اپل میزان سفارشات تولید ایرپادز نسل 3 خود را بیش از 30 درصد کاهش داده است!

پس از چندین ماه افشاگری، طرح شایعات و گمانه‌زنی‌های مختلف بالاخره شرکت اپل در ماه اکتبر سال گذشته از ایرپادز نسل 3 خود رسما رونمایی کرد. این ایرفون‌ها جدیدترین عضو از خانواده‌ای هستند که با عرضه نخستین نسل ایرپادز شکل گرفت و پایه‌گذار عرضه ایربادهای بی‌سیم واقعی توسط سایر شرکت‌ها شد. این موضوع احتمالا موجب می‌شود تا بسیاری از افراد، ایرپادز نسل 3 را محصولی موفق و پرفروش قلمداد نمایند؛ در حالی‌که ظاهرا این‌طور نیست.

به گفته یک تحلیل‌گر مشهور و آگاه از مسائل اپل با نام مینگ چی‌کو، ایرپادز 3 بخشی از استراتژی شکست‌خورده اپل برای تقسیم‌بندی محصولات تولیدی خود است. ظاهرا میزان تقاضا برای این ایربادها در مقایسه با ایرپادز 2 بسیار ضعیف‌تر بوده و به همین دلیل اپل میزان سفارشات ایرپادز نسل 3 به تامین‌کنندگان برای دوره‌های 3 ماهه دوم و سوم سال جاری میلادی (پنجره زمانی ماه‌های آوریل تا سپتامبر) را بیش از 30 درصد کاهش داده است.

به‌نظر می‌رسد که اپل بلافاصله پس از عرضه ایرپادز پرو نسل 2 در 6 ماهه دوم سال 2022، تولید مدل نسل فعلی را متوقف خواهد کرد. این تصمیم با هدف جلوگیری از تکرار اشتباهی مشابه اجرا خواهد شد. اپل با وجود عرضه ایرپادز 3 کماکان به فروش ایرپادز نسل 2 خود نیز ادامه داده و این محصول هم‌اکنون در بازار قابل دسترس است. ایرپادز 2 اپل با قیمت‌گذاری 129 دلاری خود در مقایسه با ایرپادز 3 با قیمت‌گذاری 179 دلاری 50 دلار ارزان‌تر بوده و گزینه مقرون‌به‌صرفه‌تری محسوب می‌شود.

این موضوع موجب می‌شود تا ایرپادز 3 به شکلی عجیب و غریب در حد فاصل مدل‌های ایرپادز 2 و ایرپادز پرو قرار گیرد. بی‌تردید ایرپادز پرو از برچسب قیمتی گران‌تری برخوردار است؛ اما در عوض از طراحی داخل گوشی متناسب و قابلیت حذف نویز فعال بهره می‌گیرد. بنابراین به‌نظر می‌رسد که آن دسته از کاربران که خواهان ایربادهای ممتاز اپل هستند؛ نهایتا به سراغ ایرپادز پرو خواهند رفت. در مقابل افرادی که خواهان ایربادهای ارزان‌قیمت اپل هستند نیز به سراغ ایرپادز 2 خواهند رفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH