سامسونگ پتنت حسگر اثرانگشت 2 طرفه زیر نمایشگر برای گلکسی زد فولد 4 را ثبت کرد

پیش از عرضه اسمارت‌فون سامسونگ گلکسی زد فولد 3 تصور می‌شد که این گجت از اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر استفاده خواهد کرد؛ اما این سناریو نهایتا عملی نشد و در عوض سامسونگ اسکنر اثرانگشت خود را با دکمه پاور در قسمت جانبی بدنه دستگاه ادغام کرد. با این‌حال به گفته وبسایت LetsGoDigital شرکت سامسونگ در روز 31 مارس (11 فروردین ماه) موفق به ثبت پتنتی تحت‌عنوان “دستگاه الکترونیکی تاشو با قابلیت تشخیص اثرانگشت از طریق حداقل قسمتی از نمایشگر” شد.

این پتنت از طریق سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) ثبت و تنها چند روز قبل توسط همین موسسه منتشر شد. سند پتنت دربردارنده توضیحاتی پیرامون فناوری موردنظر سامسونگ است. نمایشگر انعطاف‌پذیر مورد استفاده در یک دستگاه تاشو برای نمایش چین و چروک ناشی از اعمال فشار روی صفحه‌نمایش استعداد بیش‌تری دارد. این موضوع موجب می‌شود تا فرآیند خواندن اثرانگشت با استفاده از اسکنر اثرانگشت زیر نمایشگر در یک گوشی تاشو به‌مراتب دشوارتر شود.

سامسونگ به منظور رفع این مشکل، راه‌حلی را در سند مربوط به پتنت ارائه نموده است. ایده سامسونگ این است که اسکنر اثرانگشت به گونه‌ای روی دستگاه تعبیه شود که هنگام استفاده کاربران از نمایشگر کاور خارجی یا نمایشگری با اندازه شبه تبلتی (هنگام قرارگیری دستگاه در وضعیت کاملا باز شده) اثرانگشت آن‌ها اعتبارسنجی شود. پاسخ سامسونگ استفاده از اسکنر اثرانگشت 2 جانبه است.

نحوه کارکرد اسکنر اثرانگشت دوگانه سامسونگ روی یک دستگاه تاشو

 این ایده با قرار دادن اسکنر اثرانگشت در قسمت تحتانی سمت چپ نمایشگر تاشو عملیاتی می‌شود. این پدیده موجب می‌شود تا فرآیند احراز هویت بیومتریکی هنگام باز یا بسته بودن نمایشگر قابل اجرا باشد. در حد فاصل میان 2 سنسور یک برد مدار چاپی کوچک قرار داده شده و این مدار به برد مدار اصلی دستگاه متصل می‌شود.

ورژن اولیه این پتنت پیش‌تر طی سال 2020 در کره‌جنوبی به ثبت رسید. تا زمان عرضه اسمارت‌فون گلکسی زد فولد 4 در سال آینده، شرکت سامسونگ احتمالا آمادگی لازم برای به‌کارگیری اسکنرهای اثرانگشت زیر نمایشگر در دستگاه‌های تاشو را کسب خواهد کرد.

در حال حاضر سامسونگ بزرگترین تولیدکننده اسمارت‌فون‌های تاشو در جهان محسوب می‌شود. کارشناسان امیدوارند که غول کره‌ای به روند کاهش قیمت هندست‌های تاشو خود ادامه داده و این گجت‌ها در دسترس تعداد بیش‌تری از مصرف‌کنندگان قرار گیرند. با توجه به اینکه سایر تولیدکنندگان نیز هندست‌های تاشو اختصاصی خود را به بازار عرضه نموده‌اند؛ لذا اهمیت مقوله قیمت‌گذاری بیش از پیش آشکار شده است.

شرکت‌هایی نظیر گوگل (که احتمالا اسمارت‌فون پیکسل فولد خود را به‌زودی معرفی خواهد کرد)، شیائومی، ویوو و اوپو می‌توانند سامسونگ را تحت فشار قرار دهند؛ اگرچه بسیاری از این شرکت‌ها نمایشگرهای تاشو مورد نیاز خود را از سامسونگ خریداری می‌کنند.

1 در مورد “سامسونگ پتنت حسگر اثرانگشت 2 طرفه زیر نمایشگر برای گلکسی زد فولد 4 را ثبت کرد”

  1. سامسونگ باید دیزاین و شکل زد فولد بعدی رو حتما تغییر بده
    زد فولد 3 هیچ جذابیت بصری نداشت برای من.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH