شرکت BOE تولید نمایشگر اولد برای سری آی‌فون 13 اپل را آغاز خواهد کرد

کمپانی چینی BOE Technology از مدت‌ها قبل به منظور تامین نمایشگر مورد نیاز اسمارت‌فون‌های پایین‌رده‌تر شرکت اپل با کمپانی‌های ژاپنی تولیدکننده پنل‌های LCD رقابت می‌کند. اما در ماه جاری احتمالا فرصت تامین پنل‌های اولد گران‌قیمت‌تر برای جدیدترین هندست‌های سری آی‌فون 13 در اختیار کمپانی چینی قرار خواهد گرفت. بر اساس شنیده‌ها تولیدکننده چینی 40 درصد از پنل‌های اولد مورد نیاز اپل را تامین خواهد کرد. این موضوع موجب کاهش سهم سامسونگ از سبد سفارشات غول کوپرتینویی خواهد شد.

شرکت چینی BOE تولید پنل‌های اولد برای سری آی‌فون 13 اپل را آغاز خواهد کرد

وبسایت Nikkei Asian Review گزارش داد که در اواخر ماه سپتامبر تعداد محدودی از پنل‌های اولد ساخت شرکت BOE جهت اجرای تست تعیین صلاحیت برای اپل ارسال شدند. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها مرحله نهایی تست طی ماه جاری انجام خواهد شد. اپل بایستی تائید کند که نمایشگرهای BOE از استانداردهای الزامی مورد نظر این شرکت برخوردار هستند. این شرکت چینی پیش‌تر پنل‌های اولد مورد نیاز برای سری آی‌فون 12 را در اختیار اپل قرار داده است. اما این پنل‌ها صرفا برای تعمیر اسمارت‌فون‌های کار کرده مورد استفاده قرار گرفتند.

شرکت BOE پنل‌های اولد 6.1 اینچی برای آی‌فون 13 را در کارخانه سیچوان خود تولید خواهد کرد. این کارخانه در راستای سیاست جدید دولت چین برای کاهش آلاینده‌های کربنی ناشی از تولید تاسیس شد و تجهیزات آن با اولویت مصرف برق فعالیت می‌کنند. حتی اگر قطعی برنامه‌ریزی شده برق بر تولید نمایشگر برای آی‌فون 13 تاثیر منفی نگذارد؛ در این‌صورت مشکلات ناشی از کمبود قطعات کماکان مانع از تولید اسمارت‌فون‌ به میزان کافی توسط اپل خواهد شد. بر اساس شایعات، شرکت اپل برنامه خود برای تولید سری آی‌فون 13 طی سال جاری را تعدیل نموده و از 90 به 80 میلیون دستگاه کاهش داده است.

BOE برای تامین نمایشگرهای اولد آی‌فون 13 با شرکت سامسونگ رقابت خواهد کرد. در مرحله نخست 20 درصد از سفارشات اپل توسط شرکت BOE تامین خواهد شد؛ اما کمپانی چینی امیدوار است تا به تدریج سهم خود را به 40 درصد افزایش دهد. تاکنون BOE نمایشگرهای اولد تولیدی خود را عمدتا در اختیار شرکت‌های چینی تولیدکننده اسمارت‌فون قرار داده است؛ اما قرارداد با اپل سطح معاملات مالی کمپانی را به سطح جدیدی منتقل خواهد کرد.

شرکت تحلیل‌گر بریتانیایی با نام Omdia اخیرا گزارش خود در خصوص بازار پنل‌های LCD بزرگ طی سال 2020 را منتشر کرد. این گزارش پنل‌های LCD مورد استفاده در تلویزیون‌ها را شامل شده و نشان می‌دهد که شرکت BOE چین از ال‌جی دیسپلی پیشی گرفته و برای نخستین بار به رهبر این بازار تبدیل شده است.

داده‌ها نشان می‌دهند که سهم BOE از بازار LCDهای بزرگ به 22.9 درصد رسیده است؛ رقمی که در مقایسه با سال 2019 رشد 2.2 درصدی را نشان می‌دهد. بدین‌ترتیب کمپانی چینی موفق به پیشی گرفتن از ال‌جی دیسپلی شد؛ برندی که از مدت‌ها پیش در بازار پیشتاز بوده است. سهم ال‌جی از این بازار به 17.2 درصد کاهش یافت؛ رقمی که در مقایسه با سال 2019 تقریبا 6.7 درصد کاهش یافته است. کمپانی تایوانی AU Optronics عنوان سومین تامین‌کننده بزرگ پنل‌های LCD برای تلویزیون‌ها را به خود اختصاص داد. سهم این شرکت از بازار نمایشگرهای بزرگ طی سال 2020 برابر با 11.9 درصد بود. کمپانی دیگر چینی با نام China Star Optoelectronics کنترل 8.8 درصد از بازار را در دست دارد. این شرکت به جمع 5 تولیدکننده برتر در بازار پنل‌های تلویزیونی LCD ملحق شد. این شرکت موفق شد سامسونگ را از رتبه پنجم به زیر بکشد. سامسونگ از سال 2019 به بعد جایگاه پنجم را در اختیار داشته است.

همچنین بر اساس داده‌های گردآوری شده توسط موسسه تحقیقاتی CINNO Research فروش جهانی تلویزیون‌های LCD طی 6 ماهه نخست سال 2021 به 130 میلیون دستگاه رسید؛ رقمی که از رشد 2.5 درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته حکایت دارد. علاوه بر این امسال بازار LCD احتمالا بار دیگر رکورد فروش جدیدی را ثبت خواهد کرد. بعلاوه تولیدکنندگان چینی احتمالا سهم بیش‌تری از این بازار را به خود اختصاص خواهند داد.

1 در مورد “شرکت BOE تولید نمایشگر اولد برای سری آی‌فون 13 اپل را آغاز خواهد کرد”

  1. چین و امریکا عین کارد و پنیرن ولی میدونین چرا چین ایران نمیشه؟ چون جامعه محوره مردم به فکر اهداف جمعی هستن نه شخصی.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH