ماژول دوربین آی‌فون 14 پرو دارای ظاهری برجسته‌تر از مدل نسل قبلی خواهد بود

برخلاف تصاویر و اطلاعات اولیه لو رفته پیرامون سری آی‌فون 14 پرو اپل به‌نظر می‌رسد که هندست‌های آی‌فون‌ 14 پرو و آی‌فون 14 پرو مکس مجهز به ماژول‌های دوربین پشتی با برآمدگی بیش‌تر نسبت به مدل‌های نسل قبلی خود خواهند بود. به گفته یک تحلیل‌گر مشهور با نام مینگ چی‌کو، این موضوع با توجه به استفاده از سنسور اصلی جدید امری اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

تصاویر شماتیک لو رفته از آی‌فون‌ 14 پرو و آی‌فون 14 پرو مکس نشان می‌دهند که اگرچه طراحی کلی پنل پشتی هندست‌های جدید مشابه با مدلهای نسل قبلی آنها خواهد بود؛ اما ابعاد بدنه آنها دستخوش تغییر خواهد شد. بر این اساس هر 2 مدل سری آی‌فون‌ 14 پرو احتمالا دارای اندازه بزرگ‌تری بوده و برجستگی ماژول‌های دوربین پشتی آنها نیز در مقایسه با سری آی‌فون 13 پرو افزایش خواهد یافت.

بر اساس پیش‌بینی‌ها سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی در مدل‌های نسل قبلی با یک حسگر 48 مگاپیکسلی جدید جایگزین شده و همین موضوع اصلی‌ترین دلیل برای افزایش میزان بیرون‌زدگی ماژول دوربین قلمداد می‌شود. به گفته مینگ چی‌کو، طول قطر ماژول 48 مگاپیکسلی جدید در مقایسه با نمونه 12 مگاپیکسلی پیشین حدودا 25 تا 35 درصد افزایش خواهد یافت. همچنین ارتفاع لنز 7P نیز در مقایسه با ماژول اصلی تعبیه شده روی آی‌فون 13 پرو بین 5 تا 10 درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

اگرچه این پدیده از جنبه زیبایی‌شناسی احتمالا چندان خوشایند به‌نظر نمی‌رسد؛ اما بی‌تردید وجود دوربین جدید 48 مگاپیکسلی می‌تواند آی‌فون‌ 14 پرو و آی‌فون 14 پرو مکس را به بهترین اسمارت‌فون‌های دوربین‌دار جهان طی سال 2022 تبدیل کند. اپل آخرین بار با معرفی آی‌فون‌ 6s، رزولوشن دوربین اصلی هندست‌های خود را ارتقاء داد. استفاده از سنسور بزرگ‌تر امکان جذب نور بیش‌تر و در نتیجه بهبود کیفیت تصاویر ثبت شده را فراهم خواهد کرد.

بر اساس گزارشات پیش‌تر منتشر شده، این سنسور از اندازه 1/1.3 اینچی برخوردار خواهد بود. با این‌حال اندازه پیکسل‌های سنسور اندکی کاهش یافته و از 1.7 میکرون در آی‌فون‌ 12 پرو مکس به 1.25 میکرون خواهد رسید. به‌نظر می‌رسد که آی‌فون‌ 14 پرو هنگام عکاسی در فضاهای کم‌نور از تکنیکی موسوم به خوشه‌بندی پیکسلی بهره گرفته و اطلاعات چندین پیکسل مجاور را در یک پیکسل ادغام می‌کند. همچنین حسگر 48 مگاپیکسلی جدید احتمالا امکان ضبط ویدیوهای 8K را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

بعلاوه شایعات اخیرا مطرح شده نشان می‌دهند که هندست‌های سری آی‌فون 14 پرو از به‌کارگیری طراحی ناچ‌دار فاصله گرفته و در عوض از الگوی ترکیبی حفره‌های کروی‌شکل و بیضی‌شکل بهره خواهند برد. همچنین توان پردازشی این مدل‌ها احتمالا از طریق تراشه A16 Pro با قدرت پردازشی بالاتر و بهره‌وری انرژی بهتر تامین خواهد شد. از سوی دیگر گوشی‌های آی‌فون‌ 14 و آی‌فون‌ 14 مکس کماکان از طراحی ناچ‌دار بهره گرفته و توان پردازشی آنها نیز از طریق تراشه A16 تامین می‌شود. این تراشه با اعمال پیشرفت‌های جزئی روی مدل A15 Bionic طراحی شده است. بر اساس پیش‌بینی‌ها سری آی‌فون‌ 14 اپل طی ماه سپتامبر به‌طور رسمی معرفی خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH