هیلو اینفینیت، کال‌آف‌دیوتی ونگارد یا بتلفیلد 2042؛ بهترین شوتر سال 2021 کدام است؟

در این مقاله تصمیم داریم تا بررسی کنیم در این سال پر از بازی شوتر اول شخص، بهترین آن‌ها کدام است: هیلو اینفینیت، کال‌اف‌دیوتی ونگارد و یا بتلفیلد 2042؟

سال 2021 پر بود از بهترین نام‌های آشنای دنیای شوتر اول شخص. از نسخه جدید Call of Duty و بتلفیلد مورد انتظار تا هیلو که بعد از مدت‌ها شاهد نسخه جدید آن هستیم. اگر از طرفداران این ژانر هستید، قطعا شانس به شما رو کرده زیرا برخلاف بسیاری از سال‌ها، حال گزینه‌های زیادی دارید که بین آن‌ها انتخاب کنید.

در این مقاله قصد داریم تا به بررسی و مقایسه کلی این سه بازی بپردازیم تا شاید شما نیز کمی از سردرگمی خارج شوید و بهترین تصمیم را اتخاذ کنید. در ادامه هر کدام را تحت سه مبحث کلی قبل از بازی، شرایط فعلی بازی و آینده بازی بررسی خواهیم کرد.

Call of Duty Vanguard

قبل از بازی

برای آنکه ببینیم چه شد به اینجا رسیدیم باید نگاهی به آخرین عناوین این مجموعه بندازیم. Cold War ،Warzone و Modern Warfare همگی از حال و هوای مربوط به آینده خارج شده و به گذشته یا حال روی آورده‌اند. طبیعی هم بود، با انتقاداتی که از Infinite Warfare شد، اکتیویژن فهمید که وقت آن رسیده تا به عقب بازگردد.

بعدها اشاره‌هایی به وجود ونگارد را در وارزون دیدیم و تفنگ‌های بسیار قدرتمندی با اشاره به بازی جدید این سری را در وارزون دیدیم. کمی بعد نیز تریلر‌ها منتشر شدند تا با نام و محتوای کلی این بازی بیشتر آشنا شویم.

شرایط فعلی بازی

ونگارد در تاریخ 19 شهریور ماه منتشر شد. کمپین بازی در زمان جنگ جهانی دوم جریان دارد اما با دیدگاهی اغراق شده یا گاها متفاوت که دست سازنده‌ها برای داستان سرایی و طراحی مراحل باز شود. داستان در مورد چهار سرباز فوق حرفه‌ای است که برای اولین بار گروه عملیاتی مدرن را تشکیل می‌دهند و به ماموریتی برای دزدیدن یک قطار فرستاده می‌شوند.

بازی ما را به عقب و بازه‌های زمانی متفاوت می‌برد تا ببینیم که چرا هر کدام از این چهار سرباز تا این حد ماهر بوده و چه شد که به اینجا رسیده‌اند. این موضوع به داستان کمک می‌کند تا ما را به محیط‌های مختلف و شرایط مختلفی ببرد و توانایی‌های به خصوص هر شخصیت که در مواردی خوب و در موارد دیگر بد طراحی شده‌اند را به ما نشان دهد.

داستان پولینا پتروا (Polina Petrova)، تک تیرانداز گروه اما از بقیه جذاب‌تر و شنیدنی‌تر است. با اجرای خوب کاراکتر و طراحی مراحل مربوط به پولینا، از بهترین لحظات بازی مربوط به او می‌شود.

مالتی‌پلیر بازی با 20 نقشه و تنوع خوبی از سلاح‌ها لانچ شد که نوآوری و مود‌های جدیدی را در آن شاهد بودیم. تغییرات کوچک بود اما به خوبی در فرمول این سری جا خوش کردند.

در کل مانند روتین چند ساله سری ندای وظیفه شاهد پیشرفت یا تغییرات چشمگیری نیستیم و باز هم با فرمول تقریبا ثابت آن رو‌به‌رو هستیم. این تکراری بودن و نداشتن نوآوری برای برخی عذاب‌آور و برای برخی که از این فرمول راضی‌اند، خوب است.

بهترین شوتر

بازی همچنین بخش زامبی را نیز شامل بود که ابتدا بدون پازل‌ها و ایستراگ‌ها لانچ شد و قرار بود در ادامه به آن اضافه شود.

آینده بازی

خبر‌هایی از نسخه بعدی مدرن وارفر به گوش می‌رسد که مخاطبان را بسیار هیجان‌زده کرده است. همچنین وارزون به دریافت آپدیت و نقشه جدید ادامه خواهد داد تا مخاطبان خود را نگه دارد.

Battlefield 2042

قبل از بازی

در حالی که بسیاری از مخاطبان و طرفداران ناراحت و عصبانی شدند، توقع همه از حالت مالتی‌پلیر بتلفیلد بسیار بالا رفت؛ زمانی که اعلام شد این بازی با قیمت 70 دلاری خود قرار نیست کمپین داشته باشد و فقط حالت آنلاین و چند نفره را در این بازی می‌توانید تجربه کنید و بسیاری توقع داشتند که این عنوان بهترین شوتر 2021 لقب بگیرد. مخصوصا زمانی که بسیاری از عناوین فقط آنلاین رایگان هستند.

بهترین شوتر

بتای بازی که منتشر شد، همه متوجه شدند که شاید این توقع کمی زیادی بالاست چراکه بازی پر از ایراد و باگ و مشکلات بود و با این که گفتند این نسخه مربوط به چند ماه قبل است، اکثرا می‌دانستند که قرار نیست همه این مشکلات حل شود.

شرایط فعلی بازی

بازی بتلفیلد 2042 در تاریخ 28 آبان منتشر شد. همان طور که انتظار می‌رفت بازی دارای مشکلات و باگ بود اما چیزی که انتظار نداشتیم تا این حد زیاد بودن مشکلات آن بود. مشکلات تا حدی زیاد بود که بسیاری از کاربران بازی را ترک کردند و یا پس دادند، گویا که خاطراتشان با سایبرپانک و ای‌فوتبال زنده شده بود.

یکی از تغییرات اصلی بازی اضافه شدن اسپشیالیست‌ها بود که به بتلفیلد حال و هوای اورواچ بخشیده است. البته بازی طوری طراحی شده تا اگر یکی از این شخصیت‌ها بودید بدان معنا نباشد که نتوانید کار دیگری انجام دهید یا نقش دیگری را بازی کنید و دست‌تان باز گذاشته شده است. نقشه‌های بازی بزرگ بوده و گاها شاهد نبرد‌های عظیمی هستیم.

از دیگر ایراداتی که به بازی وارد بوده، خالی بودن بخش‌هایی از این نقشه‌های بزرگ است که باید طی مدت زمان طولانی از آن‌ها بگذریم تا به محیط‌های اصلی برسیم.

ایراد دیگر آن است که توسعه دهنده بازی در چرخه‌ای از ارائه راه حل‌هایی افتاده که خود مشکل‌ساز‌ هستند. برای مثال حق انتخاب بالا در سلاح‌ها باعث شده بود که بسیاری از افراد در نقشه یک راکت لانچر همراه خود داشته باشند و وسایل نقلیه بسیار ضعیف شده بودند. پس استودیو سازنده قدرت لانچر‌ها را کاهش داد و حال همه از ضعیف بودن آن‌ها ناراضی‌اند و وسایل نقلیه در تمام نقشه جولان می‌دهند.

بهترین شوتر

بتلفیلد همچنین یک حالت به نام پورتال را به بازی اضافه کرده است که در آن بازیکن‌ها می‌توانند حالت‌های دلخواه خود را طراحی کنند و امکانات این حالت نیز بسیار بالا بوده که منجر به بالا رفتن تنوع در بازی می‌شود.

آینده بازی

درست است که ایرادات بازی زیاد بود اما نباید نادیده گرفت که سرعت دایس (توسعه دهنده بازی) در حل این مشکلات نیز مثال زدنی بوده است. همچنین با اضافه شدن Vince Zampalla ( سازنده تایتان‌فال و ایپکس لجندز) به گروه توسعه بازی می‌توان به بهبود شرایط آن خوش‌بین‌تر بود.

Halo Infinite

قبل از بازی

مدت زمان زیادی بود که سری هیلو عنوان جدیدی به خود ندید. آخرین عنوان در این مجموعه که به عنوان یکی از بهترین شوتر های تاریخ از آن یاد می‌شود، Halo 5 بود که با انتقادات بسیاری نیز رو‌به‌رو شده بود. همچنین Master Chief Collection نیز در 5 سال اخیر عرضه شد و به مرور کامل‌تر شد.

بهترین شوتر

تا این که در E3 2018 در کنار معرفی اولیه Xbox Series X، هیلو اینفینیت معرفی شد. بازی به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا تاخیر خورد و از لانچ به همراه اکس‌باکس جدید در 2020، با یک سال تاخیر در سال 2021 منتشر شد. یکی دیگر از دلایل تاخیر بازی البته نمایش پرحاشیه آن در سال 2019 بود که با انتقادات بسیاری نسبت به گرافیک خود رو‌به‌رو شد.

شرایط فعلی بازی

هیلو اما قرار بود که در تاریخ 17 آذر منتشر شود اما در سالگرد 20 سالگی اکس‌باکس به صورت غیرمنتظره‌ای بخش مالتی‌پلیر بازی در تاریخ 24 آبان‌ماه منتشر شد. یکی از اولین نقاط قوت این بازی، رایگان بودن بخش چند‌نفره و آنلاین آن است. آن هم در حالی که بازی‌ مانند بتلفیلد فقط برای مالتی‌پلیر خود 70 دلار دریافت می‌کند!

بهترین شوتر

مالتی‌پلیر بازی اما بسیار با استقبال رو‌به‌رو شد. بازی به شدت سرگرم‌کننده است و می‌تواند اوقات جذابی را برای شما فراهم کند. در واقع سازندگان از وقت اضافه خود، به خوبی استفاده کرده و بازی‌ در خور سری هیلو عرضه کردند. یکی از تغییرات اصلی در این بازی، اضافه شدن گجت‌هاست. از گرپل شات تا دراپ‌وال استفاده از این گجت‌ها بسیار لذت بخش است و حالت‌های بسیاری به وجود می‌آورد. این گجت‌ها آنقدر خوب پیاده سازی شده‌اند که بسیاری مشغول بررسی کار‌های عجیبی شده‌اند که می‌توان در بازی انجام داد.

ما نیز در آی‌تی‌رسان مجموعه‌ای از این ترفند‌ها و روش‌هایی که بازی به شما نمی‌گوید را گردهم آورده‌ایم که می‌توانید در این مقاله مطالعه کنید.

البته حالت آنلاین آن ضعف‌هایی نیز دارد. برای مثال کمی سرور‌های بازی مشکل دارند که توسعه دهنده بازی مشغول برطرف کردن آن‌هاست. همچنین تعداد مود‌های بازی و تعداد نقشه‌ها نیز در هنگام عرضه کم بود که به سرعت به آن‌ها افزوده می‌شود و تا الان نیز چندین حالت اضافه شده است.

کمپین بازی نیز از سویی دیگر گیم‌پلی‌ هیجان انگیز و سرگرم کننده‌ای دارد. داستان آن راضی کننده خواهد بود و گرافیک بازی نیز بسیار بهبود یافته است. در بازی باری دیگر مستر چیف را دنبال می‌کنیم تا ببینیم این بار چگونه از پس خطراتی که بشریت را تهدید می‌کند بر خواهد آمد.

بهترین شوتر

این بار بازی دارای یک نقشه جهان باز است که در آن می‌توانید به انجام فعالیت‌های مختلف بپردازید. یکی از مشکلات کمپین بازی اما نبود تنوع محیطی زیاد است که کمی باعث یکنواختی می‌شود.

هیلو همچنین در مراسم گیم‌آواردز 2021 به عنوان بهترین بازی سال از نظر مخاطبان انتخاب شد. برای آشنایی با دیگر برندگان این مراسم این مطلب را مطالعه کنید.

آینده بازی

به نظر می‌رسد که توسعه دهنده بازی یعنی 343 Industries بسیار به مخاطبانش گوش می‌دهد و به سرعت ایرادات کوچک بازی را برطرف می‌کند. همچنین مود‌ها، نقشه‌ها و سلاح‌های بسیاری به بازی اضافه خواهد شد و قرار است برای مدت طولانی طرفداران این مجموعه را سرگرم کند.

بهترین شوتر 2021 کدام است؟

امسال سال سختی بود برای به دست آوردن این عنوان. مخصوصا با توجه به عناوین مورد انتظاری که در راه بودند و در نهایت همگی به مقصد خود یعنی خانه مخاطبین رسیدند.

برخی فراتر از انتظار و برخی ناامید کننده ظاهر شدند. بازی بتلفیلد با ایراداتی که داشت، نتوانست مخاطبان خود را راضی کند اما ممکن است در آینده وضعیت آن بهبود یابد. از سویی دیگر ونگارد محتوای خارق‌العاده‌ای ارائه نداد و همان چیزی را فراهم کرد که این روز‌ها از سری Call of Duty انتظار می‌رود: همان فرمول پاسخگوی همیشگی با بهبود و کمی تغییر. اما این تجربه را با ثبات زیادی نسبت به رقبا ارائه داد و مشکلات زیادی در تجربه آن وجود نداشت.

در نهایت نیز هیلو اینفینیت که شاید کسی توقعش را نداشت، بسیار خوب ظاهر شد و چه طرفداران این سری و چه مخاطبان جدید و دیگر شوترباز‌ها را راضی کرد. درست است که ایراداتی دارد اما برتری‌های آن بسیار بیشتر است. همچنین ایرادات هیلو نیز به زودی برطرف خواهند شد تا تجربه بی‌نقصی از این بازی را ارائه دهد.

به همین دلیل می‌توان با اطمینان نسبتا بالایی هیلو را بهترین شوتر سال 2021 دانست و تجربه آن را به هر کس که به این ژانر علاقه دارد، پیشنهاد کرد. البته این بدان معنا نیست که دیگر شوتر‌ها امسال بازی‌های بدی باشند، تجربه آن‌ها نیز خالی از لطف نیست و می‌توانند بسیار سرگرم کننده باشند.

به نظر شما بهترین شوتر 2021 کدام بازی است؟ آیا بازی دیگری به جز این سه بازی بود که باید در این مقاله از آن نام برده می‌شد؟ نظرات خود را با ما و دوستان‌تان در آی‌تی‌رسان به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH