قطعی برق موجب توقف فعالیت شرکت تولیدکننده پردازنده‌های آی‌فون اپل شد

مشکل قطعی برق زندگی 5 میلیون خانوار در سراسر کشور تایوان را تحت تاثیر قرار داد. این حادثه بر فعالیت پارک علمی تایوان که شرکت تولیدکننده پردازنده‌های آی‌فون موسوم به TSMC در آن قرار دارد نیز تأثیرگذار بود.

تایوان پیش‌تر نیز تحت تاثیر مشکل قطعی برق قرار گرفته بود؛ اما گزارش جدید نشان می‌دهد که حادثه اخیر بر اثر یک نقص فنی به وقوع پیوسته است. بر اساس اعلام وبسایت Nikkei Asia، شرکت برق تایوان خاطرنشان می‌کند که این حادثه از وقوع یک نقص نامشخص در نیروگاه برق Hsinta واقع در شهر کائوسیونگ ناشی شده و به‌طور مستقیم موجب بروز خاموشی در سراسر منطقه جنوبی تایوان شده است. با این‌حال پیامدهای ناشی از این حادثه موجب قطعی برق در مناطق شمالی و مرکزی تایوان شد.

TSMC در پارک علمی تاینان واقع در جنوب کشور تایوان مستقر شده است. مقامات پارک علمی گزارش می‌دهند که این حادثه موجب ایجاد تغییرات ناگهانی و غیرعادی در ولتاژ برق شده است. با این‌حال مسئولان کماکان سرگرم بررسی تاثیرات احتمالی تغییرات ولتاژ بر فعالیت‌های پارک هستند. قطعی برق می‌تواند موجب از بین رفتن تراشه‌های در حال تولید شود و هنوز مشخص نیست که در زمان وقوع حادثه، کمپانی تایوانی سرگرم تولید چه قطعاتی بوده است.

چند ساعت پس از بروز قطعی، دولت محلی گزارش داد که برق 75 درصد از خانوارها مجددا وصل شده است. این فرآیند مستلزم آن بود که ارتباط نیروگاه برق Hsinta با سایر نیروگاه‌ها قطع شده و تمامی آنها فعالیت خود را بار دیگر از سر بگیرند.

وانگ می هوآ؛ وزیر اقتصاد تایوان اعلام کرده که وصل مجدد برق در منطقه جنوبی کشور نیازمند فرصت بیش‌تری خواهد بود. همچنین به گفته وی راه‌اندازی مجدد نیروگاه‌ها نیز مدتی زمان خواهد برد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH