Intel SGX DRM

پردازنده‌های جدید اینتل قادر به پخش دیسک بلوری 4K نخواهند بود

Intel SGX DRM برای محافظت از محتوا در برابر سارقان طراحی شده است. با این حال، در بسیاری از موارد، بیشتر از اینکه کمک کند، باعث ایجاد مشکل می‌شود. بنابراین اینتل اقدام به حذف SGX در پردازنده‌های Intel Core 11000 و 12000 Intel می‌کند و باعث این می‌شود که دیسک‌های Ultra HD Blu-ray دیگر در رایانه‌های شخصی مدرن پخش نشوند.

این موضوع اولین بار توسط CyberLink گزارش شد. اینتل پشتیبانی از Intel SGX DRM را در جدیدترین تراشه‌های خود قطع کرده است و با اینکه نسل هفتم تا دهم اینتل قادر به کار با دیسک‌های Ultra HD Blu-ray روی رایانه شخصی است، جدیدترین پردازنده‌های این شرکت از نسل یازدهم و دوازدهم قادر به این کار نیستند.

حذف ویژگی SGX و سازگاری آن با جدیدترین سیستم عامل ویندوز و درایورهای جدید، چالشی اساسی را برای CyberLink برای ادامه پشتیبانی از پخش فیلم Ultra HD Blu-ray در نرم‌افزار‌های پخش مدیا ایجاد کرده است. تا آنجا که مشخص شده، دیگر امکان پشتیبانی از پخش Ultra HD Blu-ray در CPUهای جدیدتر و آخرین پلتفرم‌های ویندوز وجود ندارد.

اینتل بدون دلیل SGX را رها نکرد. همانطور که Bleeping Computer اشاره کرده است، اینتل متوجه شد که از طریق SGX آسیب‌پذیری‌ها و روش‌های حمله متعددی را می‌توان ترتیب داد و همین حفره‌ها باعث شد تا اینتل آن را حذف کند.

البته باید در نظر داشته باشیم که تعداد کاربرانی که از فیلم‌های بلوری 4K روی رایانه‌های شخصی استفاده می‌کنند به اندازه‌ای کم است که حذف اشکالات امنیتی SGX ارزش حذف شدن آن را داشته باشد.

این شرکت به کاربران توصیه می‌کند که به استفاده از نسل هفتم و دهم Core پردازنده‌ها و مادربردهای اینتل که از ویژگی Intel SGX پشتیبانی می‌کنند، ادامه دهند. همچنین گفته شده است که اگر از تماشای دیسک‌های بلوری 4K لذت می‌برید، از به‌روز‌رسانی به ویندوز 11 خودداری کنید تا اطمینان حاصل شود که از این فناوری پشتیبانی می‌شود.

نمی‌توانیم بگوییم که آیا اینتل واقعاً این کار را انجام می‌دهد یا خیر، اما باید در نظر داشته باشید که آیا استفاده از زیرمجموعه‌ای از دیسک‌ها (بلوری) ارزش نگه داشتن رایانه‌های قدیمی را دارد یا خیر. من شخصا ترجیح می‌دهم آخرین درایورها و سیستم‌عامل را داشته باشم، اما در نهایت این تصمیم شماست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH