فروش نینتندو سوئیچ از کنسول‌های سری ایکس‌باکس و پلی‌استیشن 5 پیشی گرفت

آخرین آمار منتشر شده توسط وبسایت VGChartz نشان می‌دهد که فروش کنسول نینتندو سوئیچ در هفته منتهی به روز 27  مارس 2022 (7 فروردین ماه) به بیش از 350 هزار واحد رسیده است. بدین‌ترتیب میزان فروش هفتگی نینتندو سوئیچ از کنسول‌های ایکس‌باکس سری X و S شرکت مایکروسافت و پلی‌استیشن 5 سونی پیشی گرفت. بعلاوه مجموع تعداد کنسول‌های نینتندو سوئیچ تا به این لحظه به 106.21 میلیون دستگاه رسیده است؛ رقمی که در مقایسه با فروش 18.66 میلیون دستگاهی PS5 و فروش 13.66 میلیون واحدی کنسول‌های ایکس‌باکس سری X و S  بسیار بیش‌تر است.

مدل‌های نسل قبلی کنسول‌های PS5 و ایکس‌باکس سری X و S یعنی پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان از نظر بیش‌ترین میزان فروش به‌ترتیب در رتبه‌های بعدی جای می‌گیرند.

نینتندو سوئیچ یک کنسول بازی دستی و هیبریدی بسیار محبوب است که پیش‌تر در سال 2017 معرفی شد. پیکره‌بندی جمع‌وجور و قابل حمل این کنسول به آن امکان می‌دهد تا نقش یک تبلت گیمینگ قابل حمل دستی یا یک کنسول خانگی را ایفا نماید. قابلیت تطبیق‌پذیری این محصول برای چندین بخش از بازار گیمینگ جذابیت داشته و این موضوع احتمالا اصلی‌ترین عامل برای فروش هنگفت آن محسوب می‌شود.

قیمت‌گذاری مقرون‌به‌صرفه و تعداد بازی‌هایی که به آسانی برای این کنسول قابل دسترس هستند نیز می‌توانند به‌عنوان سایر محرک‌های کلیدی برای فروش نینتندو سوئیچ در نظر گرفته شوند. بر اساس پیش‌بینی‌ها فروش جهانی این محصول به‌زودی به نقطه اوج خود خواهد رسید. با این‌حال به‌نظر می‌رسد که تقاضای بالای بازار برای کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس و پلی‌استیشن 5 موجب ثبت رکوردهای جدیدی برای فروش آنها شده و اختلاف چشمگیر میان آمار فروش مادام‌العمر این کنسول‌ها و نینتندو سوئیچ تا حدی کاهش خواهد یافت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH