SSD اقتصادی جدید Micron، می‌تواند دنیای حافظه لپ‌تاپ‌ها را دگرگون کند

Micron اولین شرکتی است که درایو 176 لایه QLC NAND را با حافظه اختصاصی عرضه کرده و هم‌اکنون این شرکت با عرضه Micron 2400 SSD، راه را برای SSD‌هایی با ظرفیت بالاتر و قیمتی پایین‌تر هموار می‌کند.

به گفته QLC NAND ،Micron نسبت به نسل قبلی خود، 33 درصد سرعت I/O بالاتر و 24 درصد تأخیر کمتری در خواندن اطلاعات را امکان‌پذیر می‌کند. این شرکت انتظار دارد این بهبود عملکرد به سه برابر شدن پذیرش QLC در بازار مصرف‌کننده تا سال 2023 کمک بسیاری کند.

فناوری NAND قرار است عمدتاً در لپ‌تاپ‌ها و دسکتاپ‌های مقرون‌به‌صرفه استفاده شود و به طور بالقوه جایگزین یکی از آخرین موارد استفاده از هارد دیسک‌های داخلی شود.

درایو Micron 2400 SSD

QLC NAND با 176 لایه برای اولین بار در SSD جدید Micron 2400 PCIe 4.0 NVMe که در سه مدل 512 گیگابایت، 1 ترابایت و 2 ترابایت عرضه می‌شود، به نمایش گذاشته شده است.

این شرکت می‌گوید در بالاترین کانفیگ این درایو جدید، ما شاهد سرعت خواندن متوالی 4.5 گیگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن 4 گیگابایت بر ثانیه و حدود 650 هزار یا 700 هزار IOPS هستیم.

اگرچه این سطح از عملکرد به هاردهای SSD رده‌بالای موجود در بازار نزدیک هم نمی‌شود، Micron 2400 حتی از سریع‌ترین هارد دیسک‌ها (HDDها) با اختلاف قابل توجهی پیشی می‌گیرد.

Micron 2400 SSD

مدل 22 در 30 میلی‌متری نیز تنها SSD با ظرفیت 2 ترابایت در جهان است که در این اندازه عرضه می‌شود. این اندازه آن را برای اولترابوک‌ها و سایر لپ‌تاپ‌های سبک و قابل‌حمل نیز مناسب می‌کند. نسخه‌های رایج با اندازه 22x42mm و 22x80mm نیز موجود هستند.

جرمی ورنر، معاون شرکت Micron گفت که ما انتظار داریم تا Micron 2400 جدید به طور قابل‌توجهی پذیرش QLC را در دستگاه‌های مشتریان تسریع کند؛ زیرا گزینه‌های طراحی گسترده‌تر و ظرفیت‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری را امکان پذیر می‌کند.

اگرچه Micron 2400 فقط برای سازندگان لپ‌تاپ در دسترس خواهد بود، اما این شرکت می‌گوید که فناوری 176 لایه NAND در آینده نزدیکی با SSDهای Micron Crucial ادغام شده و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH