سیگنال

معرفی امن‌ترین پیام‌رسان‌های اندروید و iOS

همه ما روزانه از شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های پیام رسان استفاده می‌کنیم و مهم‌ترین دغدغه ما حفظ امنیت و حریم خصوصی در این پلتفرم‌های اجتماعی است. حفظ امنیت به ویژه در پیام‌رسان‌ها اهمیت پیدا می‌کند زیرا این دسته از برنامه‌ها به طور کامل جای پیام‌های کوتاه SMS را گرفته‌اند و عملا اکثر ارتباطات روزانه ما با دیگران در پیام‌رسان‌ها رقم می‌خورد، به همین دلیل بهتر است برای ارتباط با دیگران، امن ترین پیام رسان های موجود برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS را بشناسید.

امن ترین پیام رسان کدام است؟ در این زمینه باید گفت که تولید کنندگان تمامی پلتفرم‌های آنلاین به ویژه شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ ها توجه ویژه‌ای به مبحث ایمنی و امنیت اطلاعات کاربران خود دارند.

در واقع شاید مهم‌ترین ویژگی برای یک پیام رسان میزان امنیت آن است زیرا کاربران داده‌های شخصی خود را در این پلتفرم‌ها با دیگران به اشتراک می‌گذارند و قطعا هیچ کاربری دوست ندارد تا اطلاعات شخصی‌اش به دست دیگران بیفتد یا در فضای مجازی منتشر شود.

مبحث امنیت میان پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی تفاوت دارد، در پیام‌رسان‌ها شما اطلاعات خود را کمتر با گروهی از مخاطبین به اشتراک می‌گذارید و در اصل ارتباط بین شما و تعداد محدودی از مخاطبانتان برقرار است. اما در شبکه‌های اجتماعی اطلاعات شما با گروهی از مخاطبین و یا به اصطلاح دنبال کنندگان به اشتراک گذاشته می‌شود، در این شبکه‌ها کاربران کمتر به صورت خصوصی با یکدیگر چت می‌کنند.

اما به هر شکل هر دو گروه از برنامه‌ها وظیفه دارند تا از اطلاعات کاربران در برابر نفوذ و حملات هکرها، فیشینگ و نشر اطلاعات جلوگیری کنند. در میان برخی برنامه‌ها که عموما پیام‌رسان‌ها هستند موفق‌تر و برخی برنامه‌ها که عموما شبکه‌های اجتماعی هستند، ناموفق‌ترند. تجربیات گذشته نشان داده که فیسبوک، توییتر و اینستاگرام به عنوان برجسته‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان بارها در تامین امنیت اطلاعات کاربران خود شکست خورده‌اند و اطلاعات کاربران این سه پتفرم نشر پیدا کرده است.

امن ترین پیام رسان

نمونه بارز این اتفاق استفاده از اطلاعات کاربران فیسبوک برای استفاده‌های سیاسی در انتخابات سال 2016 آمریکا به نفع دونالد ترامپ بود، جریانی که عواقب سنگینی برای فیسبوک داشت و حتی پای مارک زاکربرگ را به دادگاه باز کرد. به این ترتیب نمی‌توان بر روی امنیت شبکه‌های اجتماعی حساب باز کرد و بهتر است برای ارتباط با دیگران از امن ترین پیام رسان‌ های موجود که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم، استفاده کنید.

این مطلب را نیز بخوانید: معرفی 10 شبکه اجتماعی محبوب در جهان

در ادامه 5 پیام رسان برتر بر اساس امنیت را رده بندی کرده‌ایم و امن ترین راه ارتباط با دیگران را به شما معرفی می‌کنیم، همراه آی‌تی‌رسان باشید:

سیگنال

هر چند سیگنال در ایران فیلتر شده اما این برنامه امن ترین پیام رسان موجود در بازار است. سیگنال یک رسانه غنی و جایگزینی برای برنامه‌های قدیمی و نا ایمن SMS و MMS محسوب می‌شود و حتی در میان پیام‌رسان‌های آنلاین می‌تواند جای اسکایپ یا فیسبوک مسنجر را بگیرد. این برنامه از استانداردهای امنیتی رمزنگاری پشتیبانی می‌کند. همچنین کاربران می‌توانند تعیین کنند که قسمت‌هایی از مکالمات آنها بعد از مدتی منقضی و حذف شوند.

توسعه دهندگان سیگنال نیز تلاش می‌کنند ویژگی‌هایی را ارائه کنند که فضایی امن برای حریم خصوصی و امنیت محتوای کاربران داشته باشد. سیگنال یک نرم افزار متن باز است، بنابراین هرکس می‌تواند کدهای برنامه را بررسی نماید و از استفاده از آن مطمئن شود.

keybase

مأموریت این برنامه این است که رمزگذاری را آسان و کاربرپسند نماید. این برنامه ابزارهای کاملی شامل ارتباطات اجتماعی ارائه می‌دهد که جایگزین Slack و Discord می‌شود. همچنین این برنامه در دستگاه‌های مختلفی قابل اجراست و امکان ساخت گروه را نیز می‌دهد. تمامی این قابلیت‌ها بطور سراسری رمزگذاری می‌شود و keybase هیچ اطلاعی از محتوای کاربران یا امکان دسترسی به آنها را ندارد.

تلگرام

تلگرام دیگر نیازی به معرفی ندارد، این برنامه با استفاده از رمزنگاری سراسری از حریم خصوصی کاربران پشتیبانی می‌کند. کاربران در این برنامه می‌توانند کانال یا گروه ایجاد کنند و با دیگران در ارتباط باشند، امکانات بسیار خوب تلگرام باعث شده تا این پیام رسان تعدادی از مهم‌ترین وظایف شبکه‌های اجتماعی را نیز انجام دهد اما در عین حال امنیت برای تلگرام حرف اول را می‌زند و تمامی پیام‌های رد و بدل شده در این پیام رسان به صورت رمزنگاری شده و غیرقابل پیگیری هستند.

امن ترین پیام رسان

اسنپ‌چت

اسنپ‌چت از آن دست پیام‌رسان‌هایی است که با شعار حفظ امنیت معرفی شده است. اسنپ‌چت به کاربران خود وعده داده که محتواهای چند رسانه‌ای فقط یک بار به اشتراک گذاشته شوند. کاربران می‌توانند برای عکس‌ها، تصاویر و متن‌هایی که در این پلتفرم بارگذاری شده‌اند محدودیت بگذارند تا پس از مدت کوتاهی از چت و حتی سرورهای اسنپ‌چت حذف شوند.

مؤسس این برنامه با راه اندازی اسنپ چت، تلاش کرده است تا فشار و نگرانی ناشی از شبکه‌های اجتماعی که اطلاعات شخصی کاربران در آن‌ها برای همیشه ذخیره می‌شوند را بکاهد. این شبکه اجتماعی همچنین، عکس‌ها و ویدیوها را بطور کامل رمزنگاری می‌کند و جایگزینی عالی برای ارسال ویدیوها با استفاده از MMS با برنامه‌های استاندارد پیام رسانی اندروید یا imessage در گوشی‌های اپل است.

امن ترین پیام رسان

واتساپ

برنامه واتساپ محبوب‌ترین برنامه پیامرسان در جهان است. این برنامه با بیش از 2 میلیارد کاربر در جهان، نزدیک‌ترین رقیبش یعنی فیسبوک مسنجر را پشت سر می‌گذارد. اگرچه فیسبوک واتساپ را در سال 2014 خرید، افزودن رمزنگاری سراسری به این برنامه در حال انجام بود. رمزنگاری سراسری که با رمزنگاری به کار رفته در برنامه سیگنال یکسان است و این عملیات در همه بخش‌های واتساپ، در سال 2016 تکمیل شد.

نظر شما چیست؟ به نظر شما امن ترین پیام رسان برای اندروید و iOS کدام است؟ شما به امنیت پیام رسان مورد استفاده خود اهمیت می‌دهید؟ شما از کدام یک از این پیام‌رسان‌ها استفاده می‌کنید؟

1 در مورد “معرفی امن‌ترین پیام‌رسان‌های اندروید و iOS”

  1. کاربر گرامی با توسعه فناوری اگه مشکلی پیش بیاد و نیاز باشه با حکم قضایی اطلاعات واتساپ و تلگرام و اینستا و .. هم قابل استخراج هست پس اینقدر جوش نزنید

    “نمونه اش مکالمه روح زم با دوستش در مورد تمرین رژه رضا پهلوی با شلوارک در خونه اش ”

    بنابراین باید یاد بگیرم فضای مجازی و حقیقی قوانین مشابه دارند همونطور که شما با لباس شنا سوار تاکسی نمی شید و هر حرفی را حتی در کشورهای دیگه نمی گید پس باید در فضای مجازی هم ظاهر مناسب و کلام مناسب داشته باشیم

    سکرت چت هم یه جوک بیش نیست مثال واضحش این هست که با دوستت رفتی کافه خصوصی صحبت کنی اما صاحب کافه هم میاد کنار شما میشینه!!!!!

    بنابراین تمام پیام رسان های داخلی و خارجی امن هستند اگر از قانون “هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد “پیروی کنیم و با این حساب صرفه اقتصادی با پیامرسان داخلی هست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH