معرفی ابزار جدید تریبون: پایشگر لینک رپورتاژ آگهی

براساس آمار اولین گزارش جامع سئو در ایران ، رپورتاژ آگهی یکی از موارد مهم و البته هزینه‌بر در اقدامات مربوط به سئو است. روزانه رسانه‌ها تعداد زیادی از این محتواها را مازاد بر نوشته‌ها و اخبار روزانه خود منتشر می‌کنند. از طرفی کسب‌وکارهای بسیاری هم برای بهبود رتبه سایت خود از این طریق اقدام می‌کنند.

در شرایطی که بازار رپورتاژ آگهی این چنین داغ شده و روز به روز درحال گسترش است، مشکلاتی هم در گوشه و کنار این بازار پدیدار می‌شود که می‌تواند برای رسانه‌ها و کسب‌وکارها هزینه‌بر باشد.

محتواهایی که به عنوان رپورتاژ آگهی در سایت‌های خبری و پربازدید منتشر می‌شوند، هدفشان انتقال اعتبار است، یعنی سایتی که محتواهای منظم و متعددی را تولید می‌کند و بازدیدکننده زیادی هم از این طریق دارد، یکی از مطالب خود را در مورد یک کسب‌وکار می‌نویسد و به وسیله لینک دادن به آن کسب‌وکار این مورد را به گوگل اعلام می‌کند.

به دلیل اینکه گوگل برای چنین سایت‌هایی اعتبار زیادی قائل است، وقتی در مورد کسب‌وکاری صحبت می‌کند، گوگل آن سایت را هم به نوعی معتبر می‌داند و این انتقال اعتبار زمانی اتفاق می‌افتد که مطلب در سایت رسانه ایندکس شود و لینک‌های آن فالو باشد.

ایندکس شدن چیست؟

بعد از اینکه محتوایی در فضای وب منتشر می‌شود، ربات‌های گوگل صفحات مختلف را بازدید می‌کنند و زمانی که محتوای جدیدی پیدا کنند، پس از بررسی‌ها و ارزیابی‌های لازم، آن صفحه را ایندکس یا ثبت می‌کند تا در صفحات نتایج دیده شود.

شما می‌توانید فرایند ایندکس شدن مطالبی که در سایت و بلاگ خود منتشر شده‌اند را چک کنید، اما در مورد رپورتاژ آگهی این مورد باید توسط رسانه انجام شود و به نوعی دست شما کوتاه است. در اکثر موارد این اتفاق می‌افتد و محتواها ایندکس می‌شوند ولی اگر این مورد انجام نشود یا عمدا توسط رسانه دست‌کاری شود، انگار که هزینه را صرف کاری کرده‌اید که نتیجه‌ای برای شما همراه ندارد.

لینک فالو و نوفالو چیست؟

قضیه لینک‌های فالو و نوفالو هم مربوط به ربات‌های گوگل است. لینک‌های فالو توسط این ربات‌ها دیده می‌شوند و به نوعی انتقال اعتبار را زمانی که لینک فالو باشد، انجام می‌دهد. لینک‌های نوفالو هم توسط کاربران داخل مطلب دیده می‌شوند؛ اما ربات‌ها در مواجهه با چنین لینکی چشمان خود را می‌بندند.

رسانه‌ها معمولا با پیش‌فرض لینک فالو رپورتاژ خود را منتشر می‌کنند و مدیران کسب‌وکارها هم همین را می‌خواهند. البته این به معنی ناکارآمد بودن لینک نوفالو نیست و این مورد مزایای خاص خود را دارد و در  استراتژی‌های مختلفی استفاده می‌شود.

چگونه متوجه ایندکس شدن و فالو بودن لینک رپورتاژهای خود شویم؟

چندی پیش تعدادی از فعالان حوزه سئو متوجه شدند که برخی رسانه‌ها، رپورتاژهایشان را از حالت ایندکس خارج کرده‌اند و با اینکه قرار بر فالو بودن لینک‌ها بوده، آن‌ها را به حالت نوفالو درآورده‌اند. در این صورت اعتباری منتقل نمی‌شود و هزینه‌ای که برای انتشار رپورتاژ آگهی صرف‌شده بیهوده خواهد بود. در این شرایط نمی‌توان به صورت دستی تعداد زیادی از رپورتاژها را آن هم به صورت مدام بررسی کرد و زمان زیادی را خواهد گرفت.

پایشگر عمومی تریبون

مجموعه تریبون که در زمینه رپورتاژ آگهی و سئو همیشه یکی از پیشگامان بوده است، ابزار جدیدی را معرفی کرده که توسط آن می‌توان وضعیت رپورتاژ را به صورت کامل متوجه شد. برای استفاده از این ابزار کافیست که لینک رپورتاژ منتشر شده خود را وارد کنید تا از وضعیت لینک‌ها و ایندکس شدن مطلب مطلع شوید.

ابزار پایشگر لینک رپورتاژ ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فردی هم دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

قابل استفاده برای تمامی رپورتاژهای منتشر شده در فضای وب فارسی

ممکن است رپورتاژهای خود را از طریق پلتفرم‌ها یا آژانس‌های دیگری به غیر از تریبون منتشر کرده‌ باشید؛ اما با استفاده از این ابزار می‌توانید آن‌ها را هم بررسی کنید و فقط محدود به رپورتاژهای منتشرشده از طریق تریبون نیست.

بررسی وضعیت رپورتاژ در کوتاه‌ترین زمان

اگر به صورت دستی بخواهید رپورتاژهای خود را چک کنید، احتمالا زمان زیادی را درگیر آن خواهید بود و ممکن است نتوانید در طول یک روز تمامی رپوتاژهای خود را ارزیابی کنید؛ در همین راستا این امکان برای شما فراهم شده که تمام رپورتاژهای خود را در قالب یک فایل اکسل و به صورت یکجا وارد کنید.

ارسال گزارش خودکار به صورت رایگان

نیازی نیست هر روز و هر ساعت به پایشگر سر بزنید؛ با وارد کردن یک ایمیل می‌توانید به شکل روزانه، هفتگی و ماهانه گزارشی از وضعیت رپورتاژهای خود داشته باشید. شاید جالب باشد بدانید که این خدمات برای شما هزینه‌ای ندارد و کاملا رایگان است.

امیدواریم که از این ابزار استفاده کنید و به کمک آن دیگر شاهد موارد این‌چنینی نباشیم. حتما نظرات خود را در مورد این ابزار با ما به اشتراک بگذارید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH