تراشه M3 شرکت اپل احتمالا با استفاده از فرآیند 3 نانومتری TSMC تولید خواهد شد

نتایج تست بنچمارک و بررسی‌های اولیه تراشه‌های M1، M1 پرو و M1 مکس شرکت اپل تا حد زیادی مثبت و امیدوارکننده بوده است. بنابراین حتی اگر جزو طرفداران محصولات شرکت اپل نیستید؛ در این‌صورت احتمالا کماکان برای شما جالب خواهد بود که بدانید با ادامه روند توسعه فناوری توسط اپل، تراشه‌های آینده سری M از چه قابلیت‌های ویژه‌ای برخوردار خواهند بود.

بر اساس شنیده‌ها تراشه سری M3 اپل یکی از تولیدات آینده این شرکت به‌شمار خواهد رفت. گزارش منتشر شده توسط وبسایت Digitimes نشان می‌دهد که کمپانی TSMC تولید آزمایشی تراشه بر پایه فرآیند 3 نانومتری را آغاز نموده و این تراشه‌ها به احتمال فراوان در سال 2023 معرفی خواهند شد.

اگرچه پیرامون ویژگی‌های احتمالی تراشه M3 هیچ‌گونه اطلاعات جامعی در دست نیست؛ اما کاهش مقیاس فرآیند تولید، مزایای مختلفی از جمله افزایش سرعت پردازش و بهبود بهره‌وری انرژی را به‌دنبال خواهد داشت.

البته این اظهارات به‌معنای ناکارآمدی تراشه M2 نخواهد بود؛ مدلی که احتمالا در سال 2022 معرفی خواهد شد. در واقع تراشه تولید شده بر پایه فرآیند 3 نانومتری بسیار هیجان‌انگیزتر به‌نظر می‌رسد. همچنین بر اساس شایعات، شرکت اپل در صدد طراحی یک تراشه 3 نانومتری برای آی‌فون‌های آینده خود است؛ اما به‌دلیل مشکلات موجود، عرضه این تراشه احتمالا به سال 2023 موکول خواهد شد. بنابراین زمان رونمایی احتمالی اپل از تراشه 3 نانومتری M3 نیز چندان مایه تعجب نخواهد بود.

یقینا در حال حاضر بایستی به صحت و سقم این اطلاعات با دیده تردید نگاه کرد؛ چرا که اکنون تا سال 2023 زمان بسیار زیادی باقی‌مانده است. با این‌حال پیش‌بینی تحولات حوزه فناوری در آینده دوردست همواره امری جالب‌توجه به‌نظر می‌رسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH