پای درد و دل رانندگان؛ بزرگ‌ترین مشکل رانندگان با اسنپ و تپسی چیست؟!

تصمیم گرفتیم در آی‌تی‌رسان به پای درد و دل رانندگان نشسته و از دل کامنت‌های سایت و گفتگو‌های مستقیمی که با آن‌ها داشتیم، اصلی‌ترین دغدغه‌ها و مشکل رانندگان اسنپ و تپسی را نشر دهیم.

متاسفانه در دورانی زندگی می‌کنیم که به جز بالانشینان و آقا‌زاده‌ها و دلالانی که به واسطه روابطی که دارند، با یک تلفن یا یک برگه و امضا، پول‌های میلیاردی را به جیب می‌زنند، هیچ کس دیگری از شغل، درآمد و بخش اقتصادی زندگی خود راضی نیست.

می‌توان گفت این شرایط برای همه یکسان است، از افراد کم درآمد تا کسانی که درآمد چند ده میلیونی دارند. طبیعتا مدیر شرکت یا کارخانه‌داری که حقوق چند ده میلیونی دارد نیز گاهی با خود به این فکر می‌کند که اگر اوضاع اقتصادی به این شکل آشفته نبود می‌توانست وضع زندگی یا کار خود را توسعه دهد.

نمی‌توان گفت دقیقا چه فردی مقصر این اوضاع است، زیرا تنها یک نفر مسئولیت این اوضاع آشفته را بر عهده ندارد. حالا ما مانده‌ایم و میلیون‌ها آدم ناراضی از شرایط کاری، اقتصادی و زندگی که با یک بهانه کوچک داد و فریاد اعتراضشان بلند می‌شود. ما در آی‌تی‌رسان طی چند مقاله‌ای که در خصوص تاکسی‌های اینترنتی منتشر کردیم با بخشی از این اعتراضات و نارضایتی‌ها مواجه شدیم.

در چند ماه گذشته مقالات ما در زمینه افزایش کرایه اسنپ، درآمد اسنپ و شرایط نامناسب سرویس‌دهی و پشتیبانی اسنپ در مجموع بیش از هزار کامنت دریافت کردند و نکته قابل تامل آن است که 99 درصد این کامنت‌ها از طرف رانندگان اسنپ و تپسی و در جهت اعتراض به شرایط نامناسب کار در سرویس‌های تاکسی اینترنتی نوشته شده است.

حجم بالای اعتراضات و نکات منفی که رانندگان اسنپ و تپسی و دیگر سرویس‌ها در خصوص شرایط کار در تاکسی‌های اینترنتی داشتند موجب شد تا به پای درد و دل این رانندگان بنشینیم.

مشکل اصلی رانندگان کرایه‌های بسیار پایین است!

به طور طبیعی بیشترین اعتراض رانندگان به قیمت‌ کرایه‌ها در تاکسی‌های اینترنتی است، این موضوع به طور مستقیم با اوضاع اقتصادی در کشور ارتباط دارد زیرا نسبت درآمد با خرج همخوانی ندارد، البته همانطور که در ابتدا گفتیم، این مشکلی است که همه به آن دچار هستند و همه نسبت به درآمد خود و هزینه‌های موجود اعتراض دارند.

اما در خصوص کار تاکسی‌های اینترنتی باید به این نکته توجه داشت که با افزایش کرایه‌ها طبیعتا مسافرین کاهش پیدا می‌کنند، زیرا تورم همانطور که زندگی راننده را تحت تاثیر گذاشته، زندگی مسافران را نیز تحت تاثیر قرار داده است. از طرفی شرکت‌های تاکسی اینترنتی مشکل خاصی با افزایش کرایه‌ها ندارند، زیرا با افزایش کرایه، درصد پورسانت‌ آن‌ها نیز بیشتر می‌شود و درآمد این شرکت‌ها نیز در مجموع افزایش پیدا می‌کند، اما موضوع به همین سادگی نیست.

 

افزایش کرایه‌ها به معنای کاهش استقبال مسافرین است. شرکت‌های تاکسی اینترنتی نمی‌خواهند مسافرین را از دست بدهند زیرا عدم استقبال مسافرین به معنای کاهش درآمد راننده، شرکت و شکست خوردن این کسب‌و‌کار است.

با این وجود رانندگان تاکسی اینترنت اعتقاد دارند که کرایه‌ها پایین است. اکثر آن‌ها می‌گویند با توجه به خرج خودرو و افزایش قیمت قطعات و… کرایه‌‌ها با درآمد آن‌ها همخوانی ندارد. اصطلاحا این کار به صرفه نیست و به دلیل اجبار و نبود کار دیگر به این شغل روی آورده‌اند.

 

کرایه‌های ناچیز در شهرستان‌ها

جدا از موضوع پایین بودن کرایه، تعداد زیادی از کامنت‌ها مربوط به افرادی بود که در شهرستان‌ها با خودرو خود در تاکسی‌های اینترنتی کار می‌کنند و میزان کرایه‌های دریافتی آن‌ها گاها یک سوم یا یک چهارم رانندگان در تهران یا شهرهای بزرگ است و این درحالیست که قیمت خودرو، بنزین و قطعات جانبی خودرو در تمامی شهرهای کشور یکسان است.

مواردی در شهرستان‌های کوچک و حتی مرکز استان‌های غربی و شرقی کشور وجود داشت که اعلام کردند برای هر مسیر کمتر از 15 هزار تومان دریافت می‌کنند! یعنی در آن شهرستان کرایه بالای 20 هزار تومان وجود ندارد. طبیعتا کوتاه بودن مسافت و نبود ترافیک نیز در تعیین این قیمت‌ها تاثیر دارد. اما با این وجود به نظر می‌رسد کرایه‌ها در شهرستان‌ها بیش از حد پایین است، به طوری که شما می‌توانید از یک سمت شهر با قیمت حدود 15 هزار تومان و یا کمتر به سمت دیگر شهر بروید که از نظر راننده‌ها قیمت منصفانه‌ای نیست.

همیشه حق با مسافر است

یکی دیگر از مهم‌ترین مشکلات مهم رانندگان شرکت‌های تاکسی اینترنتی آن است که این شرکت‌ها هیچ حمایتی از رانندگان خود انجام نمی‌دهند. در واقع شرکت‌هایی مانند اسنپ و تپسی همواره حق را به مسافر می‌دهند و حمایت مناسبی از رانندگان خود ندارند. رانندگان موارد بسیاری را بازگو کردند که در آن‌ها همیشه حق با مسافر است. اعتراض راننده تنها باعث می‌شود مسافر امتیاز پایینی به راننده دهد که به ضرر او خواهد بود. برخی از این اعتراضات را در تصاویر پایین می‌بینید.

 

همچنین در مواقعی که درگیری یا اختلافی پیش می‌آید نیز همواره حق با مسافر بوده و به این شکل حق رانندگان خورده می‌شود. حتی در موارد بسیاری رانندگان به دلیل مشکلی که توسط مسافر به وجود آمده، توسط شرکت مسدود می‌شوند و نمی‌توانند برای مدتی کار کنند. این موضوع علاوه بر ناعدالتی در حق رانندگان، موجب سرخوردگی و عدم رضایت این افراد از شرایط کار می‌شود و فشارهای روانی زیادی را به آن‌ها وارد می‌کند.

استخدام و بیمه

شاید انتظار استخدام در یک شرکت تاکسی اینترنتی و دریافت حقوق مزایا انتظار نابه‌جایی باشد. با این حال حداقل شرکت‌های تاکسی اینترنتی می‌توانند شرایط خاصی برای افرادی که چندین سال است در این پلتفرم‌ها کار می‌کند، در نظر بگیرند. در حال حاضر افرادی هستند که بیش از 5 سال است به طور ثابت در اسنپ و تپسی کار می‌کنند.

اسنپ و تپسی می‌توانند شرایطی را فراهم کنند تا این افراد در صورت پذیرفتن شرایط و رسیدن به موارد قابل انتظار از طرف شرکت، بیمه شوند. یا حداقل از مزایای دیگری مانند تخفیف تعمیر خودرو، سهمیه بنزین بیشتر یا کمیسیون کمتر بهره‌مند شوند. رانندگان اعتقاد دارند که روزها و سال‌های عمر خود را در این پلتفرم‌ها گذاشته‌اند و هر روز مسافرین را به مقصد می‌رسانند. اما انجام این کار در طولانی مدت هیچ نفعی برای آن‌ها ندارد یعنی هیچ پیشرفتی در این کار حاصل نمی‌شود و شما از روز اول تا روز آخر با یک سری شرایط مشغول کار خواهید بود.

اعتراض رانندگان اسنپ

اما اسنپ و تپسی می‌توانند شرایطی را فراهم کنند که افراد دارای سابقه از نظر درآمد یا هزینه رشد داشته باشند. در واقع این شرکت‌ها باید برای افرادی که سال‌ها در این پلتفرم‌ها کار کرده‌اند شرایط مناسب‌تری را در نظر بگیرند. در این صورت آن‌ها نیز به ادامه کار راغب شوند و پیشرفت شغلی را احساس می‌کنند.

کمیسیون بالا

موضوع کمیسیون و خالص دریافتی شاید دومین دغدغه مهم و مشکل رانندگان تاکسی اینترنتی باشد. رانندگان اعتقاد دارند پورسانت شرکت‌ها برای هر سفر بالاست و باید کاهش پیدا کند. در حال حاضر به طور حدودی اسنپ و تپسی بین 15 تا 20 درصد کمیسیون دریافت می‌کنند. البته رانندگان اعتقاد دارند این رقم به طور مشخص بیست درصد است و در هر سفر یک پنجم هزینه کرایه به جیب این شرکت‌ها می‌رود.

در این مورد نیز نباید اوضاع اقتصادی را فراموش کرد. کمیسیون 20 درصد شاید در مقیاس جهان متعارف باشد اما از آنجایی که اقتصاد ایران با اقتصاد دیگر کشورهای جهان قابل مقایسه نیست، این میزان از نظر رانندگان بیش از حد است.

مشکل رانندگان اسنپ

در این زمینه تنها پیشنهادی که داریم آن است که شرکت‌های تاکسی اینترنتی تا حد ممکن کمیسیون دریافتی را کاهش دهند. هر چند به طور طبیعی وضعیت اقتصادی نابه‌سامان و تورم بر روی اوضاع شرکت‌های خصوصی و استارتاپ‌ها نیز تاثیر گذاشته و هزینه نگه‌داری و ارائه سرویس را به طور چشمگیری افزایش داده، اما شرکت‌ها می‌توانند در جهت رفاه رانندگان، درصد کمیسیون دریافتی را کاهش دهند.

همچنین می‌توان شرایطی را در نظر گرفت که افراد با سابقه کار بالا در تاکسی‌های اینترنتی کمیسیون کمتری پرداخت کنند. با این کار هم از وفاداری این افراد تقدیر می‌شود و هم درآمد آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

حمایت‌های مادی و معنوی

چه رانندگان تازه‌کار و چه رانندگان با سابقه در تاکسی‌های اینترنتی به حمایت‌ها و طرح‌های حمایتی این شرکت‌ها اعتراض دارند. به عنوان مثال به ازای 200 کیلومتر مسافرت، هزینه بنزین آن ماه به حساب کاربران واریز می‌شود. اما در زمینه واریز این سهمیه ابهام وجود دارد و به نوعی تکلیف آن مشخص نیست. به همین دلیل رانندگان نمی‌توانند بر روی دریافت هزینه بنزین حساب باز کنند.

مشکل رانندگان

همچنین بسیاری از طرح‌های حمایتی یا تشویقی شرایط سخت یا دشواری دارند که به سرانجام رساندن آن طرح‌ها و دریافت مبلغ تشویقی دشوار بوده و عملا نمی‌توان بر روی آن‌ها نیز حساب باز کرد.

نکته دیگر آن است که در نوع کسب‌و‌کار اینترنتی، این راننده است که خودرو را تهیه می‌کند. به همین دلیل کیفیت پایین خودروهای ایرانی و استهلاک خودرو در کوتاه مدت باعث افت چشمگیر کیفیت و قیمت خودرو می‌شود. البته تاکسی اینترنتی در این زمینه مقصر نیست اما می‌تواند شرایطی را ایجاد کند که هزینه نگه‌داری و تعمیر خودرو برای رانندگان کاهش پیدا کند. به نظر می‌رسد خدمات فعلی باشگاه مشتریان کافی نیست و شرکت‌های تاکسی اینترنتی باید بیشتر به فکر خرج‌ها و هزینه‌های رانندگان خود باشند.

نظر شما در این باره چیست؟ شما به عنوان راننده چه مشکلی با اسنپ دارید که در این مقاله عنوان نشد؟ آیا از شرایط کاری خود در اسنپ و تپسی راضی هستید؟ به نظر شما مشکل اصلی رانندگان چیست؟ نظرات خودتان را در همین بخش با ما به اشتراک بگذارید.

114 در مورد “پای درد و دل رانندگان؛ بزرگ‌ترین مشکل رانندگان با اسنپ و تپسی چیست؟!”

  1. احمد رحمانی

    اسنپ یکی از دزدان بزرگ ایران زمین که بعد ها تو تاریخ ازش بیشتر می شنوید که آمد تو شرایط بد اقتصادی و بیکاری سیل جوان ها سواستفاده کرد گرفتن وقت جوان ها با کرایه های ناچیز که طرف ماشین خودشو کم کم نابود می کنه زانو خودشو خراب می کنه مصرف سوخت کشور نابود میکنه اختلال در عبور و مرور کشور فقط فقط برای کمسیون که به جیب میزنه تا حالا کسی ریاست اسنپ و دیده ایرانسل و اسنپ و سایپا و ایران خودرو خوب پشت یک سری شعار ها سرها بریدن

  2. سلام
    تا حالا کلاهبرداری و دزدی اسنپ از رانندگان رو شنیده بودید!
    من توضیح میدم اسنپ یک کرایه با سفر ارسال می کنه مثلاً ۴۲/۵۰۰هزار تومان مسافر سوار شد رو زدم حرکت کردم بین راه کرایه یک دفعه شد ۲۲/۰۰۰هزار تومان آیا این اتفاقات برای شما هم افتاده یا نه وقتی هم که اعتراض می کنی میگن آقا کرایه از اول هم همین بوده شما درست ندیدید
    دوم دزدی از رانندگان
    مسافر کرایه را آنلاین پرداخت کرده اما تو اعتبار راننده واریز نشده اگه دقت نکنید از جیب رانندگان دزدی محسوب میشود
    دوست گرامی یا کار نکنید با این دزدان یا هم اگر مجبور به کار هستید به موضوع دقت کنید که هم کلاه سرتون نره و همچنین از جیبتان دزدی نکنند
    این همه درصد از رانندگان بس نیست ؟

    16
  3. اسنپ دیگه شورش رو در آورده مسافرسفرو لغو می‌کنه .راننده مسدود میشه .مسافر آنلاین نامیده پول سفر رو راننده مسدود میشه .مسافر اعتراض کنه راننده مسدود میشه.مسافر به راننده فحش میده .راننده مسدود میشه راننده بدبخت برا30هزار باید فحش بخوره.چیزی نگه .کتک میخوره چیزی نگه .مالشو ببرن چیزی نگه مسافر زنگ زده گفته راننده فحاشی کرده منو سریع مسدود کردن بعد کن زنگ زدم میگم اول مسافر فحاشی کرده میگه اگه مدرکی داری بفرستید

    1
    24
  4. والله مسخره بازی طرف اسنپ گرفته زنگ زدم میگم 3دقیقه دیگه میرسم بعد تا رسیدم لغو می‌کنه به چند بار تماس گرفتم تا جواب داد میگم برای چی لغو می‌کنی شروع کرده به فحش دادن بعد من جوابشو دادم بعد رفته زنگ زده اسنپ حساب منو کلا مسدود کردن

    1
    20
    1. سلام دوست عزیز.اینا مشکل هممون هست.
      خسرو تاج بخش و شاه جهان
      که زتیغش زمانه بر حذرست

      تحفه چرخ سوی او هر دم
      مژده فتح و دولت دگرست

      رای او پیر و دولتش برناست
      دست او بحرو خنجرش گهرست

      آسمان دوش با خرد می گفت
      که به نزدیک ما چنین خبرست

      که بگیرد به تیغ چون خورشید
      هر چه خورشید را بر آن گذرست

      خردش گفت، تو چه پنداری
      عرصه ملک او همین قدر ست؟

      نه، که در جنب پادشاهی او
      هفت گردن هنوز مختصرت

      باش تا صبح دولتت بدمد
      کاین هنوز از نتایج سحر ست”
      اصفهانی شاعر قرن ده ام هجری

  5. چطور همه چیز گرون شده از قیمت هاست یک وب سایت تا هزینه خرید دو حلقه لاستیک که در اردیبهشت ۱۴۰۲ حدود ۳ میلیون تومانه، لوازم کیت دیسک و کلاچ ۴و پانصد
    اما نرخ کرایه همونی بود که از ۴ سال پیش مونده؟
    .

    3
    33
  6. هادی خرم نیا

    تو این وضعیت افسارگسیخته مملکت نه ایراد تو مسافره و نه راننده! کرایه با دخل و خرج راننده و مسافر نمیخونه، خیلی از راننده ها میگن کرایه کمه مثلا کلی مسیر رفتیم فقط 30 تومن از اون ور مسافری که وسیله نداره و هر روز اسنپ میگیره یه رفت میده یه برگشت که جمعا شد 60 تومن ماهی میشه 1800 تومن پس اونم حق داره ناله کنه و شما هم که برای یه لنت ترمز بنجل پرایدی کم کمش باید 250 بدی برای روغن موتور نزدیک 700 بدی، برای تعمیرات خدا تومن و…
    پس خانه از پای بست ویران است و بس!

    2
    23
    1. یه جوری توی مطلب از پرداخت هزینه بنزین حرف زده ، انگار تمام هزینه بنزین راننده رو ، اسنپ پرداخت میکنه … یک میلیون که بنزین بزنی ، بعد ار چند ماه ۵۰هزار تومن میدن به راننده و منت هم میذارن … من ماهی ۱۰۰ میدم به اسنپ ، فقط این نرخای مسخره شهرستان رو درست کنید ، من کار دیگه ای ندارم و با این نرخا ماهی ۵۰تا سرویس هم نمیرم و ترجیحم اینه بشینم خونه و کمتر ضرر کنم

      2
      21
  7. اکبر افشارنیا

    سلام من راننده اسنپ و تپسی هستم
    گاها مسافر کرایه پرداخت نمی‌کند و ما اعلام بدهی میکنیم در اسنپ، و شرکت فردای بررسی کرایه را پرداخت می‌کند ولی بعد از ۶ ماه یه دفعه یه مبلغ ۶۰ تا ۷۰ گاها بیشتر از حسابمون کم میشه و می‌نویسد اصلاحیه، پیگیر که می‌شویم میگن ۶ ماه قبل مسافر گفته کرایه داده ولی شما اعلام بدهی کردید!!!
    یه سوال دارم از این عزیزان ؟؟
    مسافری که بعد از ۶ ماه میگه من کرایه دادم شاید راستش رو نگه ، آیا نباید با راننده تماس بگیرند و صحت و سقم قضیه رو جویا بشن؟
    و آیا من راننده باید تمام تک تک مسافران رو مشخصات ظاهری و قیافه و لباس و مسیرشان رو باید فیلم بگیرم یا بنویسم یا خیلی بی دغدغه باشم تو خاطرم بمونه که درست میگه یا غلط؟
    چون برای ۶ ماه پیش نه تو پلتفرم مونده که من چک کنم نه یادم مونده؟
    گاها مسافرانی هم هستند که با اصرار شماره کارت میگیرن که کرایه واریز کنند و یا فراموش می‌کنند یا از قصد واریز نمی‌کنند، بعد اون شماره رو سئو می‌کنند بعد به شرکت میگن این شماره کارت چک کنید به اسم راننده هست ،پس دلیل میارن برای واریز،واقعا از اون مسافر بپرسید با این هزینه ها و ترافیک واقعا ندادن کرایه کار درستی هست؟ شما که پول این کرایه ارزون رو ندارید حداقل با اتوبوس تردد کنید
    ببخشید که طولانی شد
    ولی درد دل زیاده و دیواری کوتاه تر از دیوار راننده نیست

    3
    48
  8. سلام،واقعا برای خودم متأسف هستم که تو ایران دارم زندگی میکنم….آخه یه آدم مستأجر با این گرونیها چطور میتونم با کرایه های مفت و استهلاک بالا و بنزین لیتری سه هزار تومان جوابگوی مخارج دیگه هم باشم؟آقایون بالانشین زحمت کشیدن می‌خوان جور کم کاریهاشون رو رانندگان بینوای اسنپ بکشند….بنزین که نمیدن،خدمات هم که خبری نیست،همیشه هم که حق با مسافره حتی اگه بدترین توهین ها رو بکنه و هزار جور بلا سر راننده بینوا بیاره،کرایه ها هم که مفته،،،،،اگر اسم این کار برده داری نیست پس چیه؟

    3
    38
  9. محمدحسین رضائی

    دوستان این تاکسی اینترنتیهاهمشون یه کله گنده دولتی پشتشونه اگرنه چرازمان آژانسها اگه کرایه تاکسیمترکمترازنرخ بودمدیرآژانس جریمه میشه وهمیشه نظارت میکردن ولی یکی نیست به این شرکتها بگه برچه مبنایی کرایه اعلام میکنین

    4
    29
  10. باسلام تمام حرفهای دوستان درسته ولی تازمانیکه دست بدست هم ندیم خطهامون روروشن کنیم ولی درخواستها روقبول نکنیم هیچی درست نمیشه ضمنایه عده ازهمکاران بازنشسته هستن برای اینکه توخونه نمانن میان اسنپ وهرکرایه ای رااسنپ اعلام کنه میگیرن نمیدانن بااینکارشون حق وحقوق خیلیهاروطباح میکنن

    4
    35
  11. من خودم وقت بیکاری با اسنپ کار میکنم امروز کارم گیر بود میخواستم اسنپ بگیرم ولی هر راننده ای سفر رو قبول میکرد لغو سفر میزد حق هم با رانندگان بود مسیر ۴۲ کیلو متری رو ۳۱هزار تومان کرایه میزد اخر مجبور شدم پیک موتوری بگیرم کرایه پیک موتوری۶۰ هزار تومان خوب این انصاف نیست که ماشین ۳۱ تومان ولی موتور با این که اصتحلاک کمتر داره زودترم میرسه ۶۰
    هزار تومان

    8
    48
  12. سلام چرااینقده اسنپ روی مسافرونظرهابهامیده ولی ذره ای برای راننده هااهمیت نمیده حساب منوبه خاطراینکه فقط درخواست ساختگی مسافربرای اضافه کرایه بوده10امتیازکم کرده درصورتی ک من تا500تومن خورده روهم به مسافردادم ک سؤتفاهمی نباشه همینجوریش پورسانت بالااستهلاک بالا.همه چی ب نفع اسنپ وتپسی هستش وراننده بیشترضررمیکنه

    8
    37
  13. واقعا کرایه ها پایینه با این شرایط نمیشه کار کرد چون همش ضرره باید یه فکری به حال رانندها کرد این وضعیت واقعا منصفانه نیست

    5
    35
  14. اصطهتاک بالای ماشین کمیسیون بالا کرایه خفت بار در کشور های دیگه بخاطر سختی کا ر درامد راننده ها بسیار بالاست مانند امریکا اروپا ژاپن ترکیه و…اگر و باقلی بار کن بمسافر هم بگی ماسک بزن باسگ وارد نشوید سیگار نکش و…که دیگه واویلا خر بیار کرایه که مفته دوست دارند تمام خلاف هاشون با اسنپ انجام بدهند کسی هم نیست که از راننده دفاع کند در مواقع ضروری

    3
    31
    1. بله واقعا کسی نیس از راننده بدبخت حمایت کنه، توروخدا تیم پشتیبان اسنپ امنیت راننده رو حفظ کنید،
      نمونش همین امشب ساعت ۱ بامداد من ک قرار بود خفت بشم و واقعا قصر در رفتم،
      دو نفر بودن آقا و خانم و بسیار قیافه غلط انداز، آدرس مقصد همونی بود که ثبت شده بود ولی وقتی سوار ماشین شدند آدرس رو کاملا عوض کرده بودند و متفاوت بود و گفتن به یه طرف دیگه برو و منم گفتم مقصدتون این نیس، گفتن مقصد مهم نیس اینی که ما میگیمو باید بری وگرنه من میدونم و تو،
      و من گفتم خواهشا کنسل کنید و از ماشین پیاده شید.درصورتی که مانع شدن و گفتن پیاده نمیشیم باید به ما پول بدی منم گفتم پس بزارید با پشتیبان تماس میگیرم و همون لحظه تیم پشتیبان صدای بحث و دعوای مارو شنید.
      خواهشی دارم از شما اینکه امنیت راننده رو به شکلی ببرید بالا،بخدا ماهم دنبال یه لقمه نون حلالیم بدون دردسریم.
      این خانم و اقا خفتگیر بودن و با دعوا و تهدید بنده رو ترک کردند و حتی لگد هم به ماشین زدند و اگه من حرفشونو گوش داده بودمو میرفتم الان دیگه همون یه ماشین لگن هم نداشتم

      1
      17
  15. در سازمان های درست حسابی نظر سنجی مکنند وبرای رفع مشکلات اقدامات جدی میکنند خوب اقای مدیر عامل اینهمه اعتراض ها ودرخواست ها اینهمهی بحق رانندگان را شنیدید چه تصمیماتی برای حل ان دارید؟کمیسیون بالا اصطهلاک بالای ماشین کرایه بسیار خفت بار اقا در تمام دنیا با توجه به سختی کار راننده درامد انها بسیار بالا است در امریکا اروپا ترکیه بررسی کنید ومقایسه کنید به ایران فاجعه است .تازه اگر بمسافری بگی ماسک بزن با سگ وارد نشو سیگار نکش و…انکع=ه دیگه هیچی خر بیار وباقلی بار کن ..

    4
    20
  16. سلام دوستان و همکاران عزیز،اینهمه خودتونو آزار میدید چرا، هرکسی که کسبو کاری میزنه،برای سود آوریه خودشه،مثلا شما اگه سوپر مارکت بزنی به فکره مخارجه همسایه بغلی هستی یا خودت، پس اسنپ و تپسی هم همینه دیگه،کسبو کار درست کردن برای خودشون، حالا دیگه اینکه ما بتونیم پول در بیاریم در کنارشون یا نه، بستگی به مقدار زحمت و البته تیزبینی و زرنگیه خودمون داره،پس خدا پشتو پناهتون

    23
    19
  17. اینهمه از بدیش گفتین حالا بگید از سفرساختگی و کلاه سر مسافر گذاشتن و کاشتنش وسط خیابون چ خبر

    39
    8
    1. والا این چیزهایی که گفتی فکر کنم همشون شامل خودت میشه چون تا کسی کاری رو انجام نداده باشه اون رو بیان نمیکنه پس الکی ب کسی تهمت نزن

      4
      30
  18. سلام
    اسنپ حساب منو غیر فعال کرده
    مسافر با خودش سگ میاره سوار نکنی ؟ اسنپ نمره منفی میده
    بعضی از مسافرها با بچه شش الی هفت نفر میشه قبول نکنی یا کرایه اضافه می گیری مسافر بی شعور نمره منفی میده
    ولی باید اسنپ بی انصاف یا اون مسافر بی شعور بفهمه بیمه شخص ثالث خودرو ظرفیت چهار نفر است

    3
    48
  19. سلام و عرض خسته نباشید
    بنده خانوم هستم و زنانه پای خرجهای زندگیم واستادم تا پولی که درمیارم برام خوشایند باشه فقط تو اسنپ کار میکنم اصلا اصلا اصلا از تیم پشتیبانی راضی نیستم حتی عکس پروفایل منو عوض نمیکنن!!
    تمام مشکلاتی که داریم یک طرف،پشتیبانی یک طرف
    پشتمونو که نمیگیرن هیچ، گویا از راننده ها طلب دارن.. متاسفم براشون
    از نحوه ستاره دادن هم،بعضا ناراضی ام مثلا ۱۰دیقه تا مبدأ زمان گذاشتم بعد طرف بسته داشته،به ناچار گرفتم و برای تحویلش ۱۰دیقه علاف گیرنده بسته، شدم بطرف که زنگ زدم گفتم مسخره کردی بگو بیان بسته رو بگیرن!…. بعد اون بهم ۱ستاره داده و دلیلش «نزدن ماسک» بوده، به پشتیبانی گفتم محاله من ماسک نزنم و جریانو گفتم،بدهکار هم شدم!!
    مشکل دیگه مسافت بسیار طولانی تا مبدا! خب چرا مسیری که برای رسیدنش ۶کیلومتر فاصله ست رو اسنپ برای من میفرسته!!؟ همین موجب میشه درخواست های دیگه رو از دست بدم!
    بهرحال مشکلات راننده ها و توضیحشون بسیار زیاده و تو کامنت نمیگنجه
    سپاس از شما که لااقل مشکلات رو بازگو میکنید

    2
    56
    1. روشی که اسنپ در پیش گرفته یعنی حمایت بی چون و چرا از مسافر و ضایع کردن حقوق راننده یه نوع برده داری نوین هست.دوستان هرگز اسنپ حق و حقوق راننده رو رعایت نخواهد کرد پس ما راننده های اسنپ باید به زور حق و حقوق خودمون رو از اسنپ بگیریم.پیشنهادم اینه حالا که اسنپ حقوق راننده رو رعایت نمیکنه در یه روز تعیین شده کلیه راننده ها فقط به مدت یک ساعت دست به اعتصاب بزنن مطمئن باشید در طول این یک ساعت اسنپ چنان دچار ضرر مالی بشه که با جان و دل مجبور میشه به حقوق راننده احترام بزازه.ما هر بلایی که سرمون میاد به خاطر اینه که یکی نیستیم و سر جامون نشستیم و انتظار داریم اسنپ بیاره حق و حقوق راننده رو بده مشخصه که اسنپ همچین کاری نمیکنه.بیاین به اسنپ اجازه ندیم به شعور راننده دهن کجی کنه.اسنپ فقط یه زبون سرش میشه اونم زبون زوره.

      2
      67
  20. چرت و پرت تلاوت کردی، اصلا ماشین شخصی را که به مسافر کشی، هرکسی خاست مسافر کشی کنه باید زحمت بکشه تاکسی بخره، و این کسب و کار اسنپ هم باید بره زیر پوشش تاکسیرانی، والسلام

    43
    7
    1. بله شما درست میگه اما در صورتی که مملکت تو این جهنمی که داریم میبینیم نباشه ، میدونی چقدر آدما بی کارن و با مسافرکشی با ماشین شخصی دارن زندگیشونو میگذرونن؟

      3
      28
  21. متاسفانه بالای نود درصد دوستانی که در اسنپ و یا تپسی فعالیت دارن از سر ناچاری هست وگرنه با این کرایه ها و هزینه استهلاک فقط ضرر خالی هست ، از عزیزانی که این کامنت رو میخونن خواهش دارم اصلا امیدی به بهبود شرایط اسنپ و یا تپسی نداشته باشین ، بگردین یه شغل دیگه هرجور شده پیدا کنید ، امیدوارم همه دلشون شاد بشه تو سال جدید

    1
    61
  22. با سلام س سوال داشتم کدوم مناطق بیشتر برای ترمینال و پایانه های مسافر بری درخاست میخوره ممنون میشم راهنمایی کنید

    5
    2
  23. جمعه شب زدیم بیرون تپسی کار کنیم بخشی از بدهیهامون رو پرداخت کنیم. یه مسافر گرفتم رفتم توی مبدا سوارش کنم اومد گفت یک دقیقه وایسا من حساب کنم (جلوی فست فودی بود) بیام یک دقیقه اش شد ده دقیقه (کل مسیرش 7 دقیقه بود) صداش زدم بهش گفتم نمیتونم بیشتر از این منتظر بمونم گفت دو دقیقه دیگه میام منم لغو کردم حرکت کردم دیدم دنبال ماشین بدو بدو میاد گفتم حتما عجله داره میخواد بیاد سوار شه وایسادم اومد در ماشین رو باز کرد شروع کرد به فحاشی کردن و فحش ناموسی دادن که چرا لغو کردی از ماشین پیاده شدم که بزنم فک و مکش رو پیاده کنم یقه اش رو گرفتم بعد فکر کردم که اگر بزنم دو تا اتفاق بد برام میفته اول اینکه باید دیه بدم دوم اینکه حسابم مسدود میشه و کار هم نمیتونم بکنم و باید فاتحه دادن بدهیهام رو بخونم. خلاصه شروع کرد به زدن ما.
    زدنی که الان انگشت شستم ورم کرده پام توی گچه و سرم ورم کرده جفت دستام زخمه و نه تنها بدهیهام رو ندادم بلکه هزینه های بیمارستان و اسنپی که هر روز میگیرم هم بهم اضافه شد
    البته گزارشش رو به تپسی دادم و زحمت کشیدند خیلی خیلی زحمت کشیدند زنگ زدن ازم عذرخواهی کردن بابت این رفتار مسافر خاطی!!!

    6
    55
  24. سلام وقت بخیر دوستات
    من راننده وانت اسنپ هستم
    یه باری بردم که مشتری آنلاین کرایه رو پرداخت کرد
    بیست روز بعد اسنپ بدون هیچ تماسی من رو به اندازه کرایه همون سفر بدهکار کرد
    بالای صد بار به پشتیبانی و قسمت شکایات زنگ زدم و هربار من رو به عنوان اینکه پیگیری میشه پیچوندن
    نزدیک سه ماه گذشته و نه شماره و آدرس مشتری رو به من میدن نه پول کرایه رو برمیگردونن و بعد از سه ماه میگن که برای ما ثابت شده که مشتری نقدی کرایه داده و دیگه قابل پیگیری نیست برو مراجع قضایی شکایت کن
    واقعا نه حمایتی وجود داره نه پشتیبانی
    یه مشت آدم مفت خور نشستن اونجا و از کارکرد ما راننده ها نون حروم میبرن

    3
    33
  25. نمیدونم چه اتفاقی افتاده که یک ماهه برام طرح تشویقی نمیاد به پشتیبانی هم پیام میدم جوابگو نیس واقعا اسنپ باید یه کاری بکنه

    4
    11
    1. تشویقی تو سر شچن کرایه ها رو ببرن بالا یا کمیسیون و عوارضی که سرجم میشه ۲۱.۵ درصد کم کنند

      3
      11
  26. سلام خدمت همه رانندگان عزیز
    چند روز پیش مسافری سوار کردم که موقع رسیدن به مقصد برام قمه کشید و گوشیمو پولامو ازم گرفت دیگه اسنپ کار نمیکنم حواستون جمع باشه دادسرام رفتم گفتن چند روز پیش ماشین یکیو ازش گرفتن اگه مجبوریم کار کنین که ساعت هشت به بعد کار نکنین واسه خودم وظیفه دونستم اطلاع رسانی کنم

    1
    50
  27. سلام من با موتور کار میکنم هر روز برام طرح تشویقی میامد از وقتی تو نظر سنجی اسنپ نظر دادم دیگه برام طرح تشویقی نمیاد میخاستم دلیل شو بپرسم اشتباه کردم نظر دادم

    1
    12
  28. به نظرم دولت بایستی در کار این دو شرکت ورود کرده و امتیاز این دو شرکت را لغو و انرا به سازمان تاکسیرانی محول کند تا اینهمه نارضایتی به یکباره ازبین برود،به عنوان مثال بنده حدود چهار و نیم سال است که در تپسی فعالیت میکنم ،هر موقع نسبت به نرخ کرایه ها اعتراض کردم ،مسوولین امر فرمودند که در صورت افزایش کرایه ها مسافر کم میشود در صورتیکه چگونه است در عرض یکسال هزینه تماس تلفنی مشتری از سه هزار تومان به هشت هزار تومان افزایش داده اند مشتری نپریده اما همینکه ما میخواهیم کرایه را زیاد کنیم مشتری کم میشه اینها همش حرفه مشتری بخواد سوار میشه ابن حرفها نیست کسیکه زعفران نشین است براش پول مثل علف خرسه،

    20
    1. به کی اعتراض کردی ؟ مال سپاه هست این شرکت های تاکسی اینتر نتی به سپاه شکایت کردی ؟؟ ? ببین عزیز راهش اینه که متحد بشیم و به مدت معلومه ای کار نکنیم اونوقت هم شرکت ها هم مسافر ها تنو بدنشون از نبود وسائل حمل و نقل بلرزه در میاد *****************

      5
      26
    2. دوست من یکم فکر کن نسبت به حرفی ک زدی این دوتا شرکت خصوصی و استارتاپ هستن دولت نمیتونه دخالت کنه و واگزار کنه به تاکسیرانی شماهم خیلی اگه فکر میکنی تاکسیرانی خوبه بفرما… من ک میدونم تحریریه عزیز حتی تلاش نکرده این موضوع رو پیگیری ریشه ای کنه و دو طرف ماجرا رو بسنجه و فقط برای ویو و گرفتن تبلیغ سایت این موردو بررسی کرده برادر تحریریه عزیز میدونم زحمتشو کشیدی رسیدی ب این جایی ک سایت خودتو راه اندازی کردی خوبه یکی بیاد مثل الان من به کسب و کارت توهین کنه؟! با بقیه نکنیم این کارو بهتره چ اسنپ چ تپسی چ کارپیتو چ دیجی کالا حتی شرکت های شاخ خارحی مثل علی بابا و آمازون اونام یه زحمتی کشیدن اتفاقا باید بیایم خدامون رو شکر کنیم ک خصوصین وگرنه دولتی بودن ک کلاه من راننده و شما مسافر وسط مهلکه بود میدونم این پیام منتشر نمیکنی اما مرد باش حداقل دیدگاهتو برای صحبت تو این موضوع بهم ایمیل کن
      یا علی

      7
      1
      1. سعید صانعی

        سلام، ممنون از کامنتی که برامون گذاشتید، ببینید شرکت‌هایی مانند اسنپ و تپسی و دیجیکالا دیگه استارتاپ نیستند که به خاطر حمایت از اون‌ها بر روی ضغف‌هاشون چشم پوشی کنیم، این شرکت‌ها چندین میلیون مشتری دارند و به میلیون‌ها انسان خدمت‌رسانی می‌کنند و زمانی که نارضایتی زیادی در خصوص خدماتشون وجود داره باید انتقاد کرد تا این مشکلات رفع شوند.
        ما به هیچ کاری توهین نکردیم تنها مواردی رو گفتیم که همه میدونند، ضمن این که باید برخی موارد به صورت شفاف و واضح بررسی بشه، امیدواریم با این مقالات، افرادی که به دنبال آغاز کار خود هستند، بتونند با دید بهتری شغل آینده‌شون رو انتخاب کنند.

        10
        1. ً۹۰۰هزارتومن اشتباه به جای۹۰تومن به کارت رلننده اسنپ میثم مهدی زاده ریختم میگه کارتای یانکیم مسدودپول من روپس نمیده اسنپ هم میگه به ماریط نداره

          3
          1
  29. به زودی شرکت استپ عواقب نارضایتی راننده هاش رو
    خواهد دید انشاالله،روزی خواهد رسید که کسی حاضر نیست استپ کار کنه،من استپ کار میکردم اما به خاطر کرایه های مزخرفش ،رفتم 2تاسرویس روزانه برداشتم،
    خیلی ها هم برگشتن به آژانسهای یاشغلهای دیگه،
    به زودی خود مسئولین استپ باید از پشت میزهاشون بیان بیرون مسافرها رو جا به جا کنند.

    1
    59
  30. تا حالا چندین بار مسافر بهم زنگ زده و گفته بلد نیست سفرو لغو کنه.. بعد از اینکه سفرو لغو کردم اسنپ جریمم کرده… حتی یک اپسیلون به راننده احترام نمیزارن.. بازم تپسی شرف داره به اسنپ

    2
    33
  31. سلام همکاران
    وقتی صحبت از مشکل رانندگان اسنپ میشود ،
    همه فکر میکنند بحث بالا بردن نرخ کرایه ست !
    ولی فقط این نیست
    ۹۰درصد مشکل از خود اسنپ است

    بــیــمـه ، تعمیرگاه اختصاصی و لوازم یدکی ، حمایت از رانندگان ، فروش اقساطی لاستیک و ….. احیانا خرابی خودرو به رانندگان فعال ……

    یک گروهی تو تلگرام زدیم که همه رانندگان میتونند آزادانه صحبت کنند

    گروه اتحادیه رانندگان اسنپ
    [شرکت اسنپ نقشی در آن ندارد]
    حل مشکلات رانندگان ، بیمه ، حمایت ، کرایه پایین ، ……

    لینک گروه
    *****************

    امیدوارم ادمین سایت ، این مطلب را چاپ کند

    31
    1. تنها راهش اینه که با اتحاد سفیران حمل و نقل اینترنتی به مدت معلومه غیر فعال مطلق باشیم

      13
  32. کثیف ترازشرکت اسنپ درایران نیست من ۴ساله دارم کارمیکنم وبارهابخاطراینکه فقط نیتم درآمدبوده مسدودشدم این اپلیکیشن راننده روبرده مسافرین علی الخصوص زنان کرده وهرگزارشی ازسوی آنان منجربه مسدودی راننده میشودمن بارهابه دلیل تمکین نکردن ازخواسته نامشروع زنان مسدودشدم درحالی که حق هم بامن بوده…بزودی دراپلیکیشن تلگرام واینستاگرام وواتساب افشاگری خواهم کرد

    5
    62
  33. اینا رو بیخیال این اختلال چیه چند روزه افتاده به جون اسنپ هر روز میزنه اختلال فک کنم سرور اسنپ رو به جا پمپ بنزین هک کردن کرایه هاشو اورده نصف قیمت هفته ی پیش

    1
    23
  34. فشار ندانم کاری های مسئولان فقط روی مردم بی گناهه، اقتصاد فروپاشیده نتیجش میشه همین، شوروی هم قوی بود ولی …..

    25
  35. با خواندن کامنت رسول شهریاری(یکی از 6 عکس متن) اشک در چشمانم حلقه زد
    به کجا می‌رویم ما؟؟
    جز پوسته‌ای نازک از غیرت و معرفت باقی نمانده
    ای فلک تا کی کلک

    1
    21
    1. من هم مثل خیلی از دوستان مجبورم گاهی اسنپ کار بکنم جدیدا قابلیتی اضافه شده که نمره مسافر البته بدون نام را میبینی من هم کلا خیلی به بازخورد خوب مردم اهمیت میدهم خلاصه ده تا سفر شیراز رفتم ببینم نمره ام چه تغییری میکنه از این ده تا یک نفر کرایه نداد وسیگار کشید هیچی بهش نگفتم!؟دونفر داخل ماشین سیگار کشیدند!دو سفر دیگه هم مسافرها مسیر تعیین کردند تا یکیشان پیاده بشه؟بدون پرداخت توقف 5 سفر هم خوب بود به هم احترام گذاشتیم ومشکلی نبود بعد دیدم از 10 سفر یکی 5 و 8 سفر4 ویک سفر هم یک گرفته ام!!وامتیاز بازم کم شد سیستم نمره دهی متاسفانه جواب نمیده چونکه یک طرفه است وباعث توقعات بیجاوسوءاستفاده وعقده گشایی شده من واقعا از این برخوردها دلسرد شدم اصلا کاری به کرایه هم ندارم.

      2
      4
  36. کاش در اسنپ و تپسی رو ببندن و اوضاع برگرده به روال آژانس سابق مثل همون کشوری که اجازه فعالیت اوبر رو نداد
    به ولله بعضی ها زن و بچه دارن و طرف ۴۰ سالشه و کلا کارش آژانس بوده . جوونامون بیکارن و بدون حساب کتاب میان با ۲۰۶ مسافر میبرن نمیدونن چند سال دیگه باید از جیب خودشون بزارن واسه لاستیک و گیربکس و ….
    کار باید یک جوری باشه پولی هم پس انداز شه واسه فردا مشکلی بود نه که فقط پول تو جیبی جور شه
    اون موقع طرف از آژانس زن میگرفت بچه دارم میشد زندگیشم میکرد
    الان بعضی مسافرا بلا نسبت بقیه انگار نوکر در خونه باباشونی بعضیاشون اسنپ نبود هیچوقت سوار آژانس نمیشدن با همون خط واحد این ور و اون ور میشدن
    به ولله شدیم برده این شرکتا کار و کاسبی رو گرفتن دستشون و فقط مسافر راضی که سفر بگیره کمیسیون بگیرن

    7
    68
    1. یک نوع برده‌داری مدرن هست
      بنظر خودم توطئه به مراتب خطرناکتری در راهه
      اسنپ برای ایران نیست در چند کشور آسیای غربی هم فعالیت داره سرمایه‌گذارش هم یه یارو اماراتی ع
      لعنت به بانیان این امر که از ایران یک جامعه سرمایه‌داری ساختن
      فقیر هر روز فقیرتر و پولدار هم همچنان بالا می‌رود

      5
      38
  37. سلام خدا قوت ، خدا خیر تون بده که در این مورد مطلب منتشر کردید، واقعا در حق رانندگان تاکسی های اینترنتی از طرف شرکت ها و برخی مسافرین عزیز داره ظلم میشه ، کرایه ها پایین هست بله کرایه ها باید در عرف جامعه باشه ، ما هم خرج داریم زندگی داریم ، ما هم تو این گرونی ها هستیم و اگر مجبور نبودیم و کار درست و درمونی داشتیم این کار رو نمیکردیم، دوستان عزیز که از کرایه های اسنپ و تپسی ناراضی هستند و فکر میکنند گران هست لطفا یک سر به خیابان بزنند و دست شون رو بلند کنند و یک تاکسی دربست بگیرند تا متوجه قیمت های اصلی بشند! مسیری که من تو اسنپ 25 تومن بردم یکی از دوستان همون مسیر با تاکسی دربست 70 هزار تومن تو مشهد رفت! نه این 25 تومن به صرفه هست نه اون هفتاد تومن صحیح و ما به این شکایت داریم که باید در عرف باشد برابر با تورم اصطلاحا نه سیخ بسوزد نه کباب، عدم حمایت از راننده از سمت شرکت هم مشکل اساسی بعدی هست ، در طول روز حداقل 2 سفر با لغو توسط کاربر مواجه میشم اونم نه همون اولی که درخواست قبول میکنم، 1 کیلیومتر 2 کیلومتر میرم میرسم به مبدا تماس میگیرم بر نمیدارند یهو لغو میزنن اخه این درسته؟ تازه برخی مواقع هماهنگ میکنم میرسم لغو میزنن، متاسفانه شرکت هیچ برخوردی با این افراد نمیکنه نه جریمه ای نه پیگیری ای، هربار هم پیام میدی میگه برسی میشه و هیچ اتفاقی نمی افته ، ما مونده اون 2 3 هزار تومن جریمه نیستیم ولی برخی از مسافران عزیز باید یاد بگیرند درخواست الکی ندن یا درخواست میدن همزمان هم توی اسنپ هم توی تپسی هر کدوم ارزون تر بود یا زودتر اومد با همون میرند قبول ولی وقتی قبول میشه اون یکی دیگه رو لغو کن ، من راننده باید چند کیلومتر بیام تازه ترافیک باشه هیچ کلی از زمانم هدر بره که شما دقت کافی نداری!
    بعضی از مسافران عزیز هم انگار ماشین ما رو خریدند ده بار تو مسیر توقف میزنن، میگن از فلان راه برو که راه دور میشه تا بهشون هم میگی ناراحت میشن انگار ما راننده شخصی این عزیزانیم، اون توقف در مسیر و مقصد دوم و سوم برای شما گذاشتن ، یا میخوان کل خانواده رو سوار یک ماشین کنند انگار مینی بوس هست ظرفیت قانونی تاکسی اینترنتی 3 نفر هست ، حالا نهایت 4 نفر ، طرف 6 نفره میاد همون اولم که زنگ میزنی نمیگن که میای سوار نمیکنی زنگ میزنن اسنپ اونام جیک ثانیه مسدود میکنن بدون سوال کردن ، اصلا حرف راننده برای تاکسی های اینترنتی به خصوص اسنپ معنی نداره ؛ هیچ اهمتی راننده ها براشون ندارند.
    یا علی

    1
    46
  38. دلیلش واضحه. تپسی و اسنپ اولش با هزینه و کرایه های ارزان آژانسهای سنتی را بیکار کردند بعدش یواش یواش اقدام به اقزایش کرایه ها نمودند و در هر فرصتی بجای اینکه بدرد مسافر بخورند سوء استفاده در زمینه بیشتر کرایه گرفتن کردند

    46
    16
  39. دوستان عزیز کمتر به جنبه های منفیتون نگاه کنید و روی داشته هاتون تمرکز کنید..نق زدن و انتقاد شرایطتون رو بد تر میکنه..یه بار یه روز فکرتونو منفی نکنید تا منفیو جذب نکنید..رانندگان همیشه از زمینو آسمان مینالن..بخدا نالیدن پول نمیاره بدبختی میاره…

    60
    13
  40. چه عجب صدای رانندگان را پوشش دادید انحصار این شرکت های اینترنتی را دهن رانندگان بیچاره را سرویس کرده اخه کرایه دربستی 5000 تومانی کجا وجود دارد که این شرکت ها برای مسافرانش درخواست می کنه تازه 20 درصدشو خودش بر میداره اینجا تو شهرستانی غربی تازه کرایه مسیری کمتر از 3000 وجود ندارد. برای مسافران نمی دونم انجمن حمایت از مصرف کننده و تعزیرات و….. برای اعتراض وجود داره، ولی این رانندگان صداشون به جایی نمیرسه یعنی عملا جایی برای اعتراض وجود ندارد

    4
    37
    1. سلام
      اسنپ طرح میزاره مثلا ۳۶ سفر. به چه سختی سفرها رو میری اخرش پاداش رو پرداخت نمیکنه به بهانه های واهی. میگه سفر تکراری رفتی خوب اگر سفر تکراری هست تو چرا ارسال میکنی. کلا اسنپ دزده

  41. محمدرضا نادری

    چرا ناراضی هستن؟ نباید ناراضی باشند باید شیوه نگرش خودشان را به زندگی تغییر بدهند. دکتر جراح قلب و مغز نیستن اما در اندازه برج سازهای زعفرانیه توقع؟ مگه میشه اصلا؟ میخواهند کمیسیون هم ندن؟ میتوانن برن خطی کار کنن و گله ای مسافر ببرن و نفری هزار تومان دستمزد بگیرن. البته بسیاری از رانندگان محجوب هستن و من تا حالا فقط به یکی دو تا مورد ناراضی برخورد کردم که کاملا معلوم بود تحت تاثیر و ناآگاه هستند. هر کار و شغلی چالش های خودش رو داره و ما ملت «غر بزن درجه یک» هستیم. جراح قلب از هر 10 مریض معمولا یکی دوتا زیر دستش جان می دهند آیا این چیز کمی است؟ فشار روانی رو عرض می کنم. حالا کسی چالش های شغلی رو نمیخواد دیگه مشکل خودشه. کسی مجبورشان نکرده مسافربری بکنند می توانند در کنارش درسشان را هم ادامه بدهند و برای آینده هدف و برنامه داشته باشند اینجوری زندگی شان با معنی می شود. یادم است یکبار اسنپ گرفتم و یک جوانی بود و روی داشبور کتاب دانشگاهی داشت و متوجه شدم دانشجوی حقوق دانشگاه تهران است و در کنار درسش کار هم می کند چونکه کار عار نیست و تازه خوشحال هم بود که با مردم جامعه در ارتباط است و چیزهایی از آنها می آموزد. شما در آمریکا هم نگاه کنید تقریبا همه دانشجویان یک شغل دارند معمولا اوبر و کار در فست فودی ها یا کارآموزی در شرکت های حقوقی و حتی آنجا رسم است چندین سال در ارتش و شرایط جنگی عراق و افغانستان خدمت می کنند تا پول جمع کنند به دانشگاه بروند. اما ناراضی نیستند میدانی چرا؟ چون برای زندگی هدف دارن یعنی میگن الان که پشت پیشخوان فست فودی ایستادم یا الان که با حقوق کم کارآموزی می کنم، دارم درسم را هم میخوانم و قرار است به زودی پیشرفت و به جامعه خدمت کنم و میدانم که خدمتم مفید است پس جامعه هم من را بدون مزد مادی و معنوی نخواهد گذاشت. در کشور ما دوسال می روند سر چراغ قرمز چهار راه و پادگان ها تی می کشند و مگس می پرانند اسمش را می گذارند خدمت و بعدش هم توقع دارند ارتش برایشان مارش نظامی پخش کند و تا آخر عمر تامینشان کند! چه کسی را میخواهیم گول بزنیم؟
    اما فلان راننده ناراضی در اسنپ با اینکه استعداد زیادی دارد اما تا دیپلم درس خوانده (اصلا شما بگو دکتری اما خود او بهتر می داند مدرکش پلاستیکی است و اصلا نفهمیده که چه خوانده) و الان هم پشت فرمان ماشین از 6 صبح تا 12 شب ماهی 6 میلیون جمع کند اما هدفی برای زندگی ندارد، بلکه می پرسی جواب می دهند میخواهم به هر قیمتی که شده ازدواج کنم! اینکه نشد هدف اینکه نشد برنامه! خب معلوم است که اعصاب این آدم به هم می ریزد چونکه در توان و تحملش نیست و اصلا شرایط مادی و معنوی اش را ندارد چونکه راننده تاکسی که نشد شغل برای یک جوان! در آلمان که خود من چندین بار سفر داشتم هم شرایط دقیقا به همین شکل بود و جوان ها شغل هایی داشتند اما در کنار آن برای آینده شان برنامه های مهمی داشتند. ملت ایران دوست دارند از دولت سوبسید دائمی پولی و بیمه ای بگیرد و اگر هم شغل دارد، برای تفریح برود سر کار و 20 دقیقه کار و 8 ساعت بگو بخند (دقیقا همین آمار ادارات ایران) و دولت آنها را حمایت و پشتیبانی کند که آنها ازدواج کنند و 7 تا بچه بزایند و دولت خرج صدر تا ذیل زندگی آنها را تقبل کند حالا چرا؟ نمی دانم والا حتما نژاد ویژه ای هستند که چنین فکرهایی دارند. در اینجا رندی و زرنگی برای جوانان مساوی شده با جا کردن خودشان در یک مکانی (ترجیحا دولتی) و دریافت سوبسید و از زیر مسئولیت در رفتن و می شود این جامعه ای که الان شده.

    93
    28
    1. طومار نوشتی فقط بلدی حرف های قشنگ بزنی ، همه ماها مدرک پلاستیکی داریم تو که مدرک طلا داری کجا رو گرفتی ، بچه های آمریکا خودشون اومدن بهت گفتن از کار کردن تو اوبر و فست فود و رفتن به جنگ راضی هستیم؟ اصلا آمار خودکشی و افسردگی اونایی که تو همون امریکا میرن ارتش رو دیدی؟ بعدشم کسی نگفت کمیسیون نگیرن ، بگیرن حقشون ولی برابر با وضعیت کشور بگیرن، تو به من بگو راننده میاد دم در خونت سوارت میکنه میبرتت 7 8 کیلیومتر یه جای دیگه تو مقصدت چسبیده به جایی که میخوای بری پیادت میکنه تو ترافیک چهار نفر سوار میشن انگار خریدنت ، وسط راه دو سه بار هم وایمیستن با بدبختی باید بگی توقف بزنن بعد بهت 12 هزار تومن میده که تازه کمیسیون شرکت و عوارض شهرداری هم کم میشه ازش این درسته؟ طرف بره سر کوچه هم کورسی بشینه نفری 10 باید بده تا مقصدش بعد تو میگی راضی باشین؟ وقتی ماشین خراب میشه میبرم تعمیرگاه خداتومن ازم میگرند یک تعویض روغن از 4 5 ماه پیش تا الان 2 3 برابر شده ، 5 ماه پیش 140 شد همین دو هفته پیش همون کارا رو کرد شد 330! بعد کرایه از دو سال پیش که من اومدم تاکسی اینترنتی تا الان همون هست ، تو مشهد بین 4500 (فکر کن 4500 که کمیسیون و عوارض کم بشه میشه 3500 هه می ارزه ماشین روشن کنی اصلا؟) تا 40 هزار تومن من بیشتر از این ندیدم (به غیر عید) بعد حرف از رضایت میزنی ، وقتی نبض میزنه بازار هر ثانیه جنس ها بالا پایین میشه شماها که سرمایه دارید براتون فرق نداره ، سوپری داری گرفتی 20 تومن شده 25 مهم نیست جیک ثانیه زنگ میزنی عه شده 25 ، خب 25 میفروشی مهم نیست براتون اون میوه فروشی هم میبینه عه همه چی گرونه منم میوه ام رو میکنم فلان تومن همه ی سرمایه دارا همینطور… ولی به ما که میرسه نه شماها نباید قیمتتون رو بالا ببرید چه خبرتونه (تازه ما خارج از عرف هم نمیخوایم بالا بره ولی شما…) عه راضی باشین چرا ناشکری میکنید آمریکایی ها رو ببین چه خوب و گل و بلبلن شما هم راضی باشید ، شما هم برید با سواد شید بعد بیاید با مدرک طلا کلاه بزارید سر مردم و حرف های قشنگ قشنگ بزنید براشون.

      6
      70
      1. اینایی که گفتی بحث فرهنگیه
        همه اینا رو من مسافر هم تجربه کردم فقط برا مسافرا نیس راننده هام داغونن هزار بار پیش اومده راننده یه ربع طول کشیده بیاد مبدا
        چندین بار پیش اومده طرف زنگ زده که نمیتونم بیام شما لغو کن! وسط راه سیگار کشیده یا تابستون ۱۲ ظهر تو اوج گرما کولر نزده
        سوار شدم گفته اقا میشه بریم بنزین بزنیم زود راه میفتیم!!
        قبلا که هر بر سر پول نقدی دعوا بود
        یارو قبول کرده سفرو زنگ زده میگه اقا من با خانومم هستم اشکال نداره؟؟
        طرف ماسک نمیزنه
        خدا شاهده پیش اومده وسط راه کنار خیابون از این نیسانی ها میوه خریده!
        و…
        همه اینا هست شما فکر نکن فقط مسافر اینجوریه راننده مزخرف کم نداریم البته به خوباشون توهین نشه

        14
        19
        1. بله حرف شما متین ، ولی بخشی از این مشکلات شما گفتید با یک امتیاز منفی یا توضیح بعد از سفر راحت گزارش میشه و در کسری از ثانیه جریمه و مسدودی برای راننده توسط اسنپ اعمال میشه ولی برای مسافر بلا نسبت بعضی دوستان بی فرهنگ بعد از اتمام سفر یک پیام راضی یا ناراضی برای من می‌فرسته که من هیچ تاثیری ندیدم توش ، هزار بار لغو میشه توسط مسافر پشتیبانی پیام دادم هیچ اتفاقی نیفتاده ، ولی شما تماس بگیرید در کسری از ثانیه امتیاز منفی و جریمه ، مشکل اینه بخشی از این بی فرهنگی مسافران با سختگیری شرکت قابل حل ولی فقط شرکت به راننده سخت میگیره و نمی‌خواد کمیسیون شو از دست بده ، راننده بمیره ولی ببره مسافر رو تا شرکت کمیسیون بگیره ، شما همیشه با تماس با اسنپ راحت میتونید راننده بدبخت رو مسدود کنید ، و اسنپ هیچ دلیلی هم به راننده ارایه نمی‌ده و راحت مسدود می‌کنه ، ولی من در برابر مسافر بی فرهنگ هیچ کاری نمیتونم کنم ، انشاءالله باید رانندگان محترم تاکسی های اینترنتی دست به دست هم بدیم یک اتحادیه تشکیل بدیم تا هم مشکلات رانندگان هم مسافران رو پیگیری کنه

          2
          25
        2. این دو شرکت در زمانی پا به عرصه گزاشتند که وضعیت اقتصادی شرایط خوبی نداره به طبع باعث شده تعداد زیادی از افرادی که شغل اصلیشون رانندگی نیست نیز بخاطر خرج مخارج زندگی وارد این حوضه بشوند و همچنین نرخ بیکاری بالا و عوامل دیگه باعث شده این 2 شرکت با خیال اسوده به مسدود سازی حساب رانندگان بپردازند , من نمیگم راننده ها تخلف ندارند اما یکسری افراد نون میبرن سر سفره و بخاطر حرف مسافر پرتوقع که انتظار داره 10 دقیقه در خونش منتظرش باشی هر جا کار داشت وایسی و کارت به کارت بلد نیست وپول نقد نداره و باید منتظرش وایسی تا پول از عابر بانک بیاره و…وقتی اعتراضی دارن حسابشونو مسدود نکنید اخه با این کرایه که میزنی چقد برا من میمونه که بخوام 10 دقیقه هم جلو در خونه یارو وایسم مگه من خدمتکارشم تازه همون مسیرو بخواد با خطی بره بیشتر در میاد …

          1
          15
        3. شما پول بیشتری به راننده بده ببین همین راننده ای که میگی چقدر بهتر میشه اینا همش از ظلم بالا دستی ها به رانندهاست که راننده رو به این روز انداخته

          1
          14
    2. منتقد سفت و سخت

      من تعجب میکنم شما این خبر رو از داخل ایران میخونید و نظر میدید یا از آلمان چون کسی که رفته اونجا رو دیده و برگشته ایران حتما راه پول در اوردن تو ایران رو خوب یاد گرفته همه ی حرفای قشنگی که زدی منم انجام دادم تهشم به هیچ جا نرسیدم پس مقایسه ی الکی نکن زیر ساخت ما کجا امریکا کجا حرفایی که میزنی بیشتر به حرف مسئولان میخوره تا مردم زجر کشیده

      16
      1. منقد سفت سخت
        یکم خودتو نقد کن باشه؟!
        زیر ساختو کی میسازه؟؟!
        افرین مسئول
        مسئول کیه؟؟؟ افرین یکی ک رفتی یه درسی چیزی خونده تو هر جایی زیر ساختو منو تو میسازیم

        بزار یکم فکر کنم….. اها میخوای بگی پارتی نداریم بریم زیر ساخت بسازیم؟؟ اون ک شده پارتی طرف خودش یه حرکتی زده حالا شمام بیا سفت و سخت باش و تو تو ماشین به مسافرا بگو کار خودشونو ببین برادر من تاکسیرانی اینترنتی شغل اصلی نیستتتتتت اگه شغل اصلی بود تایم کاری داشت اینحوری بگم متوجه تر میشی اقای منتقد
        حالا هم سفتی هم سخت اذیت نمیشی؟؟

        3
        0
        1. منتقد نرم و راحت

          خب خیلی باید سعی کنم با ادب باشم چون چرت و پرت داری زیاد میگی این مملکت چیش درسته که زیرساختش درست باشه نه خودرو ملیش درسته نه اینترنتش درسته نه اوبر ملیش درسته تو مملکت نون پیدا نمیشه مردم بخورن بعد میگی شغل اصلی نیست اگر بود ساعت کاری داشت؟ شیشه میکشی؟ همه میدونن راننده تاکسی بودن شغل نیست اما تو همون المان و امریکا و هر قبرستون دیگه ببین قیمت تاکسی چقدره اینجا چقدره طرف ۲ ساعت و نیم ماشین میگیره اوبر میشه ۲۸۰ دلار یک سرویسش یک ماه کارته این یک دو مسئول اها ببین اینجا سواد داشته باشی سر کار نمیری اینجا هیچکس سواد نداره اگرم داره تو زندانه هرچی بیسواد تر مسئول مهم تر ***************** حالا یکم راحت باش نفس عمیق بکش چزت و پرتم بگو توصیه بهداشتیم نکن

          1
          1
    3. از روی شکم سیری و نادانی چرت و پرت نگین انشالله تا حدی بی پول بشی و یه روزی بشی راننده تا به مشکلات این قشر پی ببری مطمعنن ادم هایی مثل شما یک هفته هم دووم نمیاوردند فقط کافیه یک مسافر باهات بد حرف بزنه از کوره در میری چه برسه به این که بعضی ها خفت گیرن و جانشان در خطره شما دیگ سعی کن نظر کارنشناسانه نده آفرین

      1. من ازاسنپ ماشین گرفتم اشتباه۹۰۰هزارتومان به کارت راننده ریختم الان نه اسنپ نه راننده پول من روپس نمیدن

    4. حضرت اقا این انشا ونصیحت های طولانی چه ربطی به موضوع داره صحبت از عدم حمایت از این قشر زحمت کش است از کرایه ناچیز است از کمیسیون بالا است از بیمه واصهلاک وده ها معضلات دیگه است . ایا رضایت مندی رانندگان حل دغدغه انها معیشت انها و….برای رییس اسنپ اقای خلج مهم هست یا نه؟

      1
      4
  42. من میدونم که اسنپ کمیسیونش زیاده من میدونم که راننده رو پشم هم حساب نمیکنه من میدونم که همش بدبختیه و هیچ سودی نداره ولی دلم لک زده که یه بار دیگه مسافر بزنم چون ماشینم رو دزد برد و نون ندارم بخورم الان

    3
    42
  43. اسنپ از حقوق رانندگان خود حتی اگر مسافر دروغ بگوید حق را به مشتری میدهد و این خودش یه مشکل بزرگ برای راننده است مثلاً مسافر بگوید من را تهدید کرده و شیشهایم راشکیته حساب کاربری راننده را میبندند

    7
    19
    1. کاملا درسته
      شده حتی چند کیلومتر رفتم که یه مسافر رو سوار کنم اما یهو سفر رو کنسل کرده. به چه حقی آخه؟ این ظلمه من به زور خرجم رو در میارم یه کم انصاف هم خوب چیزیه

      6
      21
      1. حرف شما درسته البته بعضی وقتها راننده ها هم اینکار را میکنن یه مسیر را قبول میکنن اما بعد 5 یا 10 دقیقه لغوش میکنن یا حتی زنگ میزنن به مسافر میگن لغوش کن برای مسافری که کنار خیابان منتظر اسنپ هست اینکار واقعا ظلمه

        6
        14
      2. تو ایران دو تا دزد داریم که دولت بهشون مجوز فعالیت داده اول اپراتورهای تلفن همراه بخصوص ایرانسل و دومی همین اسنپ

        1
        4

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH