نمایشگر اپل استودیو دیسپلی با رزولوشن 7K در راه است

بر اساس گزارشات، شرکت اپل سرگرم توسعه نمایشگری موسوم به اپل استودیو دیسپلی است. رزولوشن این نمایشگر در مقایسه با مدل فعلی Pro Display XDR بالاتر بوده و برابر با 7K است.

پیش‌تر نیز گزارشاتی منتشر شد که نشان می‌داد اپل سرگرم کار روی مدل جانشین Pro Display XDR است. اکنون نیز یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد که این نمایشگر Apple Studio Display نامگذاری خواهد شد. با این‌حال در حال حاضر جزئیات محدودی پیرامون این محصول قابل دسترس است.

هنوز مشخص نیست که آیا این محصول به‌عنوان جانشین مستقیم Pro Display XDR عرضه شده یا صرفا گزینه‌ای در همان طیف با رزولوشن بالاتر به‌شمار خواهد رفت. همچنین در رابطه با قیمت‌گذاری و زمان عرضه این نمایشگر هیچ‌گونه اطلاعات دقیقی در دست نیست.

ظاهرا این نمایشگر از کد داخلی J327 استفاده می‌کند. پیش‌تر گزارش شد که نمایشگری با این اسم رمز مجهز به پردازنده A13 خواهد بود. وبسایت 9to5mac برای نخستین بار اعلام کرد که نمایشگر J327 مجهز به تراشه اختصاصی Apple Silicon از رزولوشن 7K برخوردار خواهد بود.

مدل فعلی Pro Display XDR نمایشگری با رزولوشن 6K (معادل 6016×3384 پیکسل) و اندازه 32 اینچی است. اپل احتمالا در صدد تولید نمایشگر Apple Studio Display با اندازه مشابه 32 اینچی و چگالی پیکسلی بالاتر معادل با 245 پیکسل بر اینچ (ppi) خواهد بود. از سوی دیگر غول کوپرتینویی می‌تواند چگالی پیکسلی 218ppi در مدل نسل فعلی را حفظ کرده و در عوض اندازه نمایشگر را به 36 اینچ ارتقاء دهد.

گزارشات پیشین در رابطه با نمایشگرهای جدید اپل نشان می‌دهند که شرکت ال‌جی سرگرم تولید 3 نمایشگر مختلف است. در ژانویه سال 2021 گزارش شد که اپل روی توسعه ورژن ارزان‌تر Pro Display XDR کار می‌کند. در این میان به جزئیات مربوط به قیمت‌گذاری محصول هیچ اشاره‌‌ای نشد؛ اما گزارشات منتشر شده در دسامبر سال 2021 بار دیگر ادعا کردند که اپل در صدد عرضه نمایشگری با قیمت‌گذاری ارزان‌تر از Pro Display XDR است. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که Pro Display XDR نیز با برچسب قیمتی 4999 دلاری روانه بازار شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH