لو رفتن مشخصات جدیدی از Xperia Z3

به نظر می‌رسد که جدیدترین پرچم‌دار سونی، یعنی Z3 تغییرات زیادی نسبت به نسل قبلی خود نداشته و تنها کمی بهبود نسبت به نسخه قبلی خود را در پی خواهد داشت.

بعد از عرضه رسمی Z2، بازار شایعات در خصوص Z3 و برادرش یعنی Z3 Compact بسیار داغ است. همان‌طور که چند روز پیش عکسی را که به این دوگوشی نسبت داده‌شده بود را برایتان به نمایش گذاشتیم، امروز هم شایعاتی که در مورد ویژگی‌های این گوشی شنیده می‌شود راکمی باهم مرور می‌کنیم.

یکی از وبلاگ‌های خبری مرتبط با کمپانی سونی، اخیرا اسکرین شاتی مربوط به یکی از گوشی‌های جدید سونی را در وبلاگ خود قرار داده است که به‌احتمال زیاد Z3 است. در این عکس مدل این تلفن همراه D6653 نوشته‌شده است.

z3

طبق این عکس، پردازنده‌ای که بر روی Z3 به‌کاررفته است از نوع Snapdragon 801 است. پس بنابراین نمی‌توانیم منتظر استفاده از نسل جدید و 64 بیتی پردازنده‌های کوآلکام یعنی سری 805 بر روی این پرچم‌دار باشیم. هرچند که ممکن است سونی نیز، همانند اصلی‌ترین رقبایش یعنی ال‌جی و سامسونگ، این دستگاه خود را در چند مدل وارد بازار کند.مثلا Z3 Prime یا حتی Z3 Ultra!‌

علاوه بر این، این عکس به ما نشان می‌دهد که رزولوشن این دستگاه نیز همانند نسل قبلی اش FHD است و فعلا خبری از وضوح  QHD درگوشی‌های سونی نخواهد بود. پس طرفداران این کمپانی ژاپنی برای دسترسی به رزولوشن 2560 در 1440 باید کمی دیگر صبر کرده و فعلا به 1080p بسنده کنند.

سیستم‌عامل این گوشی نیز، اندروید کیت‌کت یا 4.4 است که خوب البته در این مورد نگرانی خاصی نباید وجود داشته باشد. نسخه جدید این سیستم عامل محبوب، یعنی اندروید L فعلا در حال تکمیل و توسعه است و بعید است که نسخه نهایی آن تا پایان امسال عرضه شود، به همین دلیل شاید Z3 برای عرضه اولیه از نسخه 4.4 استفاده کند!‌

اما تفاوت این گوشی با نسخه قبلی‌اش در چیست؟‌

شاید بتوان مهم‌ترین تفاوت بین Z2 و Z3 را در باریکی آن‌ها دانست. قرار است نسخه جدید Z تنها 7 میلی‌متر ضخامت داشته باشد.

البته هنوز هیچ اطلاعاتی در خصوص دوربین به‌کاررفته در این پرچم‌دار منتشرنشده است که به‌محض دریافت اطلاعات جدید در اختیار شما قرار خواهیم داد.

اما به نظر شما آیا عرضه این گوشی با داشتن این تفاوت‌های کوچک با نسل قبل، به‌عنوان پرچم‌دار از سوی سونی قابل‌پذیرش است؟

آیا سونی بازهم با طراحی تکراری وارد بازار خواهد شد؟

شاید دردسری که سامسونگ با طراحی‌های یکنواختش برای گوشی‌های خود درست کرد، سونی را هم کمی اذیت کند.

نظر شما چیست؟‌

 

2 در مورد “لو رفتن مشخصات جدیدی از Xperia Z3”

  1. این مشخصات واقعی هستش چه بهتر ولی ظاهر گوشی تو مقاله ایی که قبلا تو سایت گذاشته بودید با عکس گوشی ظاهر بدی داره اصن نمیشه بهش نگاه کرد

  2. از نظر طراحی که چندین بار مدیران سونی به طور رسمی گفتن که طراحی بی شک عوض خواهد شد….
    از نظر چیپ801 بعید میدونم، شاید سونی میخوات اشتباه سامسونگ رو تکرار نکنه و سطح توقعات رو بالا نبره..ومحصولش موقع معرفی جذابیتش و سورپرایزش بیشتر بشه…..
    شاید هم801 بزنه و به طراحی جدید و قدرت بیشتر دوربین مثلا 20 اتوماتیک دل خوش کنه…یاعلی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH