آپدیت iOS 15.4 اپل با قابلیت پشتیبانی فیس آی‌دی از ماسک صورت منتشر شد

روز گذشته شرکت اپل به‌روزرسانی iOS 15.4 و iPadOS 15.4 را برای دستگاه‌های سازگار منتشر کرد. این به‌روزرسانی شامل چندین تغییر جزئی و یک آپدیت عمده برای سامانه فیس آی‌دی است.

با وجود سیستم‌عامل iOS 15.4 اکنون سامانه فیس آی‌دی روی مدل‌های سازگار آی‌فون حتی هنگام استفاده کاربران از ماسک صورت نیز قادر به تشخیص چهره آنها خواهد بود. این مشخصه قادر به تشخیص چهره کاربر از زیر ماسک نبوده و از طریق روشی با ایمنی به‌مراتب کمتر یعنی اسکن ناحیه اطراف چشم قادر به احراز هویت مخاطب خواهد بود.

با فعال‌سازی این مشخصه، پیامی برای کاربر نمایش داده شده و به وی اعلام می‌کند که فعال کردن فیس آی‌دی با ماسک موجب می‌شود تا این ویژگی در مقایسه با روش اسکن کامل صورت از امنیت کمتری برخوردار باشد. همچنین کاربران هنگام آنلاک کردن گوشی با این روش بایستی مستقیما به هندست خود نگاه کرده و هیچ‌گونه پوششی در مقابل چشمان آنها قرار نداشته باشد.

با این‌حال اکثریت کاربران احتمالا دسترسی به امنیت کمتر را مورد پذیرش قرار خواهند داد؛ چرا که در این‌صورت آنها برای هر نوبت آنلاک کردن هندست ناچار به پایین کشیدن ماسک خود نخواهند بود. متاسفانه اپل تصمیم گرفته تا این مشخصه صرفا در آی‌فون 12 و مدل‌های جدیدتر از آن قابل دسترس باشد. این موضوع بدان معناست که کلیه کاربران آی‌فون XS، آی‌فون X و آی‌فون XR از دسترسی به قابلیت مذکور محروم خواهند بود.

مشخصه Universal Control یکی دیگر از ویژگی‌های اصلی در iPadOS 15.4 به‌شمار می‌رود. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد تا از دستگاه‌های مک و آی‌پد در کنار یکدیگر استفاده نموده و نشانگر موس را به‌صورت یکپارچه میان این 2 محصول جابه‌جا کنند. همچنین کاربران قادر به انتقال فایل‌ها میان 2 دستگاه به گونه‌ای هستند که گویی این‌کار را روی یک کامپیوتر انجام می‌دهند.

از این گذشته iOS 15.4 شامل بیش از 100 ایموجی جدید از مجموعه Emoji 14.0، یک گزینه صوتی جدید برای سیری به‌همراه قابلیت ارائه اطلاعات مربوط به زمان و تاریخ به‌صورت آفلاین، پشتیبانی از گواهینامه دیجیتالی کووید اتحادیه اروپا در کارت‌های واکسن درون کیف پول اپل، بهبود کیفیت ترجمه صفحات وب توسط سافاری با قابلیت پشتیبانی از زبان‌های ایتالیایی و چینی، بهبود برنامه پادکست و سایر امکانات جدید دیگر است.

همچنین اپل سیستم‌عامل‌های WatchOS 8، macOS Monterey 12.3، tvOS 15.4 و HomePod Software 15.4 را نیز منتشر کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH