۴۳۰ گیگابایت از پهنای باند اینترنت بین‌الملل قطع شد!

کندی اینترنت و افت کیفیت آن، چند ماهی است که گریبان‌گیر کاربران ایرانی شده و موجبات نارضایتی آن‌ها را فراهم کرده است؛ به دنبال بروز این مسئله، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تشکیل کمیته ویژه بررسی کیفیت اینترنت، در صدد کشف علت این مشکل و رفع آن برآمدند.

حالا شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرده است که در چند روز گذشته، به علت قطع سگمنت دوم فیبر نوری، ۴۳۰ گیگابایت از ظرفیت پهنای باند این شرکت از دسترس خارج شده است که این موضوع می‌تواند به مشکل افت سرعت و کیفیت اینترنت دامن بزند و وضعیت را بدتر کند.

سهراب آغ‌بیات، معاون فنی شرکت ارتباطات زیرساخت در این باره گفت: در چند روز اخیر، سگمنت دوم فیبر نوری که متعلق به شرکت GBI بوده و در محدوده دریایی بین قطر و امارات قرار داشت، قطع شد و این موضوع باعث شد که ۴۳۰ گیگابایت از ظرفیت پهنای باند بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت از دست برود.

آغ‌بیات در ادامه گفت: از آن‌جایی که سگمنت دوم فیبر نوری مذکور کاملا قطع شده است، بازیابی کردن مجدد این مسیر، کار زمان‌بری است؛ اما در حال جایگزین کردن ظرفیت‌های جدید از مسیرهای دیگر هستیم و به‌زودی ظرفیت‌های جدید برای تامین این بخش از ترافیک، بهره‌برداری خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH