برخی کاربران آی‌فون از تخلیه شارژ باتری گوشی خود پس از نصب iOS 15.4 گلایه دارند

شرکت اپل طی هفته گذشته فرآیند انتشار به‌روزرسانی iOS 15.4، iPadOS 15.4، watchOS 8.5، macOS Monterey 12.3، tvOS 15.4 و HomePod Software 15.4 را آغاز کرد.

قابلیت بازگشایی قفل گوشی با کمک فیس آی‌دی حین استفاده از ماسک صورت، برجسته‌ترین قابلیت به‌روزرسانی جدید iOS به‌شمار می‌رود. این ویژگی مشخصا برای کاربران فاقد اپل واچ یک موهبت بزرگ قلمداد می‌شود. سال گذشته شرکت اپل با انتشار به‌روزرسانی iOS 14.5 قابلیت بازگشایی قفل گوشی حین استفاده از ماسک صورت و به کمک فیس‌ آی‌دی و اپل واچ را در اختیار کاربران آی‌فون قرار داد. قابلیت جدید فیس آی‌دی صرفا روی هندست‌های جدید سری آی‌فون 12 و آی‌فون‌ 13 قابل دسترس است؛ اگرچه مشخصه جدید از سرعت کمتر و امنیت پایین‌تری برخوردار است. بنابراین عرضه آن یک موفقیت نسبی برای اپل محسوب می‌شود.

دسترسی محدود به این قابلیت جدید احتمالا کوچک‌ترین مشکل iOS 15.4 تلقی می‌شود؛ چرا که تعداد فزآینده‌ای از کاربران پس از دریافت این به‌روزرسانی OTA متوجه شارژدهی بسیار ضعیف باتری هندست خود شده‌اند. بر اساس گزارشات کاربران به‌دنبال دریافت این آپدیت، شارژدهی باتری آی‌فون 13 پرو مکس به نصف روز کاهش یافته و شارژ باتری مدل قدیمی‌تر آی‌فون 11 نیز ظرف مدت 24 ساعت (و با نمایشگر روشن برای مدت تنها 2 ساعت) به میزان 80 درصد کاهش پیدا می‌کند. همچنین سایر گزارشات نیز به مشکلاتی مشابه اشاره دارند.

البته این موضوع چندان فراگیر نبوده و بروز برخی مشکلات موقت باتری پس از دریافت به‌روزرسانی نیز بعضا امری قابل پیش‌بینی است. iOS 15.4 اگرچه احتمالا چندان حائز اهمیت به‌نظر نمی‌رسد؛ اما ظاهرا اپل در این به‌روزرسانی 39 حفره آسیب‌پذیری بزرگ را برطرف نموده است. با این‌حال ارقام ذکر شده برای سرعت تخلیه شارژ باتری کمی بیش از اندازه به‌نظر می‌رسند.

برخی کاربران تصور می‌کنند که اپل تعداد دفعات استفاده از حداکثر نرخ نوسازی 120 هرتزی پروموشن برای نمایشگر آی‌فون را افزایش داده است. این موضوع منطقی به‌نظر می‌رسد؛ اما قادر به توضیح کامل تمام ماجرا نخواهد بود؛ چرا که صرفا مدل‌های آی‌فون‌ 13 پرو و آی‌فون 13 پرو مکس مجهز به نمایشگر پروموشن بوده و این هندست‌ها تنها مدل‌های دچار مشکل به‌شمار نمی‌روند. با این‌حال کارشناسان امیدوارند که مشکل مورد اشاره در آینده‌ای نزدیک به‌طور کامل برطرف شود.

iOS 15.4 صرفنظر از مشکلات آزاردهنده باتری با قابلیت‌هایی نظیر بیش از 100 ایموجی جدید از مجموعه Emoji 14.0، گزینه صوتی جدید برای سیری به‌همراه قابلیت ارائه اطلاعات مربوط به زمان و تاریخ به‌صورت آفلاین، پشتیبانی از گواهی دیجیتال اتحادیه اروپا برای کووید 19 در کارت‌های واکسن درون Apple Wallet، بهبود قابلیت ترجمه صفحات وب توسط مرورگر سافاری با قابلیت پشتیبانی از زبان‌های ایتالیایی و چینی و اپلیکیشن پادکست ارتقایافته در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH