نظر معاون علمی‌ و فناوری رئیس‌جمهور درباره محکومیت مدیرعامل دیوار

بیست و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار دیروز آغاز به کار کرد. در حاشیه این نمایشگاه، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، در اثنای سخنان خود به موضوع محکومیت اشکان میرآرمندهی، مدیرعامل پلتفرم دیوار اشاره کرد.

چندی پیش، اشکان میرآرمندهی، مدیرعامل پلتفرم دیوار، به اتهام فراهم آوردن موجبات فساد و فحشا از طریق جذب زنان تن‌فروش، به حبس محکوم شده بود. این حکم در حالی داده شد که موارد اتهام، بین اشخاص دیگری و در خارج از فضای کنترل پلتفرم دیوار اتفاق افتاده بود و به همین دلیل پس از پیگیری‌هایی که صورت گرفت، بنا شد که در این حکم تجدیدنظر شود و اجرای آن به تعویق افتاد.

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، به مشکلات استارت‌آپ‌ها در کشور اشاره کرد و گفت: در مسیر اکوسیستم استارت‌آپی کشور، یک سری مشکلات حقوقی و قانونی وجود دارد. این مشکلات از همان ابتدای شروع به کار تاکسی‌های اینترنتی وجود داشته و هنوز هم حل نشده است؛ دلیل بروز مشکلاتی از این دست، این است که قوانین کشور مطابق با اکوسیستم جدید شکل نگرفته است.

وی در ادامه گفت: مشکلی که برای پلتفرم دیوار به وجود آمد نیز طبیعی است و از همین دسته مشکلات است و همه ما باید در راستای رفع مشکلات حقوقی و قانونی استارت‌آپ‌ها تلاش و مبارزه کنیم.

در ادامه پرویز کرمی، مدیرکل روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید نظر دولت درباره محکومیت مدیرعامل دیوار چیست، گفت: عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، از مدتی پیش پیگیر حل این مشکل بوده و اقدامات لازم را در این راستا انجام داده‌اند.

کرمی در ادامه گفت: غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه، نیز شخصا از مدیرعامل دیوار حمایت کرده و برای رسیدگی به این موضوع، حکم ویژه‌ای صادر کرده است.

وی در نهایت افزود: رئیس قوه قضائیه در تلاش برای حل مشکلات حقوقی و قانونی استارت‌آپ‌هاست و همچنین اقدامات وی در زمینه کمک به نخبگان و همچنین بازگرداندن ایرانیان خارج از کشور برای کمک به رشد و توسعه کشور، بی‌نظیر بوده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH