بهترین بازی 2022

معرفی بازی‌های کامپیوتری جذابی که در سال 2022 و 2023 عرضه نمی‌شوند!

در این مقاله مجموعه‌ای از بازی هایی که بعد از 2022 یا حتی 2023 عرضه می‌شوند و تاریخ عرضه دقیقی ندارند را برای شما معرفی می‌کنیم. اگر به دنبال بازی‌هایی هستید که در همین سال 2022 عرضه می‌شوند هستید به این مقاله مراجعه کنید.

با توجه به شیوع بیماری کرونا و قرنطینه در کشورهای مختلف، بسیاری از بازی‌هایی که قرار بود در سال‌های 2020 و 2021 عرضه شوند، تاخیر خوردند، تا با عرضه این بازی‌ها در سال 2022، این سال را به یکی از بهترین سال‌ها در صنعت گیمینگ تبدیل کنند.

اما این باعث نمی‌شود که سال‌های بعد از 2022 بازی‌های خوبی نداشته باشند، در اصل اکثر بازی‌های بسیار بزرگی که هم‌اکنون معرفی شده‌اند، با توجه به طولانی بودن زمان ساخت آن‌ها، در سال‌های بعد عرضه خواهند شد. همچنین همان دلایلی که باعث شد برخی از بازی‌ها با تاخیر خوردن وارد 2022 شوند، باعث شدند بعضی دیگر از بازی‌ها از این سال نیز خارج شوند و به سال‌های بعد موکول شوند.

The Elder Scrolls VI

معرفی بازی

در سال 2011، بتسدا بازی The Elder Scrolls V: Skyrim را عرضه کرد که موفقیت‌های آن تا امروز ادامه داشته و همچنان به فروش می‌‌رسد. این بازی در سبک نقش آفرینی فانتزی و جهان باز است که حق انتخاب‌های بسیاری را هم در زمینه گیم‌پلی و هم در زمینه داستان به شما می‌دهد.

در سال 2018 و در کنار بازی استارفیلد، با تیزر چند ثانیه‌ای نسخه بعدی این سری معرفی شد که تاکنون اطلاعات بیشتر از اسم از آن در اختیار نداریم. در چند مصاحبه مختلف، تاکید شده است که روند ساخت این بازی هنوز در مراحل اولیه است و تا بعد از عرضه بازی استارفیلد (در نیمه اول سال 2023) وارد مراحل اصلی ساخت نخواهد شد.

بعد از خریده شدن بتسدا توسط ایکس‌باکس، بازی‌های آینده بتسدا به صورت انحصاری برای ایکس‌باکس و رابانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.

در این مقاله تمام استودیوهای ایکس‌باکس به همراه بازی‌های در حال ساخت‌شان را برای شما معرفی کرده‌ایم.

برخی اطلاعات بازی:

  • سازنده: Bethesda Game Studios
  • پابلیشر: Xbox
  • پلتفرم‌ها: Xbox Series X | S, PC
  • انتشار در گیم‌پس: در روز عرضه

Wolvorine

سونی بعد از موفقیت‌های سری اسپایدرمن شروع به افزایش بودجه و گسترش استودیو اینزومنیاک کرده است و به نظر می‌رسد این استودیو قصد دارد با ساخت بازی‌های کمیکی بیشتر، دنیای مارولی خود را بسازد. در سال 2021 و در یکی از ایونت‌های سونی، بازی ولوورین برای PS5 با یک تیززر کوتاه معرفی شد که اطلاعات خاصی را رونمایی نکرد.

مراجل ساخت بازی، در بخش‌های اولیه قرار دارد و ممکن است تا سال‌های 2024 و یا حتی 2025 شاهد این بازی نباشیم.

برخی اطلاعات بازی:

  • سازنده: insomniac games
  • پابلیشر: Sony
  • پلتفرم‌ها: PS5

Indiana Jones

بازی ایندیانا جونز

Todd Howard، کارگردان استودیو بتسدا، یکی از بزرگترین طرفدارهای فرنچایز ایندیانا جونز است و بارها از علاقه خود برای ساخت یک بازی بر اساس ایندیانا جونز گفته است. استودیو ماشین‌گیمز که تا کنون فقط بر روی بازی‌های اول شخص Wolfenstein کار کرده است، در سال گذشته با نمایش یک تیزر کوتاه از ساخت بازی جدید ایندیانا جونز به همراه داستان کاملا جدید خبر داد. تقریبا هیچ اطلاعاتی حتی سبک بازی نیز در دسترس نیست.

کارگردان استودیو بتسدا به آرزوی خود خواهد رسید و روند پیشرفت این پروژه را نظارت خواهد کرد. ایکس‌باکس با خرید بتسدا، استودیو ماشین‌گیمز را نیز تصاحب کرد اما چون لوکاس‌‌فیلم مالک اصلی ایندینا جونز است نمی‌توان حدس زد که بازی انحصاری خواهد بود یا خیر و باید صبر کرد. با این حال، شوایعی که به گوش می‌رسد این است که ایکس‌باکس با ثبت قراردادی با لوکاس‌فیلم توانسته این عنوان را انحصاری کند.

برخی اطلاعات بازی:

  • سازنده: MachineGames
  • پابلیشر: Xbox
  • پلتفرم‌ها: Xbox Series X | S, PC
  • انتشار در گیم‌پس: در روز عرضه

Crysis 4

معرفی بازی کرایسیس

سری کرایسیس در زمان خود یکی از سنگین‌ترین و بالاترین گرافیک بازی‌ها محسوب می‌شد و این قضیه تا جایی ادامه داشت که حتی زمانی که کارت گرافیک جدیدی عرضه می‌شد، اولین سوالی که پرسیده می‌شد این بود که آیا می‌تواند کرایسیس را اجرا کند یا خیر. استودیو کرایتک (Crytech) در گذر زمان با مشکلات بسیار زیادی دست و پنجه نرم کرد و نزدیک به یک دهه شاهد بازی جدیدی در این سری نبودیم.

در یکی دو سال اخیر کرایتک با عرضه کردن چند ریمستر مختلف از این سری، ظاهرا توانسته بودجه خوبی کسب کند و بعد از مدت‌ها توانسته باری دیگر سراغ نسخه بعدی این سری محبوب برود. درمورد این بازی نیز اطاعاتی به دست نداریم اما با توجه به این که در چند سال اخیر، کرایتک تنها بر روی ریمسترها کار کرده است، می‌توان تصور کرد که این بازی خیلی هم دور از عرضه نیست.

برخی اطلاعات بازی:

  • سازنده: Crytech
  • پابلیشر: Crytech
  • پلتفرم‌ها: Xbox Series X | S, PC, PS5

Perfect Dark

معرفی بازی

در سال 2018 بود که استودیو The Initiative توسط ایکس‌باکس تاسیس شد. این استودیو با توجه به گفته‌های ایکس‌باکس، بودجه‌ای بسیار فراتر از بودجه‌های اختصاص داده شده به بازی‌های دیگر را دارد و استودیو به یه استاندارد جدید AAAA خواهد رسید. استودیو اینیشیتیو قرار است بر روی ریبوت سری پرفکت دارک کار کند که از بازی‌های بسیار قدیمی استودیو Rare است.

در این بازی شما نقش یک ابر جاسوس به نام مامور دارک را دارید که با گجت‌ و تکنولوژی‌های پیشرفته به ماموریت فرستاده می‌شود تا درمورد شرکت‌هایی که قرار بود زمین را از دست برخی بلایای فراطبیعی نجات دهند اما هم اکنون، خود تبدیل به تهدیدی برای انسان‌ها شده‌اند تحقیق کند. سبک این بازی، شوتر اول شخص بوده که می‌توان تا حدی حس و حال آن را به سری اسپلینتر سل تشبیه کرد.

چند ماه اخیر بود که ایکس‌باکس از همکاری خود با استودیو Crystal Dynamics خبر داد تا به کمک استودیو اینیشیتیو این بازی را به اتمام برسانند. در حالت عادی استودیوهایی که به دیگر استودیوها کمک می‌کنند، از نطر ابعادی بسیار کوچک هستند اما اینجا شاهد کمک گرفتن از یک استودیو بزرگ 450 نفری هستیم که نشان‌دهنده بودجه بالای پروژه است.

برخی اطلاعات بازی:

  • سازنده: The Initiative
  • پابلیشر: Xbox
  • پلتفرم‌ها: Xbox Series X | S, PC
  • انتشار در گیم‌پس: در روز عرضه

Beyond Good and Evil 2

معرفی بازی

شاید باور کردنش برای شما سخت باشد اما ساخت این بازی در سال 2012 شروع شد و با کنسل شدن و آغاز دوباره آن،  از 2016 مراحل ساخت آن به صورت جدی دنبال می‌شود اما طبق گفته‌های یوبیسافت هنوز چند سالی با عرضه آن فاصله داریم! برخی از شایعه‌ها به عرضه آن در سال 2024 یا 2025 اشاره می‌کنند.

این بازی در سبک اکشن ماجراجویی و نقش آفرینی است که قابلیت بازی کردن چند نفره را در کنار حالت تک نفره ارائه می‌دهد. در Beyond Good and Evil 2 شما در نقش یک گروه خلافکار در آینده دور را دارید. چند سیاره کامل در ابعاد واقعی در این بازی قرار داده شده که نشان‌دهنده عظمت این بازی است.

به صورت رسمی گفته شده است که این بازی برای کنسول‌های نسل قبل عرضه خواهد شد اما گفته می‌شود با توجه به جاه‌طلبانه بودن و ابعاد بسیار بزرگ بازی، امکان اجرای آن بر این کنسول‌ها نبوده و هم اکنون به صورت داخلی تصمیم بر عرضه فقط بر روی کنسول‌های نسل بعدی است.

برخی اطلاعات بازی:

  • سازنده: Ubisoft Montpellier
  • پابلیشر: Ubisoft
  • پلتفرم‌ها: Xbox One, PC, PS4

Hellblade 2: Senua’s Saga

معرفی بازی خفن

نسخه اول این بازی توسط نینجا تئوری در سال 2017 به صورت انحصاری زمانی برای پلی‌استیشن عرضه شد که با ایده‌های نوآورانه خود توجهات را به خود جذب کرد. بازی‌های بزرگ معمولا بیشتر از صد ملیون دلار سرمایه و صدها نفر سازنده دارند اما این بازی با 20 نفر و 20 ملیون دلار سرمایه ساخته شده بود اما بازهم توانسته بود حس و حال یک بازی بزرگ را داشته باشد.

ایکس‌باکس این استودیو را در سال 2018 خریداری کرد و از آن موقع به اینور، این استودیو 5 برابر بزرگتر شده و بودجه بیشتری دارد. نسخه دوم این بازی در سال 2019 در کنار نسل جدید ایکس‌باکس به عنوان یک بازی نسل بعدی معرفی شد. از همان ابتدا بحث‌های زیادی در میان طرفداران رخ داد که آیا واقعا تریلر نمایش داده شده نشاندهنده گرافیک بازی است یا صرفا یک سینماتیک ساده بوده است.

نینجا تئوری و ایکس‌باکس اصرار داشتند که از حیله و کلکی استفاده نکرده‌اند و هر آنچه می‌بینیم نشاندهنده گرافیک بازی است. در مراسم گیم اواردز امسال شاهد تریلر گیم‌پلی این بازی بودیم که گرافیک بازی را با همان گرافیک در عمل نیز نشان می‌داد. با توجه به این که بازی آخر این استودیو در سال 2017 بوده و امسال هم شاهد تریلر گیمپلی بازی بودیم، می‌توان تصور کرد که بازی شانسی برای عرضه در سال 2023 دارد.

این بازی در سبک اکشن ماجراجویی سوم شخص است که شخصیت اصلی بازی یعنی سنوئا، یک بیماری روانی دارد و چندین صدای مختلف در سر او حضور دارند که برخی از این صداها در طول بازی به کمک سنوئا می‌آیند. با استفاده از این صداها، نینجا تئوری توانسته مکانیزم‌های مختلفی به بازی اضافه کند، برای مثال اگر از هدست با پشتیبانی از صدای سه بعدی، بازی را تجربه کنید، هنگامی که از پشت شما دشمن به شما حمله کند، یک صدا از پشت سرتان به شما هشدار می‌دهد.

برخی اطلاعات بازی:

  • سازنده: Ninja Theory
  • پابلیشر: Xbox
  • پلتفرم‌ها: Xbox Series X | S, PC
  • انتشار در گیم‌پس: در روز عرضه

Avowed

معرفی بازی

 

استودیو آبسیدین کارنامه درخشانی در ساخت بازی‌هایی دارد که هم توسط منتقدین و هم توسط طرفداران شاهکار تلقی می‌شوند و حتی به فروش خوبی هم می‌رسند. اما یک استثنا در این میان وجود و آن هم دو بازی نما بالا در سری Pillars of Eternity است که در دو زمینه اول موفق بودند اما به فروش خوبی نرسیدند.

آبسیدین مشغول ساخت بازی The Outer Worlds بود اما عدم فروش دو بازی پشت سرهم باعث شده بود تا استودیو ثبات مالی خود را از دست بدهد و به دنبال راه چاره باشد. در نهایت تصمیم بر این شد که یک بازی جدید در دنیای Pillars of Eternity اما با گیم‌پلی متفاوت ساخته شود. آبسیدین این ایده را به ایکس‌باکس برد و مورد استقبال قرار گرفت. در اصل گفته می‌شود یکی از مهمترین دلایل خریده شدن استودیو توسط ایکس‌باکس، ایده ارائه شده برای این بازی بوده است.

گفته می‌شود این بازی شباهت‌های بسیاری به بازی اسکاریم دارد و آبسیدین قصد دارد تا با عرضه این بازی، بتسدا و سری الدر اسکرولز را به چالش بکشد. گیم‌پلی بازی اول شخص بوده و به کامبت شمشیر و اسلحه‌های قدیمی در کنار جادوهای مختلف خلاصه می‌شود.

برخی اطلاعات بازی:

  • سازنده: Obsidian Entertainment
  • پابلیشر: Xbox
  • پلتفرم‌ها: Xbox Series X | S, PC
  • انتشار در گیم‌پس: در روز عرضه

The Outer Worlds 2

معرفی بازی

تعداد پروژه‌های در حال ساخت توسط آبسیدین بسیار زیاد است و این بازی یکی دیگر از این پروژه‌های این استودیو است که نسخه اول آن در سال 2019 برای تمام پلتفرم‌ها منشتر شد. تریلر بازی کمی خنده دار و نوآورانه بود به طوری که هیچ اطلاعات جدیدی به جز نام آن، برای رونمایی کردن نداشت اما همین نکته، سوژه روایت کننده تریلر بود و خود آبسیدین این کار را مسخره کرده بود. با توجه به روایت کننده تریلر بازی، تا عرضه نسخه دوم این سری، حداقل دو سال فاصله داریم.

این بازی یک بازی شوتر اول شخص نقش آفرینی است که حق انتخاب‌های بسیار زیادی به بازیکن می‌دهد و برخی آن را فال‌اوت در فضا می‌نامند. برای مثال شما هر کاراکتر را در هر وقت بخواهید می‌توانید به قتل برسانید و داستان طبق حذف شدن آن شخصیت منعطف شده و ادامه پیدا می‌کند.

برخی اطلاعات بازی:

  • سازنده: Obsidian Entertainment
  • پابلیشر: Xbox
  • پلتفرم‌ها: Xbox Series X | S, PC
  • انتشار در گیم‌پس: در روز عرضه

Fable

معرفی بازی

استودیو Lionhead در سال‌های قبل یک سه گانه بسیار موفق برای دو کنسول اول ایکس‌باکس عرضه کرد که تبدیل به یکی از مهمترین فرنچایز‌های ایکس‌باکس شده بود. سبک بازی اکشن ماجراجویی سوم شخص و نقش آفرینی است که کنترل شخصیت اصلی از بچگی به شما داده می‌شود و شما تماما حق انتخاب دارید تا کاراکتر را چگونه بزرگ کنید، یک قهرمان یا یک شرور. حتی می‌توانید داستان بازی را دنبال کنید و یا صرفا قطعه به قطعه شهر را نابود کنید. حتی می‌توانید با هر کاراکتر بازی ازدواج کنید و کلا حق انتخاب‌های بسیار زیادی در این بازی خواهید داشت.

شروع ساخت این بازی از حوالی 2017 به اینور شایعه شده بود و شایعه‌ه‍‌ا و اسناد فاش شده، باعث شده بود تا تقریبا همه از بازگشت این فرنچایز مطمئن باشند. در سال 2018 ایکس‌باکس از خرید استودیو Playground Games خبر داد و افزود که این استودیو در حال گسترش بوده و هم اکنون در حال ساخت یک بازی در کنار سری محبوب فورتزا نیز است. در سال 2020 شایعه‌ها تایید شدند و معلوم شد Playground استودیو جدیدی باز کرده و مشغول ساخت ریبوت فرنچایز فیبل است.

تریلر منشتر شده، بیشتر حس و حال جادویی بازی را نشان داد و اطلاعات زیادی به ما نداد. درست است که بازی از سال 2017 یا 2018 در حال ساخت است اما با توجه به این که استودیو در روند ساخت بازی در حال تاسیس و گسترش بوده و در یکی دو سال اخیر، تازه به یک تیم کامل رسیده است، نمی‌توان گفت که این بازی به زودی عرضه خواهد شد و تاریخ عرضه 2024 منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

برخی اطلاعات بازی:

  • سازنده: Playground Games
  • پابلیشر: Xbox
  • پلتفرم‌ها: Xbox Series X | S, PC
  • انتشار در گیم‌پس: در روز عرضه

 Star Wars Eclipse

جنگ ستارگان

این بازی توسط اتسودیو کوآنتیک دریمز در دست ساخت است که تفاوت زیادی با تاریخچه بازی‌های این استودیو دارد. این بازی در ایونت گیم اورادز 2021 با یک تریلر سینماتیک جذاب معرفی شد و دقیقا هفته بعد از معرفی بازی، شایعه‌های به بیرون درز کرد که روند ساخت بازی به خوبی دنبال نمی‌شود و سازندگان آن به مشکلاتی خورده‌اند.

همانند اکثر بازی‌هایی این لیست، درمورد این بازی نیز اطلاعات زیادی نداریم اما گفته شده‌ است که داستان بازی در دوره High Republic رخ می‌دهد.

برخی اطلاعات بازی:

  • سازنده: Quantic Dreams
  • پابلیشر: Lucasfilm Games
  • پلتفرم‌ها: Xbox Series X | S, PC, PS5

  Everwild

معرفی بازی

در اوایل نسل ایکس‌باکس وان، استودیو Rare مشکلات بسیاری زیادی داشت، از ترک کردن برخی از کارمندان کلیدی گرفته تا عرضه بازی‌هایی که نتوانستند رضایت طرفداران را جلب کنند. همه این‌ها با عرضه بازی Sea of Thieves در سال 2018 حل شده بود و این استودیو باری دیگر توانسته بود به موفقیت‌های همیشگی خود برگردد. این بازی، هم اکنون 25 ملیون کاربر داشته و یکی از موفق‌ترین آی‌پی‌های ایکس‌باکس شده است.

در ادامه موفقیت‌های این بازی، استودیو ریر در سال 2019 و در یک رونمایی زود هنگام، بازی بعدی خود یعنی Everwild را معرفی کرد. تا کنون دو تریلر مختلف از بازی شاهد بودیم که هیچکدام گیم‌پلی نداشتند اما گرافیک خارق‌العاده و خاص بازی را به رخ می‌کشیدند. گفته ‌می‌شود خود استودیو در ماهیت بازی و گیم‌پلی آن سر در گم بوده و بازی به صورت داخلی ریبوت شده است یعنی برخی از ایده‌ها را بازنگری کرده و برخی جاها را از اول شروع به ساخت کرده‌‌اند.

برخی اطلاعات بازی: 

  • سازنده: Rare
  • پابلیشر: Xbox
  • پلتفرم‌ها: Xbox Series X | S, PC
  • انتشار در گیم‌پس: در روز عرضه

 Warhammer 40k: Space Marine 2

معرفی بازی

سری بازی‌های Warhammer 40K در سالیان مختلف وجود داشتند اما در چند سال اخیر با عرضه چند بازی با کیفیت تواسنته‌اند تا نگاه‌ها را به خود جلب کنند. تعداد استودیوهای زیادی مشغول ساخت بازی‌های مختلف این سری هستند که یکی از آن‌ها، استودیو Saber  و بازی 2 Space Marine است.

نسخه اول این بازی نزدیک 10 سال پیش منتشر شد که به فروش تقریبا خوب یک و نیم ملیونی رسید اما مورد استقبال منتقدین قرار نگرفت. بازی طرفداران زیادی دارد و نسخه دوم بازی به شدت مورد انتظار بود و حالا بعد از یک دهه فاصله شاهد بازگشت این سری هستیم.

سبک بازی، شوتر سوم شخص به همراه برخی المنت‌های هک اند اسلش است که خبری از زمان عرضه آن موجود نیست.

برخی اطلاعات بازی:

  • سازنده: Saber Interactive
  • پابلیشر: Focus Entertainment
  • پلتفرم‌ها: Xbox Series X | S, PC, PS5
  • انتشار در گیم‌پس: در روز عرضه

  State of Decay 3

معرفی بازی

هر دو نسخه اول این بازی با همکاری ایکس‌باکس در نسل گذشته ساخته و به صورت انحصاری عرضه شد. دو بازی گفته شده جزو معدود بازی‌هایی بودند که با بودجه کم در زمان ایکس‌باکس وان، توانستند به موفقیت برسند. بعد از کسب موفقیت این سری، ایکس‌باکس استودیو را خریداری کرد و بودجه آن را به شدت افزایش داد.

نسخه سوم بازی در یکی از ایونت‌های سال 2020 با تریلر سینماتیک معرفی شد که اطلاعاتی زیادی به ما نمی‌دهد اما نشان دهنده افزایش ابعاد بازی توسط استودیو بود. آندد لبز قصد دارد که با استفاده از بودجه خود، هر نقص بازی‌های گذشته را با عرضه نسخه سوم به خوبی برطرف کند و برای همین، یک استودیو دوم برای آندد لبز باز شده تا با تمرکز بر بخش انیمیشن‌ها، که نقطه ضعف بزرگی برای دو بازی اول بود، به استودیو اصلی کمک کنند. با توجه به تغییر ابعاد، خیلی نمی‌توان حدسی از زمان عرضه بازی زد اما با خیال راحت می‌توان گفت که در سال 2022 عرضه نخواهد شد.

سبک بازی شوتر سوم شخص و سوروایول است که در آن شما به همراه دوستان خود با حملات زامبی‌ها رو به رو خواهید شد. قابلیت چند نفره بودن و برخی از قابلیت‌های بیس‌سازی و شخصی‌سازی‌های بازی، نقطه مجزا کننده State of Decay از دیگر بازی‌ها با تم زامبی است.

برخی اطلاعات بازی:

  • سازنده: Undead Labs
  • پابلیشر: Xbox
  • پلتفرم‌ها: Xbox Series X | S, PC
  • انتشار در گیم‌پس: در روز عرضه

 Contraband

معرفی بازی

این بازی قبل از معرفی، توسط یک شخص فاش شده بود اما آن شخص از سازنده این بازی حرفی نمی‌زد. حدس و گمان‌ها برای استودیو سازنده این بازی بالا گرفته بود که در نهایت در E3 سال 2021 بازی با تیزری کوتاه معرفی شد.

استودیو سازنده بازی، Avalanche بود که بیشتر به خاطر سری Just Cause شناخته می‌شود. بازی کونترابند چند نفره آنلاین بوده که شما در آن نقش یک باند خلافکاری را دارید که برای دزدیدن آثار مختلف، نقشه‌های مختلفی خواهید کشید و دستتان باز است.

تیزر معرفی بازی خیلی کوتاه بود و تقریبا اطلاع خاصی به جز وجود بازی و عرضه انحصاری آن برای ایکس‌باکس به ما نمی‌داد ولی می‌توانیم با استفاده از برخی شایعه‌ها حدس بزنیم که بازی احتمالا در سال 2023 عرضه خواهد شد.

برخی اطلاعات بازی:

  • سازنده: Avalanche Studios Group
  • پابلیشر: Xbox
  • پلتفرم‌ها: Xbox Series X | S, PC
  • انتشار در گیم‌پس: در روز عرضه

 Project 007

استودیو IO Interactive در سال‌های اخیر تقریبا فقط بر روی سری محبوب خود یعنی Hitman کار کرده است و در این راه به موفقیت‌های بسیاری رسیده است و آخرین نسخه این سری در سال 2021 عرضه شد.

پروژه 007 دقیقا چیزی است که طرفداران در طول سال‌ها می‌خواستند، یک بازی جیمزباند توسط IOI چرا که همواره بازی‌های هیتمن با شخصیت محبوب دنیای فیلم یعنی جیمز باند مقایسه می‌شد و شباهت‌های بسیاری بین این دو شخصیت وجود دارد.

کل تیزر معرفی بازی به دو عکسی که در بالا قرار دادیم خلاصه می‌شود و با توجه به آخرین بازی استودیو که در چند ماه اخیر عرضه شد، می‌توان گفت که تا عرضه این بازی، چند سالی فاصله داریم.

برخی اطلاعات بازی:

  • سازنده: IO Interactive
  • پابلیشر: IO Interactive
  • پلتفرم‌ها: PC, PS4, Xbox One

Star Wars: Knights Of The Old Republic Remake

نسخه اول این بازی توسط استودیو BioWare در سال 2003 عرضه شد و بلافاصله نسخه دوم آن بعد از یکسال توسط استودیو آبسیدین عرضه شد. هر دو بازی انحصازی ایکس‌باکس بودند و بسیار موفق عمل کردند و تا امروز عنوان بهترین بازی‌های استار وارز را تصاحب کردند. این موفقیت بالا موجب شده بود تا طرفداران این سری، همواره ساخت نسخه سوم را درخواست کنند اما هیچ کدام از استودیو‌های BioWare و Obsidian این کار را نکردند.

در چند سال اخیر استودیو Aspyr که پروژه‌ای به نام خود انجام نداده و تنها تجربه پورت بازی‌ها را دارد، وارد شد و مسئولیت فرنچایز را بر عهده گرفت. این استودیو در ابتدا دو بازی را برای تلفن‌های همراه پورت کردند و الان قصد دارند تا بعد از نزدیک به دو دهه یک بازی در این سری بسازند که البته نسخه سوم آن نیست و در اصل ریمیک نسخه اول بازی  است. اما با توجه به روند آشنای امروزه صنعت بازی‌سازی، می‌توان حدس زد که بعد از این بازی، شاهد ریمیک دوم و بعد از آن درصورت موفقیت دو ریمیک، نسخه سوم آن ساخته خواهد شد.

سبک بازی سوم شخص و نقش آفرینی است که داستانی مجزا از فیلم‌ها و مختص خود را دارد. بعدها گفته شد که استودیو Aspyr قصد دارد در بخش گیم‌پلی تغییرات زیادی اعمال کرده و از برخی المنت‌های بازی God of War الهام بگیرد. زمان عرضه این بازی برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 5 و رایانه‌هاش شخصی، سال 2023 گفته شده و بعد از اتمام قرارداد انحصاری زمانی، برای دیگر پلتفرم‌ها مانند ایکس‌باکس نیز عرضه خواهد شد.

برخی اطلاعات بازی:

  • سازنده: Aspyr Media
  • پابلیشر: Lucasfilm Games
  • پلتفرم‌ها:  PC, PS5

1 در مورد “معرفی بازی‌های کامپیوتری جذابی که در سال 2022 و 2023 عرضه نمی‌شوند!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH