هدیه امسال ایرانسل به دانش آموزان ، دانشجویان و طلاب، معلمان و استادید آنلاین

همزمان با شیوع ویروس کرونا و اعمال فاصله‌گذاری اجتماعی، آموزش مدارس و دانشگاه‌ها به‌صورت مجازی پیگیری شد. پس از این، وزارت آموزش و پرورش با همکاری وزارت ارتباطات در صدد برآمدند تا خدماتی را جهت حمایت از دانش‌آموزان، دانشجویان، استادان و معلمان ارائه دهند. این خدمات از طریق اپراتورهای تلفن همراه به افراد واجد شرایط عرضه می‌شود. هدیه ایرانسل به دانش آموزان و دانشجویان از جمله این خدمات است که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

مهم‌ترین طرح‌های ایرانسل برای آموزش مجازی آسان‌تر

شرکت ایرانسل به‌عنوان بزرگ‌ترین اپراتور دیجیتال کشور شناخته می‌شود. این شرکت از اسفند ۱۳۹۸ و همزمان با فراگیری ویروس کرونا به عرضه طرح‌هایی اقدام کرد تا تمام افراد کشور که در فرایند آموزش مجازی نقش دارند، مورد حمایت و پشتیبانی قرار بگیرند. به‌طور مثال می‌توان از هدیه ایرانسل به دانش آموزان و دانشجویان یا عرضه انواع مودم ارزان نام برد.
اواخر شهریور سال گذشته و همزمان با شروع سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مدارس، وزارت ارتباطات از طرح اینترنت رایگان برای معلمان و استادان و همچنین دانش‌آموزان و دانشجویان خبر داد. شرکت ایرانسل به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین حامیان آموزش مجازی رایگان، در راستای طرح مذکور به برنامه‌های پشتیبانی دیگری نیز اقدام کرد که مهم‌ترین این اقدامات عبارت‌اند از:
– راه‌اندازی زیرساخت مناسب “دانا پلاس” جهت حمایت از آموزش آنلاین
– عرضه سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی با امکان کنترل آن‌ها توسط والدین
– امکان استفاده دانش‌آموزان به شبکه شاد بدون هیچ‌گونه دیتای مصرفی
– اعمال تعرفه‌های تخفیفی بر روی بسته‌های اینترنت برای موسسات آموزشی
– ارائه انواع مودم همراه و خانگی با خدمات پیشرفته و قیمت‌های تخفیفی
– ارائه ۳۰ گیگ اینترنت رایگان به‌‌عنوان مهم‌ترین هدیه ایرانسل به دانش آموزان و دانشجویان
– عرضه ۶۰ گیگ اینترنت رایگان به معلمان و استادان
برای اطلاع از قیمت مودم سیم کارتی و خرید مودم ADSL ارزان که طرحی جهت هدیه ایرانسل به دانش آموزان، دانشجویان و استادان به شمار می‌رود، باید به وب‌سایت ایرانسل  مراجعه کنید و از انواع مودم پرسرعت این اپراتور، مدل موردنظر خود را بخرید.

1. دانا پلاس، بستری مناسب و ارزان برای آموزش آنلاین

پس از راه‌اندازی شبکه آموزشی شاد، باگ‌ها و مشکلاتی در این شبکه به چشم می‌خورد. این اشکالات سبب شد تا بسیاری از موسسات مانند ایرانسل بسترهای جامعی را تاسیس کنند و در اختیار مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز قرار دهند. شبکه دانا پلاس به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های ایرانسل از امکانات و قابلیت‌هایی فوق‌العاده برخوردار است؛ به‌گونه‌ای که اکنون بستر بسیاری از مراکز آموزشی و صنعتی جهت برگزاری جلسات و کلاس‌ها به شمار می‌رود.

قابلیت‌های زیرساخت دانا پلاس در قالب یک هدیه ایرانسل به دانش آموزان، دانشجویان و موسسات و شرکت‌ها عبارت‌اند از:

– امکان اشتراک‌گذاری ویدئو، فایل‌ها و استفاده از تخته سفید جهت آموزش
– امکان اشتراک‌گذاری وبکم و میکروفون برای تمام اعضا
– امکان نظرسنجی از افراد و گروه‌بندی حاضرین
– امکان مشاهده لیست حاضران و غایبان در جلسه و کلاس
– امکان دسترسی به فایل ضبط‌ شده جلسه پس از اتمام آن
– امکان برگزاری آزمون‌های آنلاین و دریافت کارنامه آموزشی
– ایجاد پنل و سامانه اختصاصی دانش‌آموزان و اعضا برای دسترسی به هر درس و جلسه
– امکان تعریف تکالیف و پروژه‌های درسی و کاری و تعیین ددلاین
– امکان بارگذاری تکالیف و پروژه‌ها و همچنین کتب و جزوات
مجریان آموزشی و کارفرماها برای دسترسی به این محیط آموزشی می‌توانند به وب‌سایت plus.danaapp.ir مراجعه و بسترهای یک‌ماهه الی چندماهه‌ای را خریداری کنند.

2. ارائه انواع مودم جهت دسترسی سریع دانش‌آموزان به سیستم آموزشی

ایرانسل یکی از عرضه‌کنندگان اینترنت‌های پرسرعت بر پایه فناوری DSL است. معروف‌ترین زیرمجموعه ارائه شده توسط این فناوری، ADSL نام دارد‌. شرکت ایرانسل جهت حمایت از دانشجویان، کارمندان و تمام افرادی که ناچار به استفاده از شبکه‌های آنلاین هستند، انواع مودم ای‌دی‌اس‌ال را به‌صورت بی‌سیم (وایرلس) و با استفاده از سیم (از طریق پورت LAN) عرضه می‌کند.
علاوه بر این، یک هدیه ایرانسل به دانش آموزان و سایر افراد، امکان تهیه مودم سیمکارتی است. این مودم ایرانسل می‌تواند از طریق دستگاه و یک سیمکارت در گروه‌های 3G و 4G کارکرد داشته باشد. برای استفاده از انواع مودم همراه تنها کافی است برای سیم‌کارت شارژ اینترنت تهیه کنید.
از مزایای مودم سیمکارتی افزون بر همراه بودن در تمام شرایط، می‌توان به جلوگیری از مصرف بالای شارژ گوشی و خالی شدن سریع آن اشاره کرد، خصوصیتی که در مودم‌های ثابت به‌وفور دیده می‌شود و استفاده از آن‌ها شارژ باتری را به حداقل می‌رسانند.

3. استفاده رایگان دانش‌آموزان از شبکه شاد بدون استفاده از دیتای مصرفی

پس از اعلام وزارت ارتباطات درباره مصرف روزانه ۸۰۰ هزار گیگابایتی از بستر شاد، اپراتورها دست به اقدامات موثری جهت پشتیبانی از دانش‌آموزان زدند. یکی از قابلیت‌هایی که شرکت ایرانسل برای مشتریان خود فراهم کرده است، امکان دسترسی رایگان دانش‌آموز به شبکه شاد بوده تا در طی استفاده از این شبکه، هیچ دیتایی مصرف نشود‌. این طرح از شهریورماه سال ۱۳۹۹ برای تمام دانش‌آموزان فعال گشته و به‌موجب آن، دسترسی به شاد رایگان شده است.
این طرح به‌عنوان هدیه ایرانسل به دانش آموزان ارائه می‌شود و برای استفاده از آن، باید اتصال به سرورهای خارجی چون vpnها قطع شوند؛ زیرا در آن صورت دسترسی به شبکه آموزش دانش‌آموزی به‌سختی و با قطع و وصل‌های فراوان ممکن خواهد بود. کاربران این شبکه می‌توانند تنها با شماره‌گیری کد دستوری *400# و انتخاب گزینه ۳، جهت فعال‌سازی این طرح اقدام کنند.

4. تعرفه‌های تخفیفی بر روی بسته‌های اینترنت

پس از آنکه آموزش مجازی در مدارس و دانشگاه‌ها مطرح شد، عده کثیری از سامانه دانا پلاس و بسیاری از دانش‌آموزان از بستر شبکه شاد جهت تحصیل استفاده کردند. اما در میان، برخی از موسسات و دانشگاه‌ها محیط‌های دیگری را برای آموزش مجازی اعضای خود برگزیدند که استفاده از این بسترها، به اینترنت مصرفی زیادی نیاز دارد. هدیه ایرانسل به دانش آموزان و دانشجویان، تعریف تخفیف‌های متنوعی بر روی بسته‌های اینترنتی خود است.
در واقع، ایرانسل تلاش کرده تا امکان استفاده از آموزش مجازی حداکثری برای همه فراهم کند. علاوه بر هدیه ایرانسل به دانش آموزان، این شرکت اپراتور تعرفه‌های تخفیف‌داری نیز برای موسسات قرار داده است تا با اتصال به سرورها و IPهای سامانه آموزش، استفاده از اینترنت برای این مراکز مقرون‌به‌صرفه باشد. تمامی مراکزی که قصد بهره‌مندی از این طرح را دارند، می‌توانند به وب‌سایت ایرانسل مراجعه و فرم تعرفه‌های تخفیفی اینترنت برای موسسات و دانشگاه‌ها را پر کنند.

5. سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی

یکی از مواردی که در زمره هدیه ایرانسل به دانش آموزان قرار می‌گیرد، سیم‌کارت‌هایی تحت‌عنوان “سیم‌کارت کوشا” هستند. این سیم‌کارت‌ها برای دانش‌آموزان طراحی شده‌اند و هدف از آن‌ها، دسترسی راحت به آموزش و همچنین مدیریت اینترنت مصرفی است. سیم‌کارت کوشا علاوه بر اتصال به اینترنت داخلی، ۱.۵ گیگ اینترنت رایگان و ۱۰۰ دقیقه تعرفه تلفنی رایگان برای ۲۰ روز را نیز دارد. همچنین این سیم‌کارت‌ها به‌مدت شش‌ماه از ۴ گیگ اینترنت رایگان هفت‌روزه برخوردار هستند.
یکی از مزایای این هدیه ایرانسل به دانش آموزان در این نکته است که والدین می‌توانند دسترسی فرزندان خود را به سایت‌های بین‌المللی و نامناسب قطع کنند و مدیریت مناسبی بر فعالیت مجازی فرزند خود داشته باشند. برای فعال‌سازی این طرح تنها کافی است پس از خریداری سیم‌کارت کوشا، کد دستوری #3*3*555* را شماره‌گیری کنند. همچنین در صورت تمایل به کنسل کردن این طرح، با شماره‌گیری کد دستوری #4*3*555*، استفاده صرف از اینترنت داخلی غیرفعال خواهد شد.
جهت ثبت‌نام برای دریافت هدیه ایرانسل به دانش آموزان در قالب سیم‌کارت کوشا، لازم است از طریق وب‌سایت shop.irancell.ir اقدام کنید و در بخش سیم‌کارت‌ها، نوع کوشا را برگزینید.

6. ارائه ۳۰ گیگ اینترنت رایگان به دانشجویان و ۶۰ گیگ به معلمان و استادان

در طول ۲۰ ماه گذشته که آموزش مدارس و دانشگاه‌ها به‌شیوه مجازی صورت می‌گیرد، اپراتورهای کشور با همکاری وزارت ارتباطات بسته‌های رایگانی را در دو مرحله زمانی برای کاربران فعال کردند. در حقیقت، بزرگ‌ترین اپراتور دیجیتال کشور به تمام دانشجویان، معلمان، استادان و طلاب بسته‌هایی بسته‌هایی را هدیه داد که در قالب ۳۰ گیگ هدیه ایرانسل به دانش آموزان طلاب و دانشجویان و ۶۰ گیگ به معلمان و استادان بوده است.
هریک از این بسته‌ها به‌مدت ۳ ماه در دسترس بوده و هستند و در اسفند ۹۹ و شهریور ۱۴۰۰ برای افراد واجد شرایط فعال شدند. شرایط ثبت‌نام برای دریافت این بسته‌ها به این‌گونه است که هر کدملی تنها می‌تواند یک‌بار ثبت شود و هر فرد تنها قادر خواهد بود که با یک اپراتور برای فعال‌سازی این طرح استفاده کند.
کلام نهایی
شرکت ایرانسل در طول دوره مجازی آموزش مدارس و دانشگاه‌ها همواره طرح‌های متنوع و متعددی را برای تحصیل‌کنندگان و مدرسان تعریف کرده است. هدیه ایرانسل به دانش آموزان، دانشجویان، معلمان و استادان اغلب در قالب بسته‌های اینترنتی رایگان، سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی و دانشجویی، تخفیف‌گذاری بر روی قیمت انواع مودم و بسترسازی برای آموزش آنلاین ارائه می‌شود. در صورت تمایل به استفاده از هر طرح، می‌توانید از مزایا و قابلیت‌های دیگر آن‌ها برخوردار شوید.

 

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

1 در مورد “هدیه امسال ایرانسل به دانش آموزان ، دانشجویان و طلاب، معلمان و استادید آنلاین”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH