قالیباف: تکمیل شبکه ملی اطلاعات از نان شب واجب‌تر است

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، امروز در جلسه علنی مجلس به پروژه شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و گفت: زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات، مهم‌ترین موضوع کشور است و در حال حاضر، ایجاد شبکه ملی اطلاعات از نان شب واجب‌تر است.

قالیباف در ادامه گفت: یکی از دردهای بی‌درمان کشور در حوزه دیجیتال، پروژه‌های ناتمام است. وقتی یک پروژه نیمه‌تمام باقی می‌ماند، باعث می‌شود که هزینه صرف شود اما نتیجه‌ای حاصل نگردد؛ بنابراین وزیر ارتباطات باید این پروژه‌ها را تکمیل کند. یکی از همین پروژه‌ها، شبکه ملی اطلاعات است که وزیر ارتباطات قول داده است این پروژه را تکمیل کند و هرسال گزارشی از میزان پیشرفت این پروژه، ارائه دهد.

وی همچنین با اشاره به اینکه شبکه ملی اطلاعات گام بزرگی در راستای مبارزه با فساد است، گفت: ایجاد دولت الکترونیک، پایه و اساس تحول در حکمرانی است و اگر ما به دنبال شفاف سازی، مبارزه با فساد و ایجاد عدالت اقتصادی و اجتماعی هستیم، باید پروژه شبکه ملی اطلاعات را جدی گرفته و تکمیل کنیم.

وی همچنین به طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: شایعاتی که درباره این طرح وجود دارد و جوسازی‌هایی که علیه آن در فضای مجازی صورت گرفته، بیخود است. مجلس به دنبال تعطیل کردن پلتفرم‌ها نیست؛ چرا که معیشت مردم به آن گره خورده است. بلکه دولت به دنبال حمایت از مشاغل خرد در فضای مجازی است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH