سری شیائومی 12 احتمالا در روز 7 دی ماه معرفی خواهد شد

چند روز قبل شیائومی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این کمپانی نخستین اسمارت‌فون مجهز به جدیدترین تراشه کوالکام موسوم به اسنپ‌دراگون 8 Gen1 را عرضه خواهد کرد. اکنون به لطف اطلاعات فاش شده توسط یک خبرچین قابل اعتماد با شناسه Digital Chat Station به‌نظر می‌رسد که اسمارت‌فون شیائومی 12 در روز 28 دسامبر (7 دی ماه) معرفی خواهد شد.

سری شیائومی 12 شامل مدل‌های شیائومی 12، شیائومی 12 پرو و شیائومی 12X خواهد بود

شخص خبرچین ادعا می‌کند که خانواده پرچم‌دار آینده شیائومی شامل 3 عضو با اسامی شیائومی 12، شیائومی 12 پرو (یا احتمالا شیائومی 12 اولترا) و شیائومی 12X خواهد بود. هر 3 مدل ضمن برگزاری رویداد آینده شیائومی در فاصله چند روز مانده به آغاز سال میلادی جدید معرفی خواهند شد. در حال حاضر این 3 هندست با اسامی رمز L3، L3A و L2 شناخته می‌شوند.

هندست مدل پرو به احتمال فراوان مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 8 Gen1 خواهد بود. با این‌حال مدل معمولی شیائومی 12 نیز احتمالا از تراشه مشابهی استفاده خواهد کرد. از سوی دیگر شیائومی 12X احتمالا محصولی اقتصادی‌تر به‌شمار رفته و به همین دلیل از تراشه‌ای با توان پردازشی پایین‌تر بهره‌برداری خواهد کرد. با این‌حال 3 مدل مورد اشاره از برخی جوانب دیگر نیز احتمالا تفاوت‌هایی با یکدیگر خواهند داشت. این تفاوت‌ها در سیستم دوربین و نمایشگر مشهود خواهند بود. هر 2 هندست شیائومی 12 و شیائومی 12 پرو احتمالا مجهز به نمایشگرهای 120 هرتزی خواهند بود؛ اگرچه نمایشگر مدل گران‌قیمت‌تر احتمالا از رزولوشن بالاتری بهره‌مند خواهد شد. مدل مقرون‌به‌صرفه‌تر شیائومی 12X نیز احتمالا از یک نمایشگر ضعیف‌تر اما کماکان قابل احترام 90 هرتزی بهره خواهد برد.

از جنبه دوربین‌های مورد استفاده در سری شیائومی 12 نیز بایستی خاطرنشان کرد که مدل ارزان‌قیمت‌تر احتمالا دارای دوربین‌های کمتر با مشخصات سخت‌افزاری ضعیف‌تر خواهد بود. اسمارت‌فون‌های شیائومی 11T و 11T پرو در اوایل سال جاری عرضه شدند و سیستم‌های دوربین به‌کارگیری شده در آن‌ها از جنبه سخت‌افزاری کاملا مشابه یکدیگر بودند. شیائومی 11T پرو در زمینه ضبط ویدیو توانمندتر ظاهر شد؛ اما این برتری صرفا مدیون به‌کارگیری تراشه قدرتمندتر در هندست مذکور بود.

چنان‌چه اسمارت‌فون‌های شیائومی 12 و 12 پرو از تراشه‌های اسنپ‌دراگون مشابهی استفاده کنند؛ در این‌صورت کمپانی به منظور ایجاد تمایز میان این 2 هندست احتمالا یکی از مولفه‌های دوربین را از مدل معمولی حذف نموده یا صرفا توانایی‌های یکی از دوربین‌ها را کاهش خواهد داد. اما تاریخچه فناوری موبایل نشان می‌دهد که سناریوی نخست محتمل‌تر خواهد بود.

با این‌حال شایان به ذکر است که تاکنون هیچ‌گونه اطلاعات رسمی یا جزئیات قابل‌توجهی پیرامون سری شیائومی 12 منتشر نشده است؛ بنابراین تقریبا تمامی اطلاعات ارائه شده صرفا مبتنی بر حدس و گمان هستند. با این‌حال به‌کارگیری تراشه اسنپ‌دراگون 8 Gen1 در مدل‌های گران‌قیمت‌تر تقریبا تنها سناریویی است که تحقق آن حتمی به‌نظر می‌رسد؛ چرا که شیائومی نیز پیش‌تر اعلام کرده که یکی از نخستین مشتریان تراشه پرچم‌دار جدید کوالکام به‌شمار می‌رود.

تصویر محافظ نمایشگر شیائومی 12 پرو منتشر شد

اخیرا تصاویری از محافظ نمایشگر تولید شده برای اسمارت‌فون شیائومی 12 پرو در فضای وب منتشر شده است. این تصویر دربردارنده جزئیاتی پیرامون برخی مشخصات بالقوه هندست بوده و توسط وبسایت Gizmochina منتشر شده است.

به‌نظر می‌رسد که این‌بار نیز شیائومی از ایده حفره دوربین کروی‌شکل کوچک در مرکز نمایشگر استفاده خواهد کرد؛ سناریویی که پیش‌تر در خصوص اسمارت‌فون شیائومی 11T پرو نیز عملی شد. کاهش ضخامت چانه تحتانی گوشی نیز احتمالا برای بسیاری از کاربران مایه خرسندی خواهد بود. اما این تصاویر لزوما نشان‌دهنده طراحی نهایی هندست نبوده و لذا بایستی به صحت و سقم آن‌ها با دیده تردید نگاه کرد.

تصویر این محافظ نمایشگر فرضی نشان می‌دهد که شیائومی 12 پرو احتمالا مجهز به یک نمایشگر 6.67 اینچی خواهد بود. به‌نظر می‌رسد که لبه‌های خمیده نمایشگر کماکان در این هندست شیائومی نیز به چشم خواهند خورد. البته میزان انحنای لبه‌ها احتمالا در مقایسه با مدل نسل قبلی تا حدی کاهش یافته است. به هرحال بایستی به‌خاطر داشت که از نظر برخی افراد، کاهش انحنای لبه‌های نمایشگر به افزایش کارآیی آن کمک خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH