پتنت جدید هواوی در رابطه با لوله‌های حرارتی تاشو برای گوشی‌های تاشو!

هنوز اطلاعات زیادی در مورد هواوی Mate V منتشر نشده است (ظاهراً یک گوشی تاشو که در آستانه عرضه است) اما به هر حال شایعات همیشه وجود دارند. اکنون پتنتی منتشر شده است که نشان می‌دهد هواوی چگونه ممکن است این دستگاه را خنک نگه دارد.

این پتنت که توسط LetsGoDigital (از طریق Notebookcheck.net) شناسایی شده است، یک سیستم مدیریت حرارتی هوشمندانه را نشان می‌دهد که شامل یک لوله حرارتی تاشو است. لوله حرارتی به طور سنتی بخشی از یک گوشی هوشمند شناخته شده است و ارتباطی به تاشو بودن گوشی ندارد.

مانند همیشه در مورد پتنت‌ها، هیچ نشانه‌ای از این که این ایده ممکن است در کدام دستگاه هواوی اعمال شود، وجود ندارد. با توجه به اینکه شایعه شده که Huawei Mate V در اوایل این ماه عرضه می‌شود، این لوله حرارتی غیرمتعارف و قابل خم شدن احتمالاً در آن گنجانده نخواهد شد.

هواوی در آینده

بیشتر این پتنت از توضیحات بسیار فنی تشکیل شده است (تا 46 صفحه) و می‌دانیم که یک لایه پلیمری انعطاف‌پذیر در وسط آن وجود دارد. طبق گفته هواوی، لوله حرارتی می‌تواند از مس، تیتانیوم یا آلومینیوم باشد.

واضح است که هوآوی متعهد شده تا در آینده گوشی‌های تاشو بیشتری تولید کند و احتمالا در سال 2022 بتوانیم شاهد گوشی‌های تاشو و جدید این کمپانی باشیم (Huawei Mate X، Huawei Mate Xs و Huawei Mate X2).

Huawei Mate V چیزی متفاوت به نظر می‌رسد و گفته می‌شود که از حالت تاشو گوشی‌هایی مانند Samsung Galaxy Z Flip 3 و Motorola Razr استفاده می‌کند.


نوآوری در دستگاهای تاشو

کشف این پتنت جدید از هوآوی یادآور بسیاری از نوآوری‌ها در صنعت گوشی‌های هوشمند بوده که اکنون در حال رخ دادن است. در حالی که شاید اکثر مردم تمایل کمتری نسبت به این دستگاه‌ها نشان بدهند، باید بدانیم که دستگاهای تاشو جای نوآوری و پیشرفت بسیاری دارند و حس متفاوت‌تری را به ما ارائه می‌دهند.

البته نوآوری اصلی این است که مکانیسم تاشو در مرکز هر دستگاه است. از آنجایی که شرکت‌هایی مانند سامسونگ گوشی‌های تاشو بیشتری عرضه می‌کنند (مانند گلکسی زد فولد 3) این فناوری در طول زمان رشد کرده و قابل اعتمادتر شده است.

با این حال، سازندگان از تاشوها به عنوان راهی برای نمایش سایر ویژگی‌های پیشرفته استفاده می‌کنند، ویژگی‌هایی همچون:

  • صفحه‌نمایش‌های ثانویه برای اعلان‌ها
  • دوربین‌های سلفی که در زیر صفحه قرار دارند
  • پشتیبانی از قلم‌ها
  • و حالا احتمالا لوله‌های حرارتی تاشو

احتمالا تاشو بودن گوشی به سازنده القا می‌کند که در حال تولید یک گوشی آزمایشی است و این، فضا را برای تست برخی دیگر از قابلیت‌های جدید فراهم می‌کند؛ چیزی که ما از آن استقبال می‌کنیم. به نظر می‌رسد که در آینده نیز تعداد زیادی از این دستگاه‌های نوآورانه را ببینیم چرا که گوگل و اپل نیز بر طبق شایعات، احتمالا وارد این بازار خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH