تصاویر CAD از طراحی کامل آی‌فون‌ 14 پرو اپل منتشر شد

بر اساس پیش‌بینی‌ها شرکت اپل بالاخره در طراحی گوشی‌های سری آی‌فون 14 پرو خود تغییراتی را ایجاد خواهد کرد. اکنون رندرهای CAD جدید از طراحی این اسمارت‌فون منتشر شده و برخی تغییرات ظاهری پیش‌تر شایعه شده را به معرض تصویر کشیده است.

بر اساس گزارش وبسایت 91Mobiles، آی‌فون‌های آینده اپل در 4 مدل مختلف به بازار عرضه خواهند شد. اگرچه گزارشات پیشین نشان می‌دهند که از آی‌فون 14 مینی خبری نخواهد بود. بعلاوه پنل جلویی آی‌فون 14 پرو شاهد یک بازطراحی اساسی بوده و در عوض استفاده از ناچ بزرگ به سراغ 2 حفره کروی‌شکل جهت استقرار دوربین‌ها و سایر حسگرهای ضروری خواهد رفت.

موضوع جالب توجه اینکه ظاهرا اپل قصد دارد تا تنها در گوشی‌های آی‌فون 14 پرو و آی‌فون 14 پرو مکس از تراشه نسل جدید خود موسوم به A16 Bionic استفاده کند. این در حالیست که 2 مدل رده پایین‌تر کماکان از تراشه نسل قبلی کمپانی بهره خواهند برد. به عبارت دیگر، اختلاف میان مدل‌های معمولی و پرو آی‌فون طی سال جاری میلادی احتمالا افزایش خواهد یافت.

رندرهای CAD جدید توسط برخی منابع دست‌اندرکار به اشتراک گذاشته شده و طراحی کلی آی‌فون 14 پرو را نمایش می‌دهند. صرفنظر از عدم به‌کارگیری ناچ نه‌چندان زیبا، ضخامت حواشی اطراف نمایشگر نیز تا حد امکان کاهش یافته و این موضوع ظاهری لوکس‌تر به دستگاه بخشیده است. دکمه پاور در سمت راست بدنه گوشی قرار دارد؛ در حالی‌که درگاه مخصوص سیم‌کارت، کلیدهای تنظیم میزان بلندی صدا و دکمه کشویی هشدار همگی در سمت چپ بدنه تعبیه شده‌اند.

پنل پشتی گوشی از ظاهری کاملا مشابه با آی‌فون 13 پرو برخوردار بوده و از ماژول مربعی‌شکل بزرگ شامل 3 سنسور دوربین، فلاش LED، یک عدد میکروفون و سنسور LiDAR میزبانی می‌کند. بر اساس پیش‌بینی‌ها آی‌فون 14 پرو کماکان از یک پنل اولد 6.1 اینچی پروموشن با قابلیت پشتیبانی از نرخ نوسازی 120 هرتزی بهره خواهد برد. همچنین توان پردازشی این هندست احتمالا از طریق پردازنده A16 Bionic و 6 گیگابایت حافظه رم تامین خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH