لنوو به دنبال عرضه یک تبلت گیمینگ با اندازه کوچک است!

لنوو یکی از تولیدکنندگان پیشرو کامپیوترهای شخصی و تبلت‌ها در جهان به‌شمار می‌رود. این شرکت دارای طیف گسترده‌ای از محصولات مختلف بوده و قادر به رقابت با تولیدات برندهای برتر موجود در بازار است. با این‌حال لنوو هنوز به برخی حوزه‌های بازار وارد نشده است. به‌عنوان مثال محصولات این برند در زمینه گیمینگ تقریبا انگشت‌شمار هستند. البته لنوو در این حوزه تولیداتی داشته است؛ اما با شنیدن نام این برند هیچ‌گاه تصویری از گجت‌های گیمینگ در ذهن متبادر نمی‌شود. اکنون به‌نظر می‌رسد که این وضعیت احتمالا در آینده نزدیک دستخوش تغییر خواهد شد.

امروز مدیر بازاریابی مشتریان و مصرف‌کنندگان شرکت لنوو در چین تصویری از یک تبلت جدید را در شبکه اجتماعی Weibo منتشر کرد. دلایل متعددی وجود دارد که باور کنیم این محصول همان تبلت گیمینگ کوچکی است که شایعات از مدت‌ها قبل به عرضه آن اشاره داشتند. اگرچه پیرامون ویژگی‌های این تبلت جزئیات زیادی منتشر نشده است؛ اما با توجه به تصویر منتشر شده می‌توان فرضیاتی را مطرح کرد.

با توجه به تصویر می‌توان دریافت که قاب مورد استفاده برای این تبلت از پهنای یکسان در تمامی بخش‌ها برخوردار نبوده و حاشیه میزبان دوربین جلویی بسیار عریض‌تر به‌نظر می‌رسد. به‌طور کلی در حال حاضر اکثر تبلت‌های اندرویدی شاخص بازار از نمایشگرهایی با اندازه حدودا 11 اینچی استفاده می‌کنند. بعلاوه تعداد مدل‌های کوچک موجود در بازار نیز انگشت‌شمار است. برندهای تولیدکننده تبلت‌های اندرویدی احتمالا مایل به ورود به حوزه‌ای نیستند که آی‌پد مینی اپل در آن دست بالا را در اختیار دارد.

در واقع تبلت گیمینگ لنوو به نوعی آی‌پد مینی شرکت اپل را به چالش خواهد کشید. البته آی‌پد مینی یک تبلت گیمینگ به‌شمار نمی‌رود؛ اما سخت‌افزار به‌کارگیری شده در آن امکان اجرای بازی‌های نسبتا سنگین را فراهم می‌کند. این موضوع بدان معنا نیست که آی‌پد مینی گیمرهای موبایلی را هدف گرفته است. اندازه حدودا 8 اینچی تبلت برای کنترل بازی مساعدتر بوده و فضای خنک‌کننده بیش‌تری را نسبت به اسمارت‌فون‌ها فراهم خواهد کرد. بنابراین محصولاتی از این‌دست احتمالا به موفقیت دست خواهند یافت.

در حال حاضر شرکت لنوو مدل‌های 11.5 و 12.6 اینچی شیائوشین تبلت پرو و ورژن 13 اینچی یوگا پد پرو را عرضه کرده است. این گجت‌ها با پردازنده بسیار محبوب اسنپ‌دراگون 870 روانه بازار می‌شوند. با این‌حال به‌نظر می‌رسد که تبلت گیمینگ کوچک آینده لنوو مجهز به چنین تراشه قدرتمندی نخواهد بود. از سوی دیگر این تبلت بایستی قادر به پردازش امور گرافیکی باشد. بنابراین دلایل زیادی وجود دارد که تصور کنیم لنوو احتمالا مقوله قیمت را نادیده گرفته و اساسا روی عملکرد دستگاه تمرکز می‌کند.

آی‌پد مینی نزدیک‌ترین رقیب تبلت گیمینگ کوچک آینده لنوو به‌شمار رفته و از نمایشگر 8.3 اینچی Liquid Retina با رزولوشن 1488 در 2266 پیکسل، تراشه 6 هسته‌ای بومی A15 Bionic اپل، 64 یا 256 گیگابایت حافظه‌داخلی و دوربین‌های پشتی و جلویی با رزولوشن 12 مگاپیکسل بهره می‌گیرد. باتری یکی از جالب‌ترین مشخصه‌های این تبلت به‌شمار رفته و عملکرد خودکار دستگاه برای مدت حداکثر 10 ساعت را تضمین می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH