گوگل: فروش تبلت‌ها در آینده‌ای نزدیک از لپ‌تاپ‌ها پیشی خواهد گرفت

اگرچه از زمان عرضه تبلت‌های اندرویدی به بازار مدت زیادی گذشته است؛ اما شرکت گوگل اخیرا سرمایه‌گذاری در بازار تبلت‌های اندرویدی را افزایش داده است. این کمپانی مشخصا از اندروید 12L رونمایی کرد؛ سیستم‌عاملی که برای گجت‌هایی با نمایشگر بزرگ طراحی شده است. در همین راستا ریچ ماینر؛ مدیر ارشد واحد فناوری تبلت‌های اندرویدی در شرکت گوگل، دیدگاه‌های خود در رابطه با توسعه این صنعت را با مخاطبان به اشتراک گذاشته است.

آقای ماینر با انتشار ویدیویی در یوتیوب، تاریخچه ظهور تبلت‌های اندرویدی و نحوه تغییر مقیاس آسان برنامه‌هایی نظیر مدیا پلیرها به یک مورد کاربردی جدید بدون نیاز به سرمایه‌گذاری هنگفت را یادآوری نموده است. با این‌حال رکود در صنعت تبلت به تدریج آغاز شد و تقریبا تا پیش از شیوع فراگیر بیماری کووید 19 ادامه یافت. بدین‌ترتیب صنعت تولید تبلت تنها در سال 2019 روندی مثبت را تجربه کرد.

این دستاورد در بسیاری از جهات مدیون تلاش‌های تولیدکنندگان و توسعه‌دهندگان نرم‌افزار بود؛ افرادی که نه تنها امکان استفاده از محتوا را در اختیار کاربران قرار می‌دادند؛ بلکه فرصت تولید محتوا را نیز برای آنها به ارمغان آوردند.

به باور ریچ ماینر، بهره‌وری تبلت‌ها به میزان چشمگیری افزایش یافته و قیمت آنها نیز در مقایسه با لپ‌تاپ‌ها ارزان‌تر است. این واقعیت یکی از دلایل دیگر برای رشد بازار تبلت‌ها قلمداد می‌شود. گوگل نیز با انتشار نسخه جدید سیستم‌عامل خود موسوم به اندروید 12L به تسهیل روند روبه رشد بازار کمک کرده است. این پلتفرم با دستگاه‌های مجهز به نمایشگرهای بزرگتر از اسمارت‌فون‌ها سازگاری بیش‌تری داشته و به منظور نمایش برنامه‌ها در نمایشگرهای بزرگتر از روش‌های بهبود یافته بهره می‌گیرد.

یکی از سخنگویان گوگل به توسعه‌دهندگان توصیه کرد تا به منظور بهینه‌سازی سازگاری برنامه‌های خود با تبلت‌ها از ابزارهای جدید این شرکت استفاده کرده یا حتی با هدف پاسخگویی به نیازهای بازار گجت‌های بزرگ به تولید نرم‌افزار بپردازند. وی با یادآوری آمار مربوط به سال 2020 اعلام کرد که در آن دوره، فروش تبلت‌ها با لپ‌تاپ‌ها قابل مقایسه بوده است. این موضوع نشان می‌دهد که در آینده‌ای نه‌چندان دور، فروش سالیانه تبلت‌ها از لپ‌تاپ‌ها نیز پیشی خواهد گرفت. ریچ ماینر معتقد است که پس از عبور از این نقطه، اوضاع دیگر هرگز به روال سابق بازنخواهد گشت.

برخی افراد معتقدند که چنین اظهارنظرهایی به این واقعیت مربوط می‌شوند که گوگل احتمالا در تدارک معرفی اسمارت‌فون جدیدی از سری پیکسل خود است. این گجت در مقایسه با مدل‌های نسل قبلی خود از اندازه بزرگتری برخوردار بوده و به احتمال فراوان مجهز به نمایشگر انعطاف‌پذیر خواهد بود.

به گفته ریچ ماینر “میزان فروش تبلت‌ها در حال نزدیک شدن به لپ‌تاپ‌ها است. در واقع من تصور می‌کنم که در آینده‌ای نه‌چندان دور، فروش این 2 محصول با یکدیگر برابر خواهد شد. از آن زمان به بعد، فروش تبلت‌ها از لپ‌تاپ‌ها پیشی خواهد گرفت. به باور من پس از عبور از این نقطه، دیگر هیچ عقب‌گردی در کار نخواهد بود.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH