ردیابی و مسیریابی لوکیشن پمپ بنزین

چگونه نزدیک‌ترین پمپ‌ بنزین را پیدا کنیم؟

پیدا کردن نزدیک ترین پمپ بنزین همواره یک چالش بزرگ برای افراد دارای خودروی شخصی بوده و این چالش گاها می‌تواند شما را به دردسرهای بزرگی بیندازد.

اما حالا که در سال 2022 زندگی می‌کنیم و همه چیز در اپلیکیشن‌های موبایلی انجام می‌شود، برای پیدا کردن نزدیک ترین پمپ بنزین نیز باید به سراغ برنامه‌های موبایلی برویم. برنامه‌هایی مانند گوگل مپ، بلد و نشان که از مشهورترین برنامه‌های مسیریاب و نقشه برای ما ایرانی‌ها هستند، قابلیت‌هایی را برای یافتن نزدیک ترین پمپ بنزین در هر منطقه‌ای که شما قرار دارید، ارائه می‌دهند.

تنها لازم است شما یکی از این برنامه‌ها را در گوشی خود نصب کرده باشید تا با قابلیت‌های آن بتوانید نزدیک ترین پمپ بنزین را به محلی که قرار دارید، پیدا کنید.

در واقع روش پیدا کردن نزدیک ترین پمپ بنزین در هر سه برنامه یاد شده بسیار آسان است که شاید حتی 30 ثانیه هم زمان شما را تلف نکند ولی بسیاری از مردم روش یافتن پمپ بنزین‌های اطراف خود را نمی‌دانند. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم تا در این مطلب، روش پیدا کردن نزدیک ترین پمپ بنزین را در سه اپلیکیشن مشهور گوگل مپ، بلد و نشان به شما آموزش دهیم. با آی‌تی‌رسان همراه باشید:

پیدا کردن نزدیک ترین پمپ بنزین در گوگل‌ مپ

ابتدا با محبوب‌ترین برنامه نقشه، یعنی گوگل مپ استفاده می‌کنیم که روی اکثر گوشی‌های ما به صورت پیش‌فرض نصب است. برای یافتن پمپ بنزین‌های اطرف خود و مسیریابی با استفاده از گوگل مپ، مراحل زیر را دنبال کنید:

Google Map Nearest Gas Station SC1

  • برنامه گوگل مپ را باز کنید.
  • در قسمت بالای صفحه، زیر نوار جستجو، نام محل‌های منتخب مانند رستوران، فروشگاه، کافه و غیره مشخص است، گزینه Gas را انتخاب کنید.
  • حال تمام پمپ بنزین‌های اطراف شما در نقشه مشخص هستند و شما می‌توانید با انتخاب هرکدام و زدن گزینه Direction مسیریابی به آن پمپ بنزین را آغاز کنید.

اما اگر نمی‌دانید کدام پمپ بنزین، نزدیک ترین پمپ بنزین به شماست، در قسمت بالای صفحه گزینه Relevance را زده و گزینه Distance را انتخاب کنید.

پیدا کردن مسیر نزدیک ترین پمپ بنزین به من

گزینه Open now را نیز انتخاب کنید تا پمپ بنزین‌هایی که در آن لحظه باز هستند به شما نشان داده شوند.

حال در پایین صفحه، نزدیک ترین پمپ بنزین در نقشه به شما نشان داده می‌شود که می‌توانید با زدن گزینه Direction، مسیریابی به آن پمپ بنزین را آغاز کنید.


مسیریاب بلد

پیدا کردن نزدیک ترین پمپ بنزین در گوگل مپ و بلد، شباهت بسیاری به یکدیگر دارند. در اپلیکیشن بلد نیز پس از ورود به برنامه، در زیر نوار جستجو می‌توانید دو گزینه پمپ بنزین و پمپ گاز را پیدا کرده و متناسب به نوع سوخت خودروی خود، یکی را انتخاب کنید. ما پمپ بنزین را انتخاب می‌کنیم.

یافتن نزدیک ترین پمپ بنزین به وسیله بلد

حال تمام پمپ بنزین‌های موجود در محل به شما نشان داده می‌شود و می‌توانید با انتخاب هر کدام، مسیریابی را آغاز کنید.

اما با زدن گزینه فیلترها در بالای صفحه، امکان جستجوی پمپ بنزین‌ها بر اساس نوع سهمیه بنزین، امتیاز، فاصله با شما و غیره نیز وجود دارد. با انتخاب هرکدام فاصله تا تنها پمپ بنزین‌هایی که شرایط انتخاب شده را دارند به شما نشان داده شوند.

مجددا با انتخاب هر پمپ بنزین از روی نقشه و زدن گزینه مسیریابی از پایین صفحه، می‌توانید مسیریابی به آن پمپ بنزین را آغاز کنید.


استفاده از مسیریاب نشان

پیدا کردن نزدیک ترین پمپ بنزین در برنامه نشان یک تفاوت جزئی با دیگر برنامه‌ها دارد:

پیدا کردن نزدیک ترین پمپ بنزین با نشان

  • ابتدا برنامه نشان را باز کنید.
  • در پایین صفحه بر روی کادر جستجو ضربه بزنید.
  • حال به صفحه جستجو آمده‌اید و می‌توانید گزینه پمپ گاز یا پمپ بنزین را انتخاب کنید.

Neshan Nearest Gas Station SC2

با این کار پمپ بنزین‌های اطراف شما به صورت لیست قابل مشاهده است. شما می‌توانید بر اساس اطلاعات به نمایش درآمده، مانند فاصله تا پمپ بنزین، یک مورد را انتخاب کرده و سپس گزینه مسیریابی را بزنید.

همچنین شما می‌توانید گزینه نمایش روی نقشه را انتخاب کنید تا پمپ بنزین‌های اطراف خود را بر روی نقشه ببینید و با انتخاب هرکدام، مسیریابی را آغاز کنید.

در برنامه نشان، تنها فیلترهای قابل انتخاب برای مسیریابی پمپ بنزین، باز بودن آن پمپ بنزین و امتیاز کاربران است.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH