ال‌جی سرگرم ساخت نمایشگر اولد تاشو برای مک‌بوک‌های آینده اپل است

شرکت ال‌جی ضمن برگزاری نمایشگاه CES 2022 در اوایل سال جاری میلادی از یک پنل اولد تاشو 17 اینچی رسما رونمایی کرد. بر اساس گزارش وبسایت کره‌ای The Elec، شرکت اچ‌پی اخیرا به‌عنوان نخستین مشتری این نمایشگر از تصمیم خود برای عرضه یک لپ‌تاپ تاشو در اواخر امسال خبر داده است. همچنین سال گذشته شرکت ال‌جی مسئولیت تامین پنل 13.3 اینچی لپ‌تاپ تاشو لنوو ThinkPad X1 Fold را بر عهده داشت.

با این‌حال کمپانی کره‌ای تولیدکننده نمایشگر احتمالا توجه یک مشتری بزرگ‌تر یعنی اپل را به‌سوی خود جلب نموده است. بر اساس اعلام وبسایت The Elec، ال‌جی و اپل با همکاری یکدیگر سرگرم توسعه یک پنل جدید جهت استفاده در دستگاه هیبریدی تاشو با قابلیت تغییر حالت میان آی‌پد و مک‌بوک هستند. به منظور تولید این پنل در عوض به‌کارگیری پوشش پلی‌‌آمید از شیشه فوق‌العاده نازک (UTG) استفاده می‌شود.

بر اساس پیش‌بینی‌ها شرکت اپل در سال آینده از نخستین اسمارت‌فون تاشو خود رونمایی خواهد کرد. شایعات نشان می‌دهند که این هندست با قابلیت پشتیبانی از قلم استایلوس روانه بازار خواهد شد. پنل‌های تولیدی ال‌جی که توسط شرکت‌های اچ‌پی و لنوو مورد استفاده قرار می‌گیرند نیز از ورودی لمسی و استایلوس پشتیبانی می‌کنند.

لپ‌تاپ اچ‌پی مشخصا از یک نمایشگر 4K استفاده می‌کند. اندازه این پنل در وضعیت باز شده برابر با 17 اینچ و در حالت تا شده معادل 11 اینچ است. بر اساس گزارشات، ال‌جی 10 هزار واحد از این پنل‌ها را تولید خواهد کرد. در حال حاضر 20 هزار واحد پنل برای شرکت لنوو تولید شده است. این پنل دارای رزولوشن 2048×1536 پیکسلی بوده و اندازه آن در حالات باز و بسته به‌ترتیب برابر با 13.3 و 6.2 اینچ است.

شرکت ال‌جی ضمن برگزاری نمایشگاه CES 2022 از یک پنل اولد تاشو 17 اینچی رسما رونمایی کرد

البته اپل به حجم بسیار بیش‌تری از این پنل‌ها احتیاج خواهد داشت. بنابراین ال‌جی دیسپلی به منظور توسعه خطوط تولید خود نیازمند زمان است. به‌نظر می‌رسد که کمپانی کره‌ای کماکان فرصت زیادی را در اختیار دارد؛ چرا که کارشناسان موسسه تحقیقاتی Display Supply Chain Consultants قبلا پیش‌بینی کردند که مک‌بوک – آی‌پد هیبریدی تاشو اپل احتمالا تا پیش از سال 2025 معرفی نخواهد شد. 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH