تمامی مدل‌های سری آی‌فون 14 اپل دارای نمایشگر 120 هرتزی و 6 گیگابایت رم خواهند بود

بر اساس پیش‌بینی‌ها خانواده آی‌فون 14 اپل در فصل پائیز عرضه شده و احتمالا از 4 مدل مختلف با اسامی آی‌فون 14، آی‌فون 14 مکس، آی‌فون 14 پرو و آی‌فون 14 پرو مکس تشکیل خواهد شد. به‌دنبال فروش ناامیدکننده آی‌فون 13 مینی، شرکت اپل تولید مدل مینی را متوقف خواهد کرد.

بر اساس یادداشت تحقیقاتی یک تحلیل‌گر با نام جف پو از موسسه Haitong International Securities، امسال مدل‌های پرو و غیر پرو آی‌فون‌ اپل به لحاظ نمایشگر و ظرفیت حافظه مورد استفاده بیش از هر زمانی به یکدیگر شباهت خواهند داشت.

در واقع بر اساس شنیده‌ها هر 4 مدل سری آی‌فون 14 مجهز به نمایشگرهای 120 هرتزی خواهند بود. این در حالیست که در سری آی‌فون 13 تنها 2 مدل پرو از چنین قابلیتی برخوردار هستند. بعلاوه ظرفیت حافظه رم در هر 4 مدل آی‌فون 14 دقیقا یکسان و برابر با 6 گیگابایت خواهد بود. برای مقایسه بایستی خاطرنشان کرد که هندست‌های آی‌فون 13 و آی‌فون 13 مینی مجهز به 4 گیگابایت رم هستند؛ در حالی‌که مدل‌های آی‌فون 13 پرو و آی‌فون 13 پرو مکس با رم 6 گیگابایتی روانه بازار می‌شوند.

پیش از این جف پو ادعا کرده بود که ظرفیت حافظه رم در مدل‌های آی‌فون 14 پرو و آی‌فون 14 پرو مکس به حداکثر 8 گیگابایت ارتقاء خواهد یافت؛ اما اکنون به‌نظر می‌رسد که چنین سناریویی دیگر عملی نخواهد شد. بررسی وضعیت زنجیره تامین نشان می‌دهد که ملاحظات هزینه‌ای موجب تغییر استراتژی اپل شده است.

با توجه به اینکه مدل‌های گران‌قیمت‌تر پرو و دستگاه‌های ارزان‌قیمت‌تر غیر پرو به لحاظ ظرفیت حافظه رم و نرخ نوسازی نمایشگر مشابه یکدیگر هستند؛ لذا بایستی ببینیم که اپل به منظور ایجاد تمایز در هندست‌های پرو و توجیه قیمت‌گذاری بالاتر آنها چه امکانات و قابلیت‌های منحصربه‌فردی را به آی‌فون 14 پرو و آی‌فون 14 پرو مکس اضافه خواهد کرد.

آی‌فون 13

بی‌تردید دوربین‌ها کماکان یکی از وجوه تمایز به‌شمار خواهند رفت؛ اما پیش از این آی‌فون‌های پرو و غیر پرو به لحاظ نرخ نوسازی نمایشگر و ظرفیت حافظه رم نیز با یکدیگر تفاوت داشتند. شایان به ذکر است که بر اساس اعلام جف پو، سری آی‌فون 14 پرو با حافظه‌داخلی پایه 256 گیگابایتی عرضه خواهد شد؛ در حالی‌که مدل‌های غیر پرو ظاهرا با حافظه پایه 64 گیگابایتی در دسترس مشتریان قرار می‌گیرند. همچنین شایعات متعدد نشان می‌دهند که مدل‌های پرو مجهز به دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی خواهند بود.

چرخه انتشار شایعات پیرامون سری آی‌فون 14 هنوز در مراحل بسیار ابتدایی خود قرار دارد. بنابراین برای تحقق کلیه موارد پیش‌تر اشاره شده هیچ‌گونه تضمینی وجود ندارد. در واقع برای انتشار شایعات جدید و تائید یا به چالش کشیدن شایعات کنونی هنوز فرصت زیادی باقی‌ مانده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH