نگاهی به شبکه استلار و آینده آن!

در روزهایی که می‌گذرانیم در دنیای کریپتو کارنسی؛ گزینه‌های زیادی برای ورود یا سرمایه گذاری‌های کوتاه یا بلند مدت پیش روی افراد وجود دارد.

بدیهی است آگاهی و تحقیق صحیح در مورد رمز ارزی که قرار است بر روی آن سرمایه گذاری کنید، بسیار مهم است. با نگاهی به بازار رمز ارزها حتما تاکنون متوجه شده‌اید که این دنیای جذاب، همان‌طور که پاداش و سودهای جذابی دارد، می‌تواند به راحتی نیز سرمایه شما را بلعیده و نابود کند، پس هیچ چیز در این بازار قطعیت نداشته و همه مسایل معمولا پیش بینی‌هایی هستند که ممکن است هیچ گاه به واقعیت تبدیل نشوند.

رمز ارز XLM یا همان استلار، یکی از گزینه‌های خوب بازار به شما می‌رود. بیایید تا با هم نگاهی به آن داشته باشیم.

استلار چیست؟

شبکه‌ای که در سال 2014 طراحی و در سال 2015 رسما راه اندازی شد. استلار شبکه‌ای اوپن سورس برای ارزها و پرداخت مبتنی بر آن است که در آن امکان ایجاد، ارسال و مبادله انواع دیجیتالی پول، دلار، بیت‌کوین و… وجود دارد. هدف اصلی استلار، گردآوری تمام سیستم‌های مالی جهان در یک شبکه واحد است. این شبکه به گونه‌ای طراحی شده است که برای کاربران کشورهای در حال توسعه نیز مناسب باشد. موضوعی که باعث محبوبیت بیشتر این شبکه در دنیا شد.

این شبکه غیرمتمرکز همانند اکثر پلتفرم‌های موجود از فناوری بلاکچین بهره برده و در میان سرورهای زیادی پخش شده است. طبیعی است که مالک واحدی نداشته و کل آن در اختیار عموم مردم است.

ویژگی منحصر به فرد استلار چیست؟

این شبکه برای تکمیل تراکنش‌های خود از فناوری بلاکچین بهره می‌برد و به عنوان یک شبکه غیر متمرکز، روزانه میزبان میلیون‌ها تراکنش است. مهمترین چیزی که این شبکه را خاص می‌سازد سازگاری آن با نیازهای یک انسان عادی است!

برخلاف دیگر سیستم‌های مبتنی بر بلاکچین مانند بیت کوین و اتریوم، استلار بسیار سریع‌تر، ارزان‌تر و کارآمدتر است. تجربه نهایی کار با این شبکه برای کابران چیزی شبیه به پول نقد است.

لومن چیست؟

لومن یا Lumens ارز دیجیتال بومی شبکه استلار است. برای شروع حساب و یا تراکنش فقط به میزان کمی لومن نیاز است. برای این شبکه، لومن بهترین و منطقی‌ترین گزینه به شمار می‌رود.

به عنوان یک شبکه غیر متمرکز، می‌توان از هر نوع ارزی از طریق استلار استفاده کرد. استلار به دنبال این است که پس انداز افراد را مفیدتر و برای آن‌ها در دسترس‌تر کند. این شبکه داخلی دارای سیستمی است که پول ارسال شده را از طریق استلار به ارز مورد نظر تبدیل می‌کند.

در ابتدا ارز به صورت اتوماتیک به لومن تبدیل شده و سپس مثلا اگر گیرنده فردی در هند باشد، آن پول به روپیه هند تبدیل می‌شود.

استلار چگونه کار می‌کند؟!

برای پوشش یا رسیدن به هدف اصلی اصلی خود برای ردیابی مالکیت، استلار از دفتر کل استفاده می‌کند که در آن شبکه‌ای از رایانه‌های مستقل کار یکدیگر را بررسی می‌کنند. فقدان قدرت مرکزی در آن، تغییر اعداد و تراکنش‌ها را در Stellar غیرممکن می‌کند.

الگوریتم مفید و کارآمد SCP اطمینان می‌دهد که همه چیز هماهنگ بوده و مشکلی وجود ندارد. این دفتر کل دو بخش مهم از داده‌ها را برای هر حساب ذخیره می‌کند. اول اینکه چه قدر مالک هستند و دوم اینکه با این پول چه برنامه‌ای دارند.

در این شبکه، این نودها هستند که دفتر کل را بررسی کرده و نرم افزار اصلی استلار را اجرا می‌کنند. توافق بین این نودها، زمانی که یک تراکنش را شروع می‌کنید، آن را کامل می‌کند. بنابر این شبکه‌های استلار توسط چندین گره تایید می‌شوند.

چرا استلار می‌تواند یک سرمایه گذاری خوب باشد؟

همانطور که می‌دانید استلار در سال 2021 رشد فوق العاده‌ای داشته و چیزی بیش از 400 درصد رشد کرد. تحلیلگران بازار که رشد این رمز ارز را پیش بینی کرده بودند؛ ریزش یا سقوط این ارز را در آینده‌ای نزدیک به هیچ وجه محتمل نمی‌دانند.

قیمت‌های مقرون به صرفه این رمز ارز در کنار پتانسیل رشد این شبکه، لومن یا استلار را برای سرمایه گذاری‌های میان و بلند مدت ایده آل می‌سازند. خدمات و ویژگی‌های منحصر به فرد شبکه استلار خود بهترین دلیل برای بنیاد مناسب این شبکه است.

بدیهی است که اگر استلار برنامه‌های غیر متمرکز بیشتری را در پلتفرم خود اضافه کند، منجر به افزایش ارزش این شبکه شده و باعث سودآوری افرادی می‌شود که تا کنون بر روی این شبکه سرمایه گذاری کرده‌اند.

همچنین دلیل دیگر اعتماد بین المللی به این شبکه، معاملات ساده و کم هزینه آن و البته دسترسی ساده به اقتصاد جهانی است.

نکات مهم:

پیش از شروع هرگونه سرمایه گذاری در استلار، باید بدانیم که معمولا ریسک زیادی در ارتباط با این چنین سرمایه گذاری‌هایی وجود دارد.

سعی کنید با اطلاعات کافی و تحیقات شخصی خود وارد بازار ارزهای دیجیتال شوید.

  • این مطلب به هیچ وجه سیگنال خرید یا فروش نبوده و تنها نظرات شخصی نویسنده است.

از کجا استلار بخریم؟

در داخل کشور برخی صرافی‌های آنلاین اقدام به خرید و فروش استلار می‌کنند اما مطمئن‌ترین روش برای خرید لومن تهیه آن از پلتفرم‌های P2P یا همتا به همتا است که در آنجا کاربران اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال همچون XLM به‌صورت مستقیم با یکدیگر می‌کنند و به همین خاطر قیمت کوین چه برای خرید و چه فروش بهتر خواهد بود.

در حال حاضر اپلیکیشن ارزیف همانند برخی پلتفرم‌ها استلار را در ایران عرضه می‌کند، شما به راحتی می‌توانید از طریق دریافت آن از گوگل پلی، ثبت نام کرده و صاحب کیف پول اختصاصی استلار نیز در آنجا بشوید. پس اگر به استلار، شیبا، فگ، سیف مون یا کیشو علاقه‌مند هستید، ارزیف را نصب کرده و شروع به معامله این ارز دیجیتال ارزشمند کنید.

دانلود سوپر اپلیکیشن ارزیف

لینک دانلود مستقیم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH