کلید رهایی کسب و کارهای اینترنتی از مجوزهای پیچیده، در دستان شرکت‌های پرداخت یار

چندین سال است که دریافت مجوزهای پیچیده و صعب‌الوصول برای گرفتن درگاه پرداخت، تبدیل به غول بی شاخ و دم بسیاری از کسب و کارهای آنلاین شده است. مشاغل اینترنتی بسیاری به واسطه دشواری روند دریافت این مجوزها، از خیر فعالیت در بستر اینترنت گذشتند و به روش سنتی خدمات و محصولات خود را ارائه دادند و به سود کم قانع شدند. تا اینکه روش پرداخت یاری به کمک تجارت الکترونیک آمد.

 

تا چند سال قبل، اگر افراد سعی داشتند به واسطه وب سایت خود فروش اینترنتی داشته باشند، مثلا محصول خاصی را بفروشند و یا مهارت خود را از طریق فروش فیلم آموزشی به افراد دیگری ارائه دهند، موظف به فراهم‌کردن مدارک و مجوزهای مختلفی از مراجع ذی‌صلاح بودند تا بتوانند درگاه پرداخت اینترنتی قانونی در سایت خود قرار دهند.

 

از طرف دیگر با پیشرفت علم و تکنولوژی، مشاغل بیشتری در بستر اینترنت شکل گرفت و نیاز بیشتری به زیرساخت‌های پرداختی احساس می‌شد. در این شرایط بانک مرکزی تصمیم به ایجاد یک نهاد پرداختی به نام پرداخت یار گرفت که تحت نظارت شاپرک و با عقد قرارداد با شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات پرداخت (PSP)، با شرایطی بسیار راحت‌تر و با امکانات بیشتر، درگاه پرداخت اینترنتی ارائه دهد.

 

تفاوت شرکت های PSP و پرداخت یار

تفاوت‌های زیادی بین این دو شرکت ارائه‌دهنده خدمات پرداختی وجود دارد اما آنچه که در اینجا حائز اهمیت است، تفاوت در نحوه ارائه درگاه پرداخت اینترنتی و امکانات متفاوت این دو شرکت است.

ارائه درگاه پرداخت اینترنتی توسط PSP:

درگاه پرداخت اینترنتی از ابتدا توسط PSPها (شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت) با هزینه راه‌اندازی اولیه، بدون کارمزد و همچنین بدون سرویس‌های پرداختی مورد نیاز، به کسب و کارهای آنلاین ارائه می‌شود.

 

شرایط دریافت درگاه پرداخت از PSP:

 

  • ارائه اینماد (نماد اعتماد الکترونیک)
  • ارائه کد مالیاتی
  • ارائه جواز کسب
  • تصویر سند مالکیت و یا اجاره‌نامه با تاریخ معتبر
  • تصویر روزنامه رسمی آگهی تاسیس
  • نداشتن منع قانونی فعالیت از اداره کار
  • و ….

 

 

واضح است که فراهم کردن این مدارک، چقدر فرآیند دریافت درگاه را سخت و طاقت‌فرسا می‌کند. ضمن اینکه در صورت فراهم‌بودن این مدارک نیز، مدت زیادی طول می‌کشد تا درگاه پرداختی با امکانات کم، ارائه شود.

ارائه درگاه پرداخت اینترنتی توسط پرداخت یار:

 

علاوه بر PSPها، پرداخت یارهای رسمی بانک مرکزی نیز درگاه پرداخت اینترنتی ارائه می‌دهند. درگاه پرداختی که توسط پرداخت یارها ارائه می‌شود “درگاه پرداخت اینترنتی واسط” نام دارد.

 

برای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی واسط نیازی به هزینه اولیه نیست و با ارائه اطلاعات معتبر شناسایی، در سریع‌ترین زمان ممکن، به متقاضیان، درگاه پرداخت ارائه می‌شود.

 

برای مثال پرداخت یار زیبال فرآیند ارائه درگاه پرداخت اینترنتی خود را به نحوی سریع و راحت تعریف کرده است که متقاضیان در صورت تکمیل مدارکشان، در کمتر از 24 ساعت، به سریع‌ترین و امن‌ترین درگاه پرداخت اینترنتی دسترسی داشته باشند.

مزایای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی از شرکت های پرداخت یار

دریافت درگاه پرداخت اینترنتی واسط از پرداخت یارها علاوه بر اینکه در وقت و هزینه صرفه جویی می‌کند، مزایای ویژه زیادی دارد که در ادامه به مهم‌ترین و پرکاربردترین آنها اشاره شده است.

 

پشتیبانی قوی و حرفه ای:

 

یکی از نقاط قوت پرداخت یارها، برخورداری از پشتیبانی قوی است که نسبت به PSPها حمایت بیشتری از پذیرندگان به عمل می‌آورد.

 

پرداخت یار زیبال، یکی از قوی‌ترین و حرفه‌ای ترین تیم‌های پشتیبانی را در میان سایرین دارد که علاوه بر هدایت لحظه به لحظه کاربر از زمان ثبت نام در سایت، بعد از دریافت درگاه نیز در صورت بروز اختلال یا سوال به سرعت پاسخگوی کاربران خود است.

 

کیف پول:

 

از مزایایی که برخی از پرداخت یارها مانند زیبال دارند، کیف پول است. این محصول به گونه‌ای طراحی شده است که حساب تمام تراکنش ها و وجوه تجمیع‌شده بصورت یکجا و یکپارچه قابل مشاهده است و تمام واریزی‌ها و انتقال به حساب های دیگر را می‌توان از این کیف پول، به صورت مجزا به انجام رساند.

 

سرویس تسهیم:

 

یکی از مزایایی که کیف پول زیبال ایجاد کرده است سرویس تسهیم است. این پرداخت یار برای کسب و کارهای چند شریکی سرویسی طراحی کرده است که به وسیله آن افراد می‌توانند وجوهی که از هر تراکنش در کیف پول تجمیع می‌شود را در زمان دلخواه با نسبت دلخواه  به حساب هر شریک منتقل کنند.

 

برای مثال؛ اگر کسب و کاری 3 شریکی است و هرکدام به نسبتی مشخص دارای سهم هستند، همین که یک تراکنش 1 میلیون تومانی انجام شد، این مبلغ با نسبت تعیین شده، طبق زمان بندیی که شما تعریف می‌کنید، به حساب هرکدام از شرکا (به طور خودکار) انتقال پیدا می‌کند.

 

به این ترتیب دیگر نیازی نیست مجددا از طریق مراجعه به بانک و یا کارت به کارت به صورت دستی این تقسیم وجوه صورت بگیرد.

 

مسیردهی هوشمند:

 

بعضی از پرداخت یارهای بانک مرکزی با دو یا چند PSP قرارداد دارند. در نتیجه هنگامی که فروشگاه اینترنتی شما به درگاه پرداخت آن پرداخت یار مجهز باشد، وب سایت شما به تعداد بیشتری درگاه پرداخت مجهز خواهد بود و به واسطه آن، نرخ تراکنش‌های موفق و فروش کسب و کار افزایش میابد.

 

شرکت زیبال با اتصال به بیش از 5 PSP (به پرداخت ملت، پاسارگاد، سداد، سامان کیش و…) و رصد لحظه‌ای وضعیت هرکدام از آن‌ها، پرداخت کننده را به سریع‌ترین و پایدارترین PSP منتقل می‌کند و اجازه نمی‌دهد هیچ تراکنشی به دلیل اختلالات زیرساختی ناموفق تمام شود.

 

 

سرویس‌هایی که در موردشان صحبت کردیم تنها بخشی از امکاناتی است که  با دریافت درگاه پرداخت اینترنتی واسط به کسب و کارها ارائه می‌شود.

 

پرداخت اینترنتی فرآیندی است که بسیاری از کسب و کارها به دلیل عدم آگاهی و انتخاب نادرست درگاه پرداخت اینترنتی از بابت آن آسیب جدی می‌بینند و مشتریان خود را از دست می‌دهند.

 

به همین دلیل شناخت بهترین پرداخت یاری که بتواند بهترین درگاه پرداخت اینترنتی را ارائه دهد و پاسخگوی نیازها و چالش‌های کسب و کار شما باشد، بسیار اهمیت دارد.

 

اگر شما هم به دنبال راهی هستید تا در سریع‌ترین زمان ممکن کسب و کار اینترنتی خود را راه‌اندازی کنید و درگاه پرداخت امن و سریعی را به همراه امکانات و سرویس‌های مورد نیاز خود داشته باشید، می‌توانید از پرداخت یار زیبال که در بین کسب و کارهای بزرگ بسیار مطلوب واقع شده است، استفاده کنید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH