معرفی 20 بازی‌ برتر سال 1400

در این مقاله قصد داریم تا با نزدیک شدن به پایان سال 1400، به معرفی بهترین بازی هایی که عرضه شد بپردازیم و هر کدام را مختصرا شرح دهیم.

سال 1400 پر بود از انواع بازی‌های کوچک و بزرگ که هرکدام ما را به دنیای خود بردند تا تجربه‌های متفاوتی را از این جهان‌های رنگارنگ داشته باشیم. از بازی‌های بسیار جدی با گرافیک واقع‌گرایانه گرفته تا بازی‌هایی فانتزی که هنر رنگ‌آمیزی را به رخ می‌کشند.

حال که به پایان این سال نزدیک شده‌ایم قصد داریم تا به معرفی بهترین بازی‌ها در ژانر‌های مختلف بپردازیم و 20 عدد از عناوینی که به هیچ وجه نباید از دست داد را مرور کنیم. به علاوه، تعطیلات عید نیز فرصت بسیار مناسبی است تا بازی مناسب سلیقه خود را انتخاب کرده و به تجربه آن بپردازیم پس بهتر است تا از آن به بهترین نحو استفاده کنیم. توجه داشته باشید که این بازی‌ها هیچ ترتیبی ندارند و مقایسه‌ای بین آن‌ها انجام نشده است.

Death’s Door

اولین بازی در لیست بهترین بازی های سال 1400 Death’s Door است. درب مرگ، یک بازی مستقل نمابالا است که گاها شما را با دوربین کارگردانی شده به جلو خواهد برد اما تفاوت آن با Nobody Saves the World سه بعدی بودن آن است. در این بازی شما به عنوان یک کلاغ سعی در پیدا کردن آیتم‌هایی را دارید که هر کدام در یک دنیا قرار داده شده‌اند.

گرافیک بازی در عین سادگی بسیار زیباست. برخلاف Nobody Saves the World، در هر محیط رنگ‌های محدودی را می‌بینیم که ترکیب آن‌ها اتمسفر جذابی را به بازی بخشیده است. بزرگ‌ترین نقطه قوت این بازی مستقل اما باس‌فایت‌های آن است. Death’s Door دارای تعداد زیادی باس‌فایت است که هر کدام بسیار خلاقانه طراحی شده‌اند. گیم‌پلی بازی سریع و هیجان‌انگیز و همینطور مهارت محور است.

این بازی همچنین یکی از اعضای لیست 7 بازی مستقل که نباید از دست داد است که می‌توانید مطالعه کنید.

Lost in Random

یکی دیگر از ایده‌های منحصر به فرد در دنیای بازی‌هاست که نظر بسیاری را به خود جلب کرد. در Lost in Random شما در نقش یک دختر بچه بازی می‌کنید که تلاش می‌کند خواهر خود را از دست ملکه بدذات دنیای بازی نجات دهد. ایده بازی اما ترکیب بردگیم با ویدئوگیم است. شما برای مبارزه با دشمنانتان یک تاس را به همراه دارید که با پرتاب کردن آن، یکی از کارت‌هایی که خودتان انتخاب، ارتقا و چیده‌اید برگزیده و جادوی آن روی حریف اعمال می‌شود.

تعداد بالای کارت‌ها و قابلیت‌ها، تنوع بالایی به بازی بخشیده است. همچنین Lost in Random دارای فضای بسیار درگیر کننده‌ای است که بیشتر آن را به گرافیک فانتزی و مخصوص خود القا می‌کند. Lost in Random یک بازی سوم‌شخص ماجراجویی است که اوقات خوشی را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

Metroid Dread

یکی دیگر از بهترین بازی های سال 1400 که برای کنسول نینتندو سوییچ در دسترس است متروید درد است. بازی متروید، یک بازی ساید اسکرولر بوده که درباره یک شکارچی است که­‌ به دنبال منبع یک سیگنال مرموز می‌گردد. این بازی یکی از چندین و چند نسخه­‌ این سری است که از سال 1986 بسیار پرطرفدار بوده است. Metroid dread ساخته‌ استودیو Mercury steam است.

این بازی با طراحی مراحل خلاقانه، گرافیک زیبا و گیم‌پلی هیجان انگیزی که دارد علاوه بر پایبند بودن به ریشه­‌ها و فرمول جذاب و همیشگی این سری، نوآوری­‌هایی هم ارائه داده است.

12Minute

بازی 12 دقیقه نیز تجربه‌ای منحصربه‌فرد را ارائه می‌دهد که طی آن شما در خانه‌ای از نمای بالا، شاهد روایتی در مورد افرادی هستید که در یک چرخه 12 دقیقه‌ای زمانی گیر افتاده‌اند.

هر بار که 12 دقیقه‌تان به پایان می‌رسد،‌ باری دیگر به ابتدا باز می‌گردید و با انتخاب‌هایی جدید روبه‌رو می‌شوید که رفته‌رفته به فهم بیشتر مخاطب در مورد داستان و اتفاقاتی که در جریان است، کمک می‌کند. بازی دارای داستانی تاثیر‌گذار و گیم‌پلی پازل‌محور و بر اساس تصمیم‌گیری است که می‌تواند تجربه متفاوتی میان عناوین بزرگ صنعت بازی باشد.

Returnal

بازی داستان زنی به نام Selene را روایت می­‌کند که به دنبال تحقیق روی سایه سفید، بر روی سیاره‌­ای سقوط می‌کند. وی بعد از مدتی متوجه می­‌شود که در چرخه زمانی‌­ گیر افتاده است و پس از هر بار مردن، به لحظه‌ سقوط باز می­‌گردد.

ریترنال که توسط استودیو Housemarque ساخته شده یک بازی روگ لایک است. در بازی­‌های روگ لایک شما پس از هر بار باختن به ابتدای بازی بازمی‌گردید اما تجهیزات و ارتقاهای خود را به همراه خواهید داشت و مراحل بازی نیز تغییراتی خواهد داشت که موجب تکراری نشدن بازی می­‌شود.

این بازی همچنین یکی از برندگان جایزه در مراسم گیم‌آواردز 2021 بود که می‌توانید مطالعه کنید.

Kena: Bridge Of Spirits

بازی کینا را که برای بار اول ببینید به احتمال زیاد شما را به یاد انیمیشن­‌های پیکسار خواهد انداخت. این بازی با گرافیک کارتونی و بامزه­‌ای که دارد، در مورد دختری است که با توانایی­‌های ویژه خود قصد رسیدن به کوهی را دارد. در مسیر، کینا با ارواح روستایی مواجه می­‌شود که نیاز به کمک او در سفر به دنیایی دیگر را دارند.

این بازی اولین تجربه استودیو Ember lab است که پیش‌­تر یک استودیوی انیمیشن سازی بوده و ژانر آن نیز اکشن-ماجراجویی و سوم شخص تلقی می­‌شود.

Death Loop

امسال، سال بازی­‌های لوپ‌دار است! Death loop یک بازی اول شخص-تیراندازی است که درباره Colt است، مردی که در یک چرخه یک روزه و جزیره­‌ای گیر افتاده است که تبهکارنی برای زندگی جاودانه این چرخه را تشکیل داده­‌اند. در بازی شما باید این 8 تبهکار را با دوباره و دوباره بازی کردن و پیدا کردن راه حل بی­‌نقص در یک چرخه به قتل برسانید. به طوری که هر بخش از جزیره، رفت و آمد هدف­‌ها و شیف­ت‌های نگهبانان و… را در ساعات مختلف روز بررسی خواهید کرد تا بهترین نقشه­ را برای نهایی کردن هدف‌تان بکشید.

همانند Returnal شما با هر بار مردن به ابتدای روز باز می‌گردید اما توانایی‌ها و خاطرات‌تان را از روز گذشته نگه می­‌دارید. کافی نیست؟ پس به یاد داشته باشید که تمام روز یک قاتل حرفه­‌ای شما را دنبال می‌­کند تا شما را به قتل برساند. این بازی که توسط استودیو­ Arkane ساخته شده جایزه بهترین آرت و گرافیک را نیز برنده شد.

Forza Horizon 5

بی­‌شک همیشه یکی از بهترین سری بازی­‌های ریسینگ یا مسابقه‌­ای سری فورتزا بوده است. نسخه‌­ پنجم هورایزن این سری نیز از این قاعده مستثنی نیست و حتی شاید بتوان آن را بهترین بازی ریسینگ حال حاضر دانست.

بازی 1400

گیم پلی درگیر کننده، صداگذاری طبیعی، گرافیک انقلابی و مود­های متفاوت این ساخته­‌ استودیو Playground را لایق قطعی بهترین بازی ورزشی و Esport ساخته است.

It takes two

It takes two، ساخته­ استودیو Hazelight، یک بازی اکشن-ماجراجویی و دونفره است و زیبایی کار نیز همین­جاست! این بازی را حتما باید دو نفره تجربه کنید. بازی در مورد یک پدر و مادر در آستانه طلاق است که دخترشان برای جلوگیری از این اتفاق، ناخواسته باعث تبدیل شدن آن­‌ها به عروسک‌­هایی می‌­شود و حال برای بازگشت به حالت عادی باید یک مسیر طولانی را طی کنند. داستان بازی پر از حال خوب، هیجان و درس­‌های مهم است که بسیار دیدنی و شنیدنی است.

در کنار داستان جذاب، بازی دارای گیم پلی‌­ بسیار سرگرم کننده‌ای است. بازی در هر مقطع شما را با چالشی کاملا جدید و ابزاری متنوع رو به رو می‌­کند. تنوع در گیم پلی بازی واقعا مثال زدنی است. از تنوع محیط‌ها تا مینی گیم­‌های پر از کل‌­کل و پازل‌­هایی که با همکاری و هماهنگ بودن قابل حل هستند، بازی هیچوقت خسته کننده نمی‌­شود. It takes two به ویژه مناسب برای وارد کردن یک نفر به دنیای پر هیجان بازی­‌های ویدئویی است چرا که در تمامی مراحل وی را همراهی خواهید کرد و بسیاری از سبک‌­های بازی‌ها به او معرفی خواهد شد. این بازی علاوه بر بهترین بازی سال، جایزه بهترین بازی خانوادگی و بهترین بازی چند نفره سال 2021 را نیز دریافت کرد در نتیجه یکی از بهترین بازی های سال 1400 نیز هست.

Dying Light 2 Stay Human

Dying Light 2 ادامه نسخه اول این بازی بود و داستان آن 20 سال بعد از نسخه اول رخ می‌دهد. یک بازی اول شخص، اکشن-نقش آفرینی، جهان باز و ترسناک است که در آخرالزمان پر از زامبی جریان دارد.

بازی 1400

شما به پارکور و نبرد با دشمنانتان خواهید پرداخت و هر تصمیمی که بگیرید، تاثیر مهمی در جهان بازی و پایان آن دارد. این بازی توسط استودیو Techland توسعه داده می‌شود.

Elden Ring

این بازی محصول استودیو Fromsoftware است. استودیویی با سابقه‌ درخشان و خالق ژانر Souls Born که به گفته‌ خود جاه‌طلبانه‌ترین ساخته‌ این استودیو، Elden Ring خواهد بود.

بازی 1400

در اسامی نام برده شده از توسعه دهندگان این بازی نام‌هایی همچون George rr Martin، خالق دنیای Game of Thrones و Hidataka Miyazaki، کارگردان دیگر شاهکارهای این استودیو به چشم می‌خورد. این بازی نیز همچون دیگر بازی‌های این استودیو سختی‌ طاقت فرسا و دنیاسازی‌ بی‌‌نظیری خواهد داشت. همچنین قابل ذکر است که الدن رینگ جایزه مورد انتظار‌ترین بازی 2022 را نیز برنده شد.

Gran Turismo 7

هفتمین نسخه از سری بازی‌های مسابقه‌ای-رانندگی Gran Turismo توسط استودیو Polyphony Digital ساخته و عرضه می‌شود.

با گرافیک نسل نهمی و بازگرداندن برخی از حالت‌های قدیمی‌تر این سری، این بازی مورد انتظار بسیاری از طرفداران خود و بازی‌های ریسینگ است.

Horizon Forbidden West

دنیای زیبای بازی بزرگ‌تر و زیبا‌تر، تنوع بالای دشمنان بالاتر و گیم‌پلی بازی هیجان انگیز‌تر خواهد شد. در هورایزن جدید که توسط استودیو گوریلا گیمز در حال ساخت است، به ادامه داستان ایلوی خواهیم پرداخت و سوال‌های بی‌پاسخ از بازی قبل، جواب داده خواهند شد.

بازی 1400

هورایزن یک بازی جهان باز و اکشن-ماجراجویی بوده که در مورد دنیایی است که به دست ماشین‌ها افتاده است.

شما همچنین می‌توانید داستان کامل سری هورایزن را مطالعه کنید.

Halo Infinite

هیلو که یک بازی اول شخص-تیراندازی است از زمان انتشار اولین ایکس باکس آیکن و یا یکی از مهم‌ترین عنوان‌­های انحصاری این کنسول بوده و هست. هیلو که داستانی طولانی و پرجزئیاتی داشته، همچنان ماجراجویی مسترچیف را دنبال می­‌کند و به سوالات ما از نسخه­‌ی قبلی پاسخ می‌­دهد و سوالات جدیدی را جایگزین می­‌کند.

بازی 1400

بازی Halo Infinite یک بازی بسیار سرگرم کننده است که تجربه آن به تمام علاقه‌مندان ژانر شوتر پیشنهاد می‌شود. ایرادات کوچک مانند یکنواختی محیط و برخی از شخصیت‌پردازی‌های ضعیف در کمپین و مشکلات سرور و امتیازدهی در مالتی‌پلیر نمی‌توانند مانع درخشش بازی در گیم‌پلی بسیار اعتیادآور خود، داستان و موسیقی بی‌نظیرش و حالت چندنفره‌ بسیار سرگرم کننده‌اش شوند. بله، در نهایت باید گفت که بازی Halo Infinite قطعا ارزش تمام صبر ما را در این 6 سال داشته است و خود را میان بهترین بازی های سال 1400 قرار داده است.

شما می‌توانید داستان کامل سری بازی‌های هیلو را مطالعه کنید.
در آی‌تی‌رسان بخوانید: نقد و بررسی بازی هیلو اینفینیت

MARVEL’S GUARDIANS OF THE GALAXY

در این بازی سوم شخص اکشن-ماجراجویی، چکمه‌های جت Star-Lord را برای یک سواری وحشیانه در سراسر کیهان روشن کنید و در برداشتی تازه از نگهبانان کهکشان مارول سفر کنید. با نگهبانان غیرقابل پیش‌بینی در کنار شما، و شخصیت‌های اصلی و نمادین مارول که درگیر مبارزه برای سرنوشت جهان هستند، از یک موقعیت نفس‌گیر به موقعیت دیگر حرکت کنید.

بازی 1400

این بازی نیز به دست سازنده بازی اونجرز ساخته شده اما از اشتباهاتش درس گرفته و بازی خیلی خوبی در اختیار مخاطب قرار داده است.

Ratchet And Clank Rift Apart

Ratchet & Clank: Rift Apart یک ماجراجویی بین کهکشانی از Insomniac Games است که آنچه را برای بازی‌های طراحی شده پیرامون SSD و کنترلر بی‌سیم DualSense PS5 ممکن است به نمایش بگذارد.

بازی 1400

بازیکنان به طور یکپارچه در ابعاد مختلف در اواسط بازی سفر می‌کنند. کنترلر بی‌سیم DualSense با بازخورد لمسی و محرک‌های تطبیقی ​​که حس‌های قدرتمندی را به بازی اضافه می‌کند و غوطه‌ور شدن در نبرد را افزایش می‌دهد، مبارزه را زنده‌تر از همیشه کرده است.

Psychonauts 2

یکی دیگر از بهترین بازی های سال 1400 که شاید بسیار فراتر از انتظارتان ظاهر شود سایکوناتز است. رازپوتین آکواتو، آکروبات آموزش دیده و روانشناس جوان قدرتمند، به آرزوی دیرینه خود یعنی پیوستن به سازمان بین المللی جاسوسی روانی معروف به Psychonauts دست یافته است! اما این ابر جاسوسان روانی با مشکل جدیدی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

بازی 1400

رهبر آن‌ها از زمانی که ربوده شده است، مثل قبل نبوده و بدتر از آن، یک جاسوس در مقر پنهان شده است. راز باید از قدرت خود برای متوقف کردن جاسوس قبل از اجرای نقشه مخفی‌اش استفاده کند.

Resident Evil Village

نسل بعدی بازی‌های ترسناک بقا در قالب Resident Evil Village، هشتمین ورودی اصلی از سری Resident Evil ظهور کرده است. با گرافیک فوق‌العاده با موتور RE، برای بقا بجنگید زیرا خطر در هر گوشه‌ای در کمین است.

بازی 1400

سال‌ها پس از رویدادهای غم‌انگیز بازی Resident Evil 7، اتان وینترز با همسرش میا شروع به کار و سرانجام در آرامش زندگی کرد و گذشته را پشت سر گذاشت. با این حال، کریس ردفیلد، قهرمان افسانه‌ای بازی‌های قبلی رزیدنت اویل، ناگهان زندگی آن‌ها را مختل می‌کند و اتان را در جستجوی پاسخ به کابوس جدید و پیچیده‌ای می‌اندازد. بدیهی است که بازی جدید این مجموعه میان بهترین‌های سال 1400 قرار می‌گیرد.

Sifu

Sifu بازی جدید اسلوکلپ، استودیوی مستقل سازنده Absolver است. یک بازی اکشن سوم شخص با مبارزات تن به تن خشن، شما را در نقش یک استاد جوان کونگ‌فو در مسیر انتقام قرار می‌دهد.

بازی 1400

در این بازی شما به مکانیک‌های واقع‌گرایانه مبارزه مسلط شده و به شکست دادن دشمن‌هایتان خواهید پرداخت. یکی از خصوصیات بازی سخت بودن آن است که شما را وادار به بازی کردن با دقت بالا خواهد کرد.

Rainbow Six Extraction

آخرین بازی در لیست برترین‌های 1400 Rainbow Six Extraction است. این بازی که توسط یوبی‌سافت توسعه یافته بود یک اسپین‌آف از بازی Rainbow Six و از سری تام کلنسی است. اکسترکشن یه بازی تاکتیکال شوتر بوده که به صورت تک یا چند نفره به کشتار موجودات فضایی انگل مانندی خواهید پرداخت.

بازی 1400

به نظر شما بهترین بازی سال 1400 کدام است؟ نظرات خود را با ما و دوستانتان در آی‌تی‌رسان به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH