طرح صیانت به مرکز پژوهش‌های مجلس برگشت خورد!

جلسه دیروز کمیسیون مشترک طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی که نهمین جلسه این کمیسیون بود؛ با حضور نمایندگانی از مرکز ملی فضای مجازی، صداوسیما، وزارت ارتباطات، مرکز پژوهش‌های مجلس، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، اتاق بازرگانی و کمیسیون کسب و کارهای دانش‌بنیان برگزار شد.

در این جلسه، محسن زنگنه، نماینده مجلس و عضو کمیسیون برنامه و بودجه، موضوع نامه وزیر ارتباطات درباره طرح صیانت را مطرح کرد و خواهان بررسی آن شد و به موضوع مطرح نشدن این نامه در جلسات کمیسیون اشاره کرد.

وی در ادامه گفت: از آن‌جایی که در نهایت دولت اجراکننده این طرح خواهد بود باید نظرات و دغدغه‌های آن در طرح صیانت اعمال شود. چرا که از نظر دولت ایرادات بسیاری به برخی بندها و مواد طرح صیانت وارد است.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات، در این نامه خطاب به کمیسیون مشترک طرح صیانت از فضای مجازی گفته بود باید نظرات و دغدغه‌های مردم و کسب‌وکارها در این طرح اعمال شود.

در نهایت با در نظر گرفتن نامه وزیر ارتباطات، درباره برگشت این طرح به مرکز پژوهش‌های مجلس، رای‌گیری شد و با رای مثبت و اعلام موافقت اکثر اعضای کمیسیون، این طرح به مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ارجاع داده شد تا ظرف ده روز بررسی‌های بیشتر روی آن صورت بگیرد و نظرات و دغدغه‌های مردم و موارد مدنظر دولت، روی آن اعمال شود و اصلاحات لازم بر روی آن انجام شود.

شما می‌توانید آخرین اخبار و نتایج مربوط به طرح صیانت را از آی‌تی‌رسان، پیگیری کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH