Raptor Lakeاینتل

پردازنده‌های اینتل Raptor Lake بهترین نمونه برای گیمرها هستند

اینتل بار دیگر اقدام به افزایش حافظه‌ کش پردازنده‌های خود می‌کند؛ این‌ بار در اینتل Raptor Lake. اینتل حافظه نهان پردازنده‌های نسل بعدی Raptor Lake خود را به 68 مگابایت افزایش داده است. این مقدار حافظه در مقایسه با Alder Lake پیشرفتی چشمگیر محسوب می‌شود!

این حافظه نهان به سرعت L1 نیست و می‌توان آن را با L2 و L3 مقایسه کرد (L1 سریعترین حافظه CPU است).

پیکربندی ادعایی 68 مگابایتی Raptor Lake (که به 30 مگابایت L3 و 14 مگابایت L2 تقسیم می‌شود) در مقایسه با 44 مگابایت برای Alder Lake بیش از 50 درصد افزایش یافته و این برای تراشه‌های نسل بعدی اینتل، یک جهش چشمگیر است.


حافظه کش بیشتر در Raptor Lake!

این اولین باری نیست که می‌شنویم اینتل قصد افزایش حافظه پنهان پردازندهای جدید خود را دارد. هم‌اکنون نیز شایعاتی مدعی هستند که ما شاهد یک کش CPU بهبود یافته برای بازی، در سیلیکون نسل سیزدهم اینتل خواهیم بود.

اگر این شایعات صحت داشته باشند، اینتل انتخاب جدیدی را برای گیمرها به ارمغان آورده است، همچنین مزایای IPC (استاندارد‌ انتقال اطلاعات پردازشی) را که نسل جدید سیلیکون به ناچار از آن پیروی خواهد کرد، نیز از یاد نبرید. درست است که اینتل Raptor Lake فقط تجدید معماری Alder Lake خواهد بود، اما لزوما به این معنی نیست که شاهد هیچ تغییر هیجان انگیزی نخواهیم بود.

در جای دیگر، CPU grapevine گفته که پرچمدار نسل سیزدهم یک پردازنده 24 هسته‌ای با 8 هسته عملکرد (اصلی) و 16 ریز هسته (هسته کارآمد) خواهد بود، این مقدار دو برابر پرچمدار فعلی Core I9-12900k است و الزاما خبر از قدرت دو برابری آن نسبت به نسل قبلی خود نمی‌دهد ولی هر چه که باشد، تقویت خیلی خوبی محسوب می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH