اسمارت‌فون شیائومی 12 اولترا از لنز تله‌فوتو با بزرگنمایی 5 برابر بهره خواهد برد

انتظار می‌رود که به‌زودی کمپانی شیائومی از گوشی هوشمند شیائومی 12 آلترا رونمایی کند‌. از چندی پیش اخبار و شایعات زیادی در خصوص این دستگاه منتشر و خصوصیات فنی آن فاش شده است. گزارشی که پیش‌تر توسط منبع خبری موسوم به DigitalChatStation منتشر شد نشان می‌داد که به احتمال فراوان اسمارت‌فون شیائومی 12 آلترا از تنظیمات و چیدمان دوربینی مشابه با نسل قبلی خود برخوردار خواهد بود.

اکنون این منبع خبری در گزارش جدید خود مدعی شد که این دستگاه از یک ماژول دوربین چهار‌گانه بهره خواهد برد که یکی از این لنز‌ها، یک دوربین پریسکوپ با قابلیت بزرگنمایی 5 برابری است. شایان ذکر است که اگر اسمارت‌فون شیائومی 12 آلترا به لنز تله‌فوتوی پریسکوپ با بزرگنمایی 5 برابر مجهز شود، یکی از اولین گوشی‌های هوشمند چینی در سال جاری لقب خواهد گرفت که با چنین محدوده‌ از زوم اپتیکال در بازار عرضه می‌شود.

پیش از این نیز این منبع خبری ابراز نموده بود که تقریباً دوربین تله‌فوتوی هیچ گوشی هوشمندی در بازار از محدوده‌ زوم خوبی برخوردار نیست. لازم به ذکر است که دوربین تله‌فوتوی اکثر دستگاه‌ها مانند وان‌پلاس 10 پرو که اخیراً روانه بازار شده است، از زوم اپتیکال ۳ تا ۳.۳ برابری بهره‌مند هستند.

اکنون اما شواهد نشان می‌دهد که کمپانی چینی شیائومی، اسمارت‌فون شیائومی 12 آلترا را به سنسور تله‌فوتوی نسبتاً بهتری مجهز خواهد نمود. همچنین شایعات حاکی از آن است که شیائومی احتمالا گوشی هوشمند فوق‌الذکر را به تراشه‌ اختصاصی خود موسوم به Surge مجهز خواهد کرد. علاوه بر این، گفته می‌شود که دوربین‌های این گوشی هوشمند توسط شرکت معروف لایکا تولید شده‌اند.

خصوصیات ماژول دوربین شیائومی 12 آلترا

همان‌گونه که پیش‌تر بدان اشاره شد، اسمارت‌فون شیائومی 12 آلترا همراه با چهار دوربین در پنل پشت در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. طبق رندر‌های منتشر شده، دوربین‌های این گوشی هوشمند درون یک ماژول دایره‌ای شکل تعبیه شده‌اند. علاوه بر این، گزارشاتی که اخیرا منتشر شده و قاب شیائومی 12 آلترا را به نمایش گذاشته، نمایه‌هایی از پنل جلویی این دستگاه را نیز فاش نمود.

تصویر قاب گوشی هوشمند شیائومی 12 آلترا

انتظار می‌رود که این گوشی هوشمند از یک نمایشگر امولد 6.6 اینچی با وضوح 2K برخوردار باشد. اما این اسمارت‌فون برخلاف نسل پیشین خود صفحه نمایش ثانویه نخواهد داشت. گفته می‌شود که شیائومی 12 آلترا مجهز به جدیدترین تراشه‌ ساخت شرکت کوالکام، موسوم به اسنپدراگون 8 نسل 1 بوده و از فناوری شارژ سریع سیمی 120 وات بهره‌مند است.

گمان می‌رود که این تلفن هوشمند نیز مشابه عضو کوچکتر سری شیائومی 12، از فناوری شارژ سریع بی‌سیم نیز برخوردار باشد. اگرچه تاریخ عرضه‌ اسمارت‌فون شیائومی 12 آلترا همچنان مبهم باقی مانده است، اما شایعه حاکی از آن است که کمپانی شیائومی این دستگاه را پس از جشنواره‌ بهاره در کشور چین عرضه خواهد کرد. بنابراین می‌توان انتظار داشت که نهایتا شیائومی 12 آلترا را تا پایان ماه فوریه سال جاری میلادی در بازار ببینیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH