k داره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH