سامسونگ موفق به توسعه حسگر اثرانگشت برای کارت‌های خرید شد

کارت‌های نقدی و اعتباری معمولا دارای یک رمز هستند که کاربران هنگام خریداری اقلام مختلف برای تائید هویت خود آن‌را وارد می‌کنند. با این‌حال بسته به تنظیمات در نظر گرفته شده توسط کاربر، وارد نمودن پین بعضا تنها برای تراکنش‌هایی با ارزش بالاتر از یک رقم مشخص الزامی خواهد بود. بعلاوه در صورت استفاده کاربر از روش‌های پرداخت بدون تماس بعضا نیازی به ورود پین نخواهد بود.

این موضوع بدان معناست که در چنین مواقعی یک فرد با سرقت کارت پرداخت کاربر و بدون نیاز به وارد نمودن رمز آن می‌تواند از کارت برای خریداری اقلامی با ارزش پایین‌تر از یک میزان مشخص استفاده کند. بدین‌ترتیب احتمالا پیش از پی بردن کاربر به موضوع، بخش قابل‌توجهی از موجودی کارت وی برداشت می‌شود.

شرکت سامسونگ امیدوار است که بتواند این وضعیت را تغییر دهد. به همین دلیل غول کره‌ای اخیرا از حسگر اثرانگشت جدیدی رونمایی کرده که می‌تواند در کارت‌های پرداخت مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته کنی هان؛ معاون بازاریابی واحد System LSI در سامسونگ الکترونیکس “ماژول S3B512C شامل یک حسگر اثرانگشت، المان امنیتی (SE) و پردازنده ایمن بوده و یک لایه امنیتی و احراز هویتی جدید را به کارت‌های پرداخت اضافه می‌کند. با این‌حال سامانه مذکور می‌تواند به سایر کارت‌های نیازمند احراز هویت بسیار ایمن نظیر کارت شناسایی دانشجویان یا کارمندان، کارت عضویت یا دسترسی به ساختمان نیز افزوده شود.”

این موضوع بدان معناست که در عوض اعتبارسنجی کارت، هویت کاربر به‌صورت همزمان مورد تائید قرار گرفته و بدین‌ترتیب شکل بهتری از امنیت ایجاد خواهد شد. سامسونگ به زمان احتمالی عرضه این حسگرها جهت استفاده در سناریوهای کاربردی دنیای واقعی اشاره نکرده است؛ اما چنین ایده‌ای فوق‌العاده به‌نظر می‌رسد و کارشناسان نسبت به عملی شدن آن در آینده امیدوار هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH