تعدادی از کارمندان اپل استورهای آمریکا در تدارک آغاز اعتصاب هستند

بر اساس اعلام نشریه واشنگتن پست، کارمندان اپل استور در چندین مرکز خرده فروشی ایالات‌متحده سرگرم برنامه‌ریزی برای ایجاد اتحادیه کارگری هستند. گزارشات نشان می‌دهند که گروه‌هایی در 2 فروشگاه شرکت اپل سرگرم آماده‌سازی پرونده‌هایی جهت ارائه به هیئت ملی روابط کار هستند. بعلاوه حدود نیمی از اپل استورها نیز در مراحل اولیه برنامه‌ریزی برای اعتصاب قرار دارند.

در گزارش مورد اشاره خاطرنشان شده که مشکلات دستمزد، اصلی‌ترین عامل بروز ناآرامی به‌شمار می‌رود. حقوق ساعتی کارمندان مراکز خرده فروشی اپل بسته به عنوان شغلی و سابقه کار آنها بین 17 الی 30 دلار متغیر است. با این‌حال کارگران ادعا می‌کنند که این دستمزد در مقایسه با نرخ تورم بسیار ناچیز است.

بر اساس شنیده‌ها گروهی از کارمندان اپل با الهام از رای‌گیری موفق اخیر در بیش از 90 فروشگاه استارباکس، تلاش‌های خود برای تشکیل اتحادیه کارگری را تسریع نموده‌اند. به منظور جلوگیری از اعمال هرگونه اقدام تلافی‌جویانه از سوی مدیران، این عملیات به‌صورت کاملا مخفیانه انجام می‌شود. با این‌حال گزارش اخیر خاطرنشان می‌کند که مدیران حداقل یکی از فروشگاه‌ها پیش‌تر پیرامون تبعات تشکیل اتحادیه کارگری برای مشاغل کارکنان خود به بحث و گفتگو پرداخته‌اند.

مدیران اپل استورها در تلاش هستند تا کارمندان خود را از اعتصاب منصرف نمایند

به گفته یکی از کارمندان اپل استور، مدیران فرآیند فراخوانی کارمندان و مذاکره با آنها را آغاز کرده‌اند. مدیران خطاب به کارمندان خود اعلام کرده‌اند که کمپانی احتمالا ناچار به اجرای اقداماتی علیه آنها خواهد شد. این پدیده احتمالا تبعات زیانباری را برای کارمندان به‌دنبال داشته و موجب کاهش دستمزد و سلب مزایا و فرصت‌‌های جانبی ویژه از آنها خواهد شد. به گفته کارمندان، مدیران اپل استورها سعی در استراق سمع از آنها داشته‌اند؛ اما مدیران وانمود می‌کنند که قصد انجام چنین کاری را نداشته و ندارند.

به‌طور کلی استاندارد دستمزد پرداختی توسط شرکت اپل با حقوق سایر مشاغل خرده فروشی مطابقت دارد. با این‌حال بی‌تردید اکنون اپل یکی از سودآورترین شرکت‌ها در جهان به‌شمار رفته و کارمندان اپل استورها احساس می‌کنند که کمپانی بایستی آنها را در این عواید نیز شریک نماید.  بدین منظور چندین فروشگاه اپل در شب کریسمس شاهد اعتصاب کارگران برای دستیابی به حقوق و مزایای بیش‌تر بودند. بعلاوه کارمندان خرده فروشی‌های اپل غالبا از فرصت‌های محدود برای پیشرفت در این شرکت گلایه دارند.

اپل کانال اعتبارسنجی سیستم‌عامل iOS 15.3 را مسدود کرد

پس از انتشار نسخه رسمی iOS 15.3.1 طی هفته گذشته، شرکت اپل به تازگی کانال تائید iOS 15.3 را مسدود کرد. این پدیده بدان معناست که کاربران دریافت‌کننده به‌روزرسانی iOS 15.3.1 دیگر قادر به دانگرید دستگاه‌های خود به iOS 15.3 نخواهند بود. iOS 15.3.1 شامل یک به‌روزرسانی امنیتی مهم برای گوشی‌های آی‌فون بوده و مشکلی که موجب توقف پاسخگویی نمایشگرهای بریل می‌شود را برطرف می‌کند.

اپل معمولا چند هفته پس از انتشار به‌روزرسانی رسمی جدید iOS، تائید ورژن‌های قدیمی‌تر این سیستم‌عامل را متوقف می‌کند. برخی کاربران پس از دریافت آخرین به‌روزرسانی iOS با باگ‌های بزرگی مواجه می‌شوند. در این‌حالت دانگرید بعضا یکی از راهکارهای بسیار موثر به‌شمار می‌رود. بنابراین اپل پیش از مسدودسازی کانال احراز هویت نسخه‌های قدیمی‌تر iOS، فرصت محدودی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH