تصاویر مدل‌های سه‌گانه سری گلکسی تب S8 سامسونگ منتشر شد

طراحی دستگاه‌های الکترونیکی کار آسانی نیست و ساخت یک محصول منحصربه‌فرد همواره با چالش‌هایی همراه است. سامسونگ یکی از معدود شرکت‌هایی بود که تحت تاثیر استفاده فراگیر از نمایشگر ناچ‌دار قرار نگرفت. بسیاری از کمپانی‌های چینی از الگوی طراحی ناچ‌دار برای محصولات خود استفاده کردند؛ اما سامسونگ از چنین رویکردی تبعیت نکرد. با این‌حال غول کره‌ای نهایتا تسلیم شد و تحت تاثیر جذابیت ناچ قرار گرفت.

پیش‌تر در ماه اکتبر رندرهایی از تبلت گلکسی تب S8 اولترا در فضای وب منتشر شد. تصاویر مذکور نشان داد که این تبلت از طراحی ناچ‌دار مشابه با آی‌فون‌های اپل استفاده خواهد کرد. بدین‌ترتیب افرادی که تصور می‌کردند سامسونگ به‌سراغ استفاده از الگوی طراحی ناچ‌دار نخواهد رفت؛ احتمالا ناامید خواهند شد. اخیرا یک خبرچین مشهور با نام ایوان بلاس رندرهایی از تبلت‌های گلکسی تب S8، گلکسی تب S8 پلاس و گلکسی تب S8 اولترا را منتشر کرده است. بر این اساس مدل اولترا دارای ناچ با اندازه کوچک خواهد بود.

با توجه به اعتبار ایوان بلاس و میزان اطلاعات لو رفته توسط وی تقریبا با اطمینان 100 درصدی می‌توان اعلام کرد که طراحی ظاهری تبلت‌ها به همین شکل خواهد بود. در واقع گلکسی تب S8 اولترا حقیقتا از طراحی ناچ‌دار بهره خواهد برد. این تبلت با وجود نمایشگر 14.6 اینچی و قابلیت پشتیبانی از قلم استایلوس به شهرت رسیده است.

از سوی دیگر گلکسی تب S8 پلاس مجهز به یک پنل اولد 12.4 اینچی با نرخ نوسازی 120 هرتزی و دوربین پشتی دوگانه خواهد بود. بر اساس برآوردهای تقریبی انجام شده، سری گلکسی تب S8 احتمالا در 3 ماهه نخست سال آینده معرفی خواهد شد.

در 3 ماهه سوم سال 2021 شرکت سامسونگ جایگاه خود به‌عنوان دومین تولیدکننده بزرگ بازار تبلت را حفظ کرد

فروش جهانی تبلت در 3 ماهه سوم سال 2021 نسبت به دوره مشابه سال قبل 15 درصد کاهش یافت. بر اساس اعلام تحلیل‌گران موسسه تحقیقاتی کانالیز، این کاهش فروش شامل تمامی مدل‌های تبلت‌ها در سراسر جهان به‌جز منطقه آسیا-اقیانوسیه می‌شود. اگرچه به لحاظ میزان فروش، شرکت اپل کماکان رتبه اول را در اختیار داشته و میزان نقل و انتقال تبلت‌های سامسونگ به میزان قابل‌توجهی کاهش یافته است؛ اما کمپانی کره‌ای کماکان یکی از رهبران بازار تبلت به‌شمار می‌رود.

سامسونگ کماکان رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. این شرکت در دوره 3 ماهه سوم سال 2021 موفق به فروش 7.2 میلیون دستگاه تبلت شد. همچنین تعداد کل تبلت‌های فروخته شده در سراسر جهان طی 3 ماهه سوم سال جاری میلادی برابر با 37.7 میلیون دستگاه بود. در عین‌حال سامسونگ طی دوره زمانی مشابه در سال گذشته موفق به فروش 9.03 میلیون دستگاه تبلت در سراسر جهان شده بود.

به‌طور کلی طی 3 ماهه سوم سال 2021 میزان نقل و انتقال تبلت‌ها شامل لپ‌تاپ‌های کوچک و کروم‌بوک‌ها در منطقه اروپا، خاورمیانه و آفریقا افت 27 درصدی را تجربه کرد. بعلاوه میزان کاهش فروش تبلت‌ها در سرزمین چین، منطقه آمریکای‌ شمالی و آمریکای لاتین نیز به‌ترتیب معادل با 14، 24 و 1 درصد بود. در عین‌حال فروش تبلت‌ها در منطقه آسیا و اقیانوسیه با رشد 23 درصدی مواجه شد.

با نگاهی به بازار تبلت می‌توان دریافت که سامسونگ با کسب سهم 19.1 درصدی جایگاه دوم را در اختیار گرفته و اپل نیز با سهم 40.4 درصدی از فروش تبلت‌ها در رتبه اول قرار دارد. در فهرست 5 تولیدکننده برتر تبلت در جهان، اسامی شرکت‌های لنوو، آمازون و هواوی نیز به چشم می‌خورد. سهم این شرکت‌ها از بازار به لحاظ میزان فروش به‌ترتیب معادل با 11.3، 7.4 و 6.6 درصد بوده است.

در عین‌حال سامسونگ به‌سختی توانست نام خود را در میان 5 تولیدکننده برتر دستگاه‌های کامپیوتری (شامل تبلت‌ها) قرار دهد. از این منظر شرکت سامسونگ پس از برندهای لنوو، اپل، اچ‌پی و Dell رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH