سامسونگ فهرست دستگاه‌های واجد شرایط دریافت One UI 4.1 را منتشر کرد

شرکت سامسونگ همزمان با معرفی پرچم‌داران سری گلکسی S22 از نسخه جدید رابط کاربری اختصاصی خود موسوم به One UI 4.1 رونمایی کرد. چند روز قبل نیز اسمارت‌فون‌های گلکسی A33 5G، گلکسی A53 5G و گلکسی A73 5G به‌طور رسمی معرفی شدند. این هندست‌ها نیز با نسخه جدید رابط کاربری One UI روانه بازار خواهند شد. با این‌حال اسمارت‌فون‌های فوق تنها دستگاه‌های واجد شرایط برای بهره‌مندی از امکانات رابط کاربری جدید سامسونگ محسوب نمی‌شوند.

سامسونگ اخیرا برنامه به‌روزرسانی دستگاه‌های خود به رابط کاربری One UI 4.1 را اعلام کرد. بر این اساس کمپانی کره‌ای تصمیم گرفته تا به‌روزرسانی جدید را در 2 مرحله منتشر نماید. موج نخست به‌روزرسانی شامل دستگاه‌های تاشو گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فلیپ 3، پرچم‌داران سری گلکسی S21، طیف وسیعی از گجت‌های سری گلکسی A و تبلت گلکسی تب S7 FE است.

در فاز دوم نیز گوشی‌های سری گلکسی S20، گلکسی زد فولد، گلکسی زد فولد 2، گلکسی زد فلیپ، گلکسی نوت 20، گلکسی نوت 10 و سری گلکسی S10 از این به‌روزرسانی بهره‌مند خواهند شد. همچنین تعدادی از دستگاه‌های سری گلکسی A و گلکسی تب S نیز آپدیت One UI 4.1 را دریافت خواهند کرد.

متاسفانه سامسونگ به تاریخ‌های مشخصی برای انتشار این آپدیت‌ها اشاره نکرده و فهرست کامل تمامی دستگاه‌های مورد انتظار برای دریافت این به‌روزرسانی را منتشر نکرده است. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که One UI 4.1 از نرم‌افزار ویرایشگر تصویر بهبودیافته، اپلیکیشن گالری با عملکرد توسعه‌یافته و ویجت‌های بهینه‌سازی شده بهره می‌گیرد. همچنین کاربران می‌توانند لینک‌های وب را به یادداشت‌های خود اضافه نموده و در دستگاه‌های مجهز به قلم استایلوس نیز امکان یادداشت‌برداری و سپس اعمال تغییرات در آنها روی گجت دیگر وجود خواهد داشت.

امکانات رابط کاربری One UI 4.1 سامسونگ

اپلیکیشن Google Duo امکان ارتباط کاربران در تمامی نقاط جهان را فراهم می‌کند. به‌عنوان مثال کاربران برای اشتراک‌گذاری تصاویر ذخیره شده در گالری با دوستان خود  می‌توانند از قابلیت اشتراک‌گذاری زنده بهره گرفته و تصاویر را از صفحه‌نمایش دستگاه خود برای مخاطبان پخش نمایند. همچنین کاربران هنگام برنامه‌ریزی برای سفر با یکدیگر یا شرکت در یک کنفرانس ویدیویی کاری می‌توانند از قابلیت اشتراک‌گذاری پنجره مرورگر یا برنامه یادداشت‌برداری Samsung Notes استفاده کنند.

  • اپلیکیشن Expert RAW امکان تبدیل نمودن تمامی عکس‌ها به یک شاهکار هنری را فراهم می‌کند

کاربران گوشی‌های گلکسی S21 اولترا و سری گلکسی S22 با وجود برنامه Expert RAW می‌توانند تصاویر خود را به شاهکار هنری خلاقانه تبدیل نمایند. این برنامه شامل ابزارهای ویرایش عکس از کنترل نورپردازی و ISO گرفته تا انتخاب لنز مناسب را شامل شده و امکان روتوش تصاویر همراه با جزئیات دقیق در اسمارت‌فون را فراهم می‌کند. نتیجه نهایی به لحاظ کیفیت با تصاویر ثبت شده توسط دوربین‌های SLR قابل رقابت خواهد بود.

  • ویرایش همه‌جانبه تصاویر با مشخصه پاک‌کن هوشمند (Object Eraser)

با وجود ابزار پاک‌کن ارتقایافته، کاربران نه‌تنها قادر به حذف اشیاء تصادفی و ناخواسته موجود در پس‌زمینه عکس‌ها خواهند بود؛ بلکه سایه‌ها یا حتی بازتاب نور در پنجره‌ها که موجب خراب شدن یک عکس فوق‌العاده می‌شوند نیز قابل حذف هستند. بدین منظور کافیست کاربران دکمه Erase Shadow یا Erase Reflections را انتخاب کنند. مشخصه پاک‌کن هوشمند تمامی این اقدامات ضروری را اجرا خواهد کرد.

  • اشتراک‌گذاری آسان عکس‌ها

مشخصه بهینه‌سازی خودکار عکس در One UI، فرآیند اشتراک‌گذاری فوری تصاویر را تسهیل می‌کند. هر دستگاه نیز به‌طور مستقل دارای پیشرفت‌های بهینه‌ای برای تصاویر منتخب شامل اصلاح شیب و برش قسمت‌های زائد در تصاویر اسکرین‌شات خواهد بود. همچنین با لمس گزینه One Click، تصاویر به‌طور خودکار و در یک چشم برهم زدن بهینه‌سازی می‌شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH