یکی از اعضای هیئت رئیسه مجلس: دولت و مجلس به دنبال محدودسازی فضای مجازی نیستند!

علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات و یکی از اعضای هیئت رئیسه مجلس در رابطه با طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی گفت: امروزه رسانه‌های غیررسمی، مدیریت افکار عمومی را برعهده گرفته‌اند و باعث شده‌اند که مخاطب، اخبار واقعی و غیرواقعی را از هم تشخیص ندهد. این رسانه‌ها که هیچ چارچوب و قواعدی ندارند در رابطه با طرح صیانت به گونه‌ای فضاسازی کرده‌اند که این طرح می‌خواهد پیام‌رسان‌های خارجی را تعطیل کند؛ در صورتی که مجلس به دنبال چنین کاری نیست.

وی با تاکید بر اهمیت پیام‌رسان‌های خارجی گفت: امروزه فضای مجازی، ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جامعه را تحت تاثیر قرار داده است و کسب‌وکار و ارتزاق عده زیادی از مردم به فضای مجازی پیوند خورده است. بنابراین مجلس به دنبال آن نیست که خللی به این موضوع وارد کند.

سلیمی با اشاره به اینکه مجلس نمی‌خواهد چیزی را از مردم پنهان کند، ادامه داد: شایعاتی را مطرح کرده‌اند مبنی بر اینکه پس از اصل 85 شدن طرح صیانت، دیگر این طرح پشت درهای بسته بررسی می‌شود؛ در حالی که این موضوع خلاف واقع است و جلسات کمیسیون‌ مشترک طرح صیانت از فضای مجازی، به صورت کاملا شفاف برگزار شد و به طور مستقیم جهت اطلاع عموم مردم پخش شد.

وی افزود: در رابطه با دیدگاه دولت درباره این مسئله نیز باید گفت که در حال حاضر، خود دولت نیز کالاهای اساسی را از طریق فضای مجازی عرضه می‌کند؛ بنابراین این موضوع نشان می‌دهد که دولت نیز به دنبال محدودسازی فضای مجازی نیست.

وی در نهایت گفت: در حال حاضر این طرح در مرکز پژوهش‌های مجلس در حال بررسی است. چرا که این طرح دارای پیچیدگی‌های خاصی است و با زندگی مردم مستقیما در ارتباط است. به همین دلیل لازم است که با دقت بیشتری بررسی شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH