شیائومی 12 اولترا با پنل پشتی سرامیکی و چرمی در راه است

با افزایش تعداد هندست‌های رده بالا عرضه شده به بازار طی امسال و سال پیش از آن به‌نظر می‌رسد که تنوع مدل‌های پرچم‌دار به تدریج رو به گسترش است. به‌عنوان مثال سری شیائومی 12 شامل 3 هندست با اسامی شیائومی 12، شیائومی 12 پرو و شیائومی 12X بوده و ظاهرا چهارمین عضو این خانواده با نام شیائومی 12 اولترا نیز در آینده‌ای نه‌چندان دور روانه بازار خواهد شد.

به‌نظر می‌رسد که تولید انبوه شیائومی 12 اولترا هم‌اکنون آغاز شده و این اسمارت‌فون تا ماه ژوئن در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. اکنون مدتی است که رندرهای غیر رسمی این گجت در گوشه و کنار فضای اینترنت به چشم می‌خورند. با این‌حال تعدادی از وبلاگ‌نویسان حوزه دیجیتال اخیرا با حضور در شبکه اجتماعی Weibo به نکات جدیدی پیرامون هندست آینده شیائومی اشاره نموده‌اند. بر اساس اعلام یک خبرچین با شناسه Digital Chat Station، پرچم‌دار جدید با اسم رمز l1 برای پنل پشتی خود کماکان از پوشش سرامیکی بهره گرفته و در مدل‌های رنگی سفید و مشکی به بازار عرضه خواهد شد. با این‌حال عرضه مدل‌هایی با پنل پشتی شیشه‌ای نیز چندان دور از انتظار نخواهد بود.

قالب‌گیری سرامیک در مقایسه با شیشه به‌مراتب دشوارتر است؛ اما این ماده دارای بافت بهتری بوده و به‌دلیل مقاومت بالاتر خود در برابر خراشیدگی از دوام بیش‌تری برخوردار است. وبسایت IT Home به نقل از شخص خبرچین خاطرنشان می‌کند که اگرچه ورژن چرمی شیائومی 12 اولترا هنوز رویت نشده است؛ اما عرضه این مدل کماکان محتمل به‌نظر می‌رسد.

توان پردازشی شیائومی 12 اولترا از طریق تراشه پرچم‌دار جدید کوالکام موسوم به اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 پلاس تامین خواهد شد. این تراشه دارای شماره مدل SM8475 بوده و با استفاده از فرآیند 4 نانومتری کمپانی TSMC تولید خواهد شد. همچنین این هندست مجهز به یک نمایشگر اولد 120 هرتزی با رزولوشن QHD، باتری 4900 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 120 واتی و ماژول دوربین پشتی با برند لایکا خواهد بود.

بی‌تردید ماژول دوربین یکی از جالب‌ترین بخش‌های این اسمارت‌فون به‌شمار می‌رود. در واقع ماژول دوربین غول‌پیکر شیائومی 12 اولترا تقریبا تمام نیمه فوقانی پنل پشتی گوشی را اشغال خواهد کرد. ماژول جزیره‌ای دایروی‌شکل نیز از 3 سنسور دوربین میزبانی خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH