سامسونگ گلکسی تب S8 پلاس با تراشه اسنپ‌دراگون 898 در وبسایت گیک‌بنچ رویت شد

پیش‌تر در ماه سپتامبر یک اسمارت‌فون ویوو با تراشه آینده اسنپ‌دراگون 898 در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شد. با این‌حال به‌دلیل سرعت فرکانس پایین پردازنده، امتیاز کسب شده توسط تراشه احتمالا تا حدی ناامیدکننده بود. اکنون تبلت گلکسی تب S8 پلاس سامسونگ در وبسایت گیک‌بنچ ظاهر شده است. نتیجه تست این دستگاه اگرچه بهتر به‌نظر می‌رسد؛ اما احتمالا با امتیاز نهایی تراشه کماکان اختلاف دارد.

تست بنچمارک روی دستگاهی با شناسه Samsung SM-X808U اجرا شده است. رمزگشایی شماره مدل نشان می‌دهد که این دستگاه همان نسخه آمریکایی گلکسی تب S8 پلاس با قابلیت اتصال 5G است. این تبلت مجهز به 8 گیگابایت رم و سیستم‌عامل اندروید 12 است (ظاهرا از اندروید 12L خبری نیست؛ اما تست بنچمارک احتمالا در شناسایی ورژن سیستم‌عامل دچار اشتباه شده است).

گلکسی تب S8 پلاس در تست پردازش تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به‌ترتیب امتیازات 1211 و 3193 را کسب کرد. برای مقایسه جالب است بدانید که گلکسی S22 پلاس با تراشه اگزینوس 2200 پیش‌تر در تست‌های پردازش تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای گیک‌بنچ موفق به کسب امتیازات 1073 و 3389 شد.

هر 2 تراشه با استفاده از فرآیند 4 نانومتری شرکت سامسونگ تولید شده و از ساختاری تقریبا یکسان در بخش پردازنده بهره می‌گیرند. به بیان دقیق‌تر هر 2 چیپست مجهز به یک هسته بسیار قدرتمند کورتکس X2 در کنار 3 هسته میانی کورتکس A710 و 4 هسته کم‌مصرف از نوع کورتکس A510 هستند.

نتایج بنچمارک اولیه گلکسی تب S8 پلاس با تراشه اسنپ‌دراگون 898 (سمت چپ) و گلکسی S22 پلاس با تراشه اگزینوس 2200 (در سمت راست)

بایستی خاطرنشان کرد که در تست تراشه اگزینوس 2200، هسته پردازشی کورتکس X2 با حداکثر سرعت خود عمل نکرده است؛ بنابزاین مقایسه‌های اولیه از این دست احتمالا چندان سودمند نخواهند بود (در این‌صورت به‌نظر می‌رسد که امتیاز پایین‌تر هندست ویوو نیز از ملاحظات کمپانی در راستای صرفه‌جویی در مصرف انرژی ناشی شده است).

سرعت عملکرد هسته‌ها در تراشه اسنپ‌دراگون 898 ظاهرا مطابق با پیش‌بینی‌ها بوده و هسته‌های بزرگ، میانی و کوچک به‌ترتیب با فرکانس‌های 3.0، 2.5 و 1.8 گیگاهرتز فعالیت می‌کنند. به منظور مقایسه عملکرد 2 تراشه پرچم‌دار آینده اندرویدی (البته از تراشه Dimensity 2000 ساخت شرکت مدیاتک نیز نبایستی غافل شد) و بررسی میزان پیشرفت آن‌ها نسبت به مدل‌های اسنپ‌دراگون 888 و اگزینوس 2100 ناچارا بایستی تا زمان انتشار نتایج بنچمارک‌های معتبرتر منتظر بمانیم.

بر اساس آخرین اطلاعات لو رفته پیرامون مشخصات گلکسی تب S8 پلاس اکنون می‌دانیم که این تبلت مجهز به یک نمایشگر 12.4 اینچی اولد با نرخ نوسازی 120 هرتزی، تراشه اسنپ‌دراگون 898 (در خصوص عرضه ورژن مجهز به تراشه اگزینوس تردیدهایی وجود دارد)، 8 گیگابایت رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه‌داخلی خواهد بود. بعلاوه انرژی مورد نیاز این تبلت توسط یک باتری 10090 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 45 واتی تامین خواهد شد. سیستم دوربین دوگانه در پنل پشتی تبلت از سنسورهای 13 و 5 مگاپیکسلی میزبانی می‌کند. اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر در قسمت جلویی و اسپیکرهای چهارگانه در طرفین سایر ویژگی‌های گلکسی تب S8 پلاس را تشکیل می‌دهند.

بعلاوه سامسونگ روی توسعه مدل استاندارد گلکسی تب S8 و مدل ممتاز گلکسی S8 اولترا نیز کار می‌کند. این تبلت‌ها احتمالا در ماه ژانویه یا فوریه و همزمان با رونمایی از اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار سری گلکسی S22 معرفی خواهند شد.

1 در مورد “سامسونگ گلکسی تب S8 پلاس با تراشه اسنپ‌دراگون 898 در وبسایت گیک‌بنچ رویت شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH