قالیباف: تصویب طرح صیانت، منجر به بسته شدن هیچ پلتفرمی نخواهد شد

هفته گذشته، کمیسیون مشترک طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی، یک جلسه مقدماتی برگزار کرد و در این جلسه، اعضای هیئت رئیسه این کمیسیون، انتخاب شدند.

و حالا امروز، اولین جلسه رسمی این کمیسیون برای بررسی طرح صیانت، با حضور دکتر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، برگزار شد و محتوای این جلسه نیز به‌ صورت زنده و مستقیم از صفحه اینستاگرام رئیس مجلس و اپلیکیشن تلوبیون پخش شد.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، در این جلسه، مقدمه‌ای در رابطه با چگونگی بررسی طرح صیانت، بیان کرد و اعلام کرد که باید یک آیین‌نامه در رابطه با مدیریت و برگزاری جلسات کمیسیون مشترک طرح صیانت، تصویب شود و بررسی این طرح، به بعد از زمان تصویب آیین نامه مذکور، موکول خواهد شد.

وی در این جلسه، به نقش فضای مجازی در زندگی مردم و اهمیت آن، اشاره کرد و گفت: واقعیت این است که امروز فضای مجازی، وارد فضای حقیقی زندگی مردم در ابعاد مختلف، چه در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی و چه در حوزه مسائل علمی و اقتصادی شده است؛ لذا حتما همه ما باید این توجه را داشته باشیم که به عنوان نماینده مردم، این فضا و محیط را در بستری امن و توأم با اطمینان خاطر، برای استفاده مردم فراهم کنیم.

قالیباف در ادامه به نقش فضای مجازی در آموزش تمام مقاطع تحصیلی، حوزه کسب‌و‌کار و همچنین در گذران اوقات فراغت مردم، اشاره کرد و افزود: “امروز جوانان و نوجوانان ما با هر سلیقه و گرایش، از آن جوانی که در فضای مجازی موسیقی کره‌ای را دنبال می‌کند تا آن جوان و نوجوانی که در همین فضا، آموزش قرآن و برنامه‌های دینی و مذهبی را پیگیری می‌کند، همه با فضای مجازی سروکار دارند و اوقات فراغت خود را در این فضا می‌گذرانند؛ به همین دلیل باید در حوزه قانون‌گذاری، به این مسائل توجه داشته باشیم”.

رئیس مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد که این کمیسیون باید به‌طور دقیق، اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام دهد و ادامه داد: “مجلس به دنبال بستن پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی بزرگ نیست؛ بلکه به دنبال قانون‌گذاری و پر کردن خلاهای قانون‌گذاری است”.

وی افزود: اعلام کرده‌اند که قصد داریم اینستاگرام را ببندیم؛ در حالی‌ که بخشی از زندگی مردم در این فضاست؛ ما قرار است قانون‌گذاری کنیم و به این فضا نظم بدهیم.

محمدباقر قالیباف، در ادامه سخنان خود در این جلسه، شائبه‌هایی که در زمینه محرمانه بودن جلسات کمیسیون‌ مشترک طرح صیانت، بیان شده بود را رد کرد و گفت: مگر می‌شود پشت درهای بسته یکی از اصول قانون اساسی را اجرایی کرد؟

و ادامه داد: البته در همین قانون اساسی، جلسات غیرعلنی نیز برای مجلس پیش‌بینی شده است؛ اما به دلیل این جوسازی‌ها، باید عنوان کنم که امروز شاهد حضور بخش‌های مختلف کارشناسی مجلس از حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، امنیتی، صنعتی و آموزشی، در این کمیسیون هستیم که هر یک متخصصین حوزه‌های خود بوده و من مطمئنم که این طرح با دقت و توجه شکل خواهد گرفت.

قالیباف همچنین این اطمینان را داد که اخبار این کمیسیون، از مجموعه خبرگزاری خانه ملت و سایر رسانه‌ها،‌ به‌صورت علنی، منعکس خواهد شد.

وی در ادامه، خطاب به اعضای کمیسیون گفت: در این کمیسیون، وقت لازم را بگذارید و در جلسات اولیه، تمامی ذی‌نفعان، با اختصاص وقت کافی، به کمیسیون دعوت شوند و مباحث آنها شنیده شود. ابتدا نخبگان، صنوف، متخصصان و صاحب‌نظران این حوزه را دعوت کنید و مباحث آن‌ها را بشنوید زیرا بخشی از آن‌ها، با این طرح آشنا نیستند و موضوعاتی را مطرح می کنند که در طرح مذکور وجود ندارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی، در پایان این جلسه، از سخنگوی کمیسیون مشترک طرح صیانت، خواست که اطلاعات را صحیح، دقیق و به‌جا منتشر کند.

3 در مورد “قالیباف: تصویب طرح صیانت، منجر به بسته شدن هیچ پلتفرمی نخواهد شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH