جنگ اوکراین احتمالا موجب کاهش تولید آی‌فون و ایرپادز توسط اپل خواهد شد

ظاهرا شرکت اپل سرگرم برنامه‌ریزی برای کاهش تولید گوشی‌های آی‌فون و محصولات سری ایرپادز خود است. این خبر در بحبوحه وضعیت ناپایدار ناشی از بحران اوکراین و نرخ تورم که احتمالا بر میزان تقاضا برای تجهیزات الکترونیکی مصرفی تاثیر می‌گذارد؛ اعلام شده است.

بر اساس گزارش وبسایت NikkeiAsia اکنون غول کوپرتینویی در حال برنامه‌ریزی برای کاهش حدودا 20 درصدی تولید آی‌فون SE طی دوره 3 ماهه آینده در سال 2022 است. همچنین برند آمریکایی احتمالا میزان تولید این هندست را در مقایسه با برنامه‌ اولیه خود بین 2 تا 3 میلیون دستگاه کاهش خواهد داد. این موضوع با برخی گزارشات پیش‌تر منتشر شده مطابقت دارد. مینگ چی‌کو؛ تحلیل‌گر مشهور مسائل اپل پیش‌تر اعلام کرد که تقاضای کمتر از حد انتظار برای آی‌فون SE 2022 احتمالا اپل را به فکر کاهش تولید این هندست خواهد انداخت.

جهت اطلاع افراد ناآگاه بایستی خاطرنشان کرد که آی‌فون SE 3 جدیدترین اسمارت‌فون شرکت اپل به‌شمار رفته و نخستین مدل از سری مقرون‌به‌صرفه SE با قابلیت اتصال به شبکه 5G محسوب می‌شود. بعلاوه تصمیمات جدید اپل صرفا به کاهش سطح تولید آی‌فون SE محدود نخواهد بود؛ چرا که این کمپانی ظاهرا در حال برنامه‌ریزی برای کاهش سفارشات ایرپادهای بی‌سیم خود است. بر اساس گزارشات، میزان سفارشات اپل به زنجیره تامین طی سال 2022 احتمالا بیش از 10 میلیون واحد کاهش خواهد یافت.

این تصمیم در حالی عملیاتی می‌شود که کمپانی آمریکایی به‌دلیل تقاضای ضعیف‌تر از حد انتظار در بازار به‌دنبال کاهش سطح تولید برخی محصولات خود است. در گذشته نیز اپل از تامین‌کنندگان طرف قرارداد خود درخواست کرده بود تا به منظور تنظیم هرچه بهتر سطح عرضه و تقاضای فصلی، میزان تولید هندست‌های سری آی‌فون 13 را چند میلیون دستگاه کاهش دهند. بنابراین خبر جدید نیز حقیقتا چندان مایه تعجب نخواهد بود. با این‌حال متاسفانه اپل هنوز هیچ‌گونه بیانیه رسمی در این زمینه صادر نکرده است؛ لذا برای روشن شدن بیش‌تر موضوع کماکان بایستی منتظر بمانیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH